Valentino Rossi încheie sezonul 2017 cu o victorie în cadrul Monza Rally Show

| 5 decembrie 2017 | 0 Comments

Nimic nu il poate tine in loc pe VR46. De-a lungul unui sezon incordat, terminand in top 5 in clasa premium a campionatului de motociclism – inregistrand 6 podiumuri si un castig – Valentino Rossi il incheie cu stil si inregistreaza cea de-a sasea victorie in cadrul Monza Rally Show.

Initial acesta a fost penalizat cu 10 secunde deoarece masina sa, Ford Fiesta RS WRC 2016, cantarea cu 7 kg. sub limita impusa. Fara sa fie descurajat de cele intamplate, de noua ori Campionul Mondial a infruntat cele noua etape inghetate de pe legendarele bancuri italiene, castigand penultima cursa si clasandu-se pe prima pozitie overall, cu 5.7 secunde inaintea locului secund, Marco Bonanomi.

Fratele lui Valentino, Luca Marini – in cursa pentru titlul Campionatului Moto2, ca pilot VR46 Academy – il acompaniaza pe acesta si isi face debutul in cadrul Monza Rally Show 2017. Tanarul de 20 de ani a pilotat un Ford Fiesta clasa R5 cu care a reusit sa se claseze pe locul 11 in categoria sa si pe locul 26 la general, in prima sa competitie de trecere de la 2 la 4 roti.

Victoria din acest weekend, a editiei cu numarul 38 a istoricului Monza Rally Show – care a debutat pe 7 Decembrie 1938 – il pozitioneaza pe Valentino ca fiind cel mai de success pilot din istoria sa, inaintea lui Rinaldo Capello, de 5 ori castigator.

In cazul in care aceste vesti nu sunt suficiente, Steve “Baggsy” Biagioni si Liam Doran pun punct sezonului, decimand competitia si demonstrandu-si skillurile in clasa zero.

Baggsy, care venise initial cu un SB Motorsport #PS13V6 in zilele de vineri si sambata, opteaza sa isi schimbe setup-ul cu un Nissan 350Z cu motor Ferrari 458 de 550 de cai putere in ultima zi a evenimentului, dupa ce o serie de problem tehnice ii amenintau timpul inregistrat pe traseu. Intre timp, Liam Doran scrie istorie in cadrul Monza Rally Show pilotandu-si Ford-ul RS200 de 900 de cai putere pregatit pentru Pikes Peak pe legendarul circuit de F1.

Rezultatele Monza Rally Show 2017 sunt valabile aici. Citeste mai jos reactii in exclusivitate din partea lui Valentino, Luca, Baggsy si Liam si nu uita sa dai o geana peste imaginile capturate de fotografii Monster Energy de pe traseu.

Valentino Rossi:

„Acesta a fost cel mai greu raliu de la Monza la care am participat, deoarece puteau castiga 4 masini, iar cursa a fost stransa pana la sfarsit. Din pacate, echipa a facut vineri o greseala mica legata de greutatea masinii. Nu am calculat greutatea farurilor din fata. A fost stupid! Dupa ce am terminat etapa a 2-a si mi-au spus ca am fost penalizat cu 10 secunde – m-am gandit ca s-a terminat tot. Insa am atacat din plin, am riscat mult, in special in cea de-a doua si ultima etapa.

Pentru mine raliul de la Monza este un prilej bun de a ma distra pentru ca este o cursa reala in care poti pilota acest gen de masini, insa poti sa te simti bine, fara stress, la sfarstul sezonului. Echipa este super fericita, toata lumea asteapta sa demaram sarbatorile de iarna.

Ca sa te simti bine in timpul cursei trebuie sa incerci la maximum, este o provocare pentru ca nivelul este ridicat. In ultimii ani, nivelul competitional a crescut si este o placere sa intrii in cursa cu acesti piloti. Am o echipa unica la Monza, niste oameni speciali; nu cred ca ar fi fost la fel daca intram singur.

Pilotand alaturi de Brivios si Uccio este foarte funny; putem sa discutam detalii tehnice, dar in acelasi timp pot sa fac glume pe seama cui este mai rapid sau mai incet decat mine! Anul acesta il am si pe fratele meu Luca alaturi, deoarece a venit si mi-a spus “vreau sa vin, vreau sa vin” asa ca am aranjat acest lucru. Este rapid, se distreaza si cred ca o sa continue sa se dea si in viitor. Vorbesc mult, cu Davide si Uccio, dar in special cu Luca, incerc sa le impart secrete. Este prima sa experienta cu o masina de raliu si deja este rapid, asa ca sunt super fericit si el la fel. Insa in contract scrie ca poate sa fie rapid, dar nu mai rapid decat mine! [rade]”

Luca Marini:

“Cel mai important rezultat este ca m-am super distrat in acest weekend! Masina este incredibila si a fost o provocare sa o pilotez. Am inregistrat timp bun. Vineri am fost mai entuziasmat si cred ca am pierdut timp prin niste mici greseli, dar m-am calmat ulterior. Am terminat pe locul 11 in clasa mea si pe locul 26 la general; sunt mandru de acest rezultat.

In timpul Masters Show am reusit sa obtin prima pozitie – asa ca am vrut sa fac un pic de spectacol pentru fani. Am virat la viteza prea mare, si cand am tras frana de mana am atins peretele de cauciuc si am avut parte de un mic accident. Fratele meu spune ca daca nu faci asta in primul an de Masters Show, atunci nu esti pilot de raliu adevarat. Tot ce imi doresc este sa fiu tot aici anul viitor. Trebuie sa vorbesc cu seful meu – adica fratele meu – despre intoarcerea mea la acest eveniment, si probabil sa aduc o masina WRC in loc de acest R5.”

Steve ‘Baggsy’ Biagioni:

“Este un privilegiu sa termin sezonul prin a concura la Monza. Vin la Monza Rally Show de 4 ani si intotdeuna sunt impresionat de pasiunea fanilor in mod special. Este un weekend friguros de Noiembrie, iar fanii sunt afara pe tot parcursul zilei, urmarind cursa sau cunoscand pilotii in paddock. Am venit cu un SB Motorsports PS13V6 pentru a face niste demo-uri in categoria zero si pentru a participa la Taxi Drift alaturi de cativa invitati din partea Monster Energy.

Din pacate, masina a suferit niste problem tehnice sambata; i-am dat blana la demo-uri si nu am mai putut sa o folosim duminica. Am reusit sa facem rost de un Nissan 350Z cu un motor de Ferrari 458 cu admisie de Maserati – care scotea un sunet nebun. Suportul care ni se arata de fiecare data este magulitor si as vrea sa multumesc echipei mele, sponsorilor, si mai ales fanilor pentru ca au facut parte din acest sezon extraordinar. De abia astept sa revin la anul.”

Liam Doran:

“Raliul de la Monza inseamna mult pentru mine. Este un eveniment faimos cu multa istorie si cu pedigree. Si nu ma refer doar la pilotii din aceasta cursa. Am vrut de mult sa particip la Monza, insa dintr-un motiv sau altul – nu am avut timp sau pilotam in alta competitie – nu am avut niciodata ocazia. Iar acum, stiind ca am timp, am sarit dupa aceasta oportunitate. Nu am participat niciodata la raliu – pentru mine este un fel de circuit racing pe etape; unde folosim traseul de F1.

RS200-le pe care il pilotez este incredibil de rapid, in momentul de fata merge cu 900 de cai putere, un pic infricosator, daca pot sa fiu sincer! Pe de alta parte este super tare ca pot pilota aceasta masina pe un circuit de genul. Nu am mers cu ea decat pe trasee de urcare in coasta, asa ca oportunitatea de a accelera la maximum este super cool. Este un eveniment incredibil si sunt mandru ca am avut parte de aceasta experienta!”

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Video: YouTube


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Adi Raspopa a primit cel de-al cincilea titlu de campion national la Gala Campionilor FRAS

Cu aceasta ocazie, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au devenit in mod oficial campioni nationali ai categoriei rezervata automobilelor cu...

Închide