Un vis devenit realitate, Dacia 1300 de competitie

| 18 aprilie 2015 | 2 Comments

Modificarile aduse masinii au vizat toate sistemele si subansamblele astfel incat fiabilitatea sa nu scada drastic aducandu-se totusi un aport de performanta fata de versiunea standard.

O atentie deosebita s-a acordat grupului motopropulsor care acum beneficiaza de: alimentare cu doua carburatoare dublu corp orizontale WEBER 40DCOE, chiulasa revizuita si imbunatatita pentru cresterea performantei, un arbore cu came „mai destept”, raport de comprimare marit, un nou traseu de evacuare, sistemul de racire si de ungere imbunatatite pentru un mai bun transfer termic, sistemul de aprindere atent revizuit si ambreiaj marit. Modificarile motorului respecta specificatiile Grupei C, este original, capacitate cilindrica 1289cmc. si arunca in lupta aproximativ 80 CP.

Cutia de viteza este cea prevazuta in fisa de omologare aceasta avand 4 rapoarte, optandu-se pentru un grup conic scurt.

Dacia a beneficiat de imbunatatirea tinutei de drum prin montarea unei suspensii intarite, directia a fost setata atent pentru un raspuns mai bun la comenzi, cat si prin sistemul de franare original al masinii din care s-a incercat scoaterea maximului de performanta, acesta fiind revizuit si imbunatatit.

O precizare cu referire la modificarile aduse masinii este aceea ca toate piesele folosite sunt conform cu originalul si respecta solutia constructiva a anilor ’70-’80. Toate modificarile au fost efectuate conform fisei de omologare respectand specificatiile constructorului, autoturismul fiind acum un vehicul istoric de competitie.

La partea estetica s-a optat pentru aspectul Renault 12 Gordini care include culoarea vopselei, jantele si dungile albe aplicate pe caroserie.

Dacia este dotata cu toate sistemele de siguranta prevazute de regulamentul FIA, anexa J a anului 1978, iar rollbar-ul este omologat FIA.

Autoturismul a fost usurat in limitele impuse de regulament si in versiunea actuala, cu toate sistemele de siguranta, cantareste aproximativ 800 kilograme.

Restaurarea Daciei, an de fabricatie 1972, a durat aproape un an de zile. Pasiunea, rabdarea si priceperea au redat patrimoniului auto un autoturism de vis.

Modelul restaurat de Dan Spuderka poate fi vazut in premiera nationala, pe 09 mai a.c., la Intalnirea Dacia Clasic, in Piata Sfatului din Brasov. Ulterior Dacia va participa la Concursul de Eleganta Sinaia 2015, pe 27 iunie, care se va desfasura pe Domeniul Regal Peles.

Pasionatii curselor auto vor trai bucuria evolutiei pilotului brasovean Dan Spuderka la volanul acestui vehicul istoric cu prilejul Marelui Premiu al Orasului Brasov, etapa din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta – 03 – 04 octombrie 2015.

Felicitari Dan Spuderka tie si celor care au facut un vis sa devina realitate!

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Polestar dezvăluie prima sa mașină

Polestar, brandul de performanță al Volvo Car Group, a dezvăluit planurile viitoare ca nou brand de mașini electrice de performanță....

Închide