spot_img

Trofeul Teliu : Cristian Stoicanea Cismaş, dansând în ploaie sub semnul cifrei trei

3 etape, 3 competiţii, 3 podiumuri locul 3 pentru Cristian Stoicanea Cismaş în competiţiile de viteză

Cristian Stoicanea Cismaş reuşeşte etapă de etapă să urce pe podium. Deşi a debutat în acest sezon în Campionatul Naţional de Viteză Dunlop, tânărul pilot nu are nicio reticenţă pe traseele de concurs. Susţinut de prieteni, remarcat şi ajutat de cei interesaţi din jurul său în măsura posibilităţilor, pilotul braşovean a reuşit să se prezinte la toate cele trei etape de până acum.

Cristian Stoicanea Cismaş acumulează la fiecare competiţie experienţă iar singurele sale regrete sunt că nu reuşeşte rezultate mai bune decât locul 3. Chiar şi aşa tânărul braşovean a descoperit atunci când nici nu se aştepta ca are nişte prieteni cu adevărat deosebiţi, cu suflet mare, cărora le rămâne veşnic îndatorat şi cărora nu crede că le va putea mulţumi vreodată pe măsură pentru ajutorul dat.

După etapa de la Rânca unde a avut o abordare excesiv de prudentă generată de anumite probleme tehnice, Cristian s-a prezentat optimist la cursa de la Teliu.  Vremea nefavorabilă i-a oferit pilotului braşovean o experienţă nouă şi importantă iar atunci când se aştepta cel mai puţin a fost ajutat de doi concurenţi.

Dezamăgirile generate de lipsa pneurilor de ploaie compensată de ajutorul a doi piloţi

“După cursa bună de la Rânca, alergată mulţumită prietenilor de nadejde, a urmat o perioada de revizie a maşinii de competiţie,  ocazie cu care am bifat o noua reuşită : parteneriatul tehnic cu firma Eptec Engineering, prin bunăvoinţa căreia am beneficiat de o serie de piese noi.  Astfel încât am putut pregăti cum trebuie maşina pentru etapa a treia a CNVC 2013, cea de la Teliu. Fiind o etapă « de casă », am reuşit să încropesc un buget satisfăcător şi m-am prezentat plin de optimism la startul acesteia.  O nouă etapă, o nouă experienţă acumulată. De această dată vremea a fost cea care mi-a oferit o lecţie destul de importantă, orice mic detaliu contează. Vremea de sâmbătă, în care s-au desfăşurat recunoaşterile şi antrenamentele cronometrate care stabileau ordinea de start pentru concurs, a fost una dominată de o ploaie intensă pe parcursul marii părţi a zilei. Constrâns de bugetul limitat, am efectuat primele două urcări pe anvelopele de uscat, total neadecvate în condiţiile şiroaielor prezente pe mare parte a traseului, în speranţa că profilul de raliu va mai diminua din neajunsuri. Din pacate nu a fost aşa. Parcursul a fost unul total dezamagitor, luptându-mă cu maşina ca să o ţin pe drum nereuşind să învaţ astfel traseul. Am avut şi de data aceasta noroc, primind un ajutor neaşteptat din partea mult mai experimentaţilor piloţi Andrei Şerban şi Florin Roşca, care mi-au oferit împrumut un set de pneuri de ploaie. Parcursul a fost total diferit, am reuşit să mă acomodez destul de repede cu comportamentul maşinii în condiţii de carosabil umed, am obţinut timpi destul de buni şi am descoperit o maşină total schimbată faţă de situaţia anterioară, foarte docilă şi precisă, ” a declarat pilotul braşovean.

Dacă nu a câştigat la Loto a câştigat la loteria alegerii pneurilor. Două manşe de concurs, două tipuri de pneuri

Daca sâmbătă vremea a fost deosebit de capricioasă, duminică vremea a fost ceva mai îngăduitoare cu sportivii. În condiţiile unei vremi schimbătoare alegerea pneurilor a fost o provocare pentru piloţi şi echipe. Ecuaţia pe care trebuia să o rezolve Cristian o reprezentau pneurile.

“Ziua de duminică a debutat sub auspicii mai bune, vremea s-a îndreptat puţin, dar a devenit foarte schimbătoare. Astfel, după două manşe de recunoaşteri derulate pe uscat, o rafală de ploaie m-a pus în situaţia delicată de a decide pe ce pneuri să efectuez prima manşa de concurs. Dacă varianta slickuri era cea mai riscantă, dar care ar fi putut aduce câştiguri mai mari, varianta mai sigură era cea a pneurilor de ploaie. Pornit initial să urc pe slickuri, am ales in ultimul moment să urc pe pneurile de ploaie, ceea ce s-a dovedit a fi varianta corectă, traseul aproape în totalitate ud fiind parcurs fără probleme, cu un timp bun. Manşa a doua de concurs am parcurs-o pe un traseu uscat, vântul şi soarele timid reuşind să usuce în timp record mare parte din traseul de concurs. Pneurile slick s-au dovedit a fi varianta cea buna, timpul de parcurs fiind îmbunătăţit simţitor. ” a adăugat  Cristian Stoicanea Cismaş.

Bilanţul celor două zile infernale, în care vremea a jucat un rol important : treapta a treia a podiumului clasei H1 şi locul 5 în clasamentul debutanţilor

Astfel, la sfârşitul a două zile infernale, în care vremea a jucat un rol important in desfăşurarea « ostilităţtilor », pilotul braşovean a ocupat din nou treapta a treia a podiumului clasei H1 şi locul 5 în clasamentul debutanţilor.

Cristian Stoicanea Cismaş  mulţumeşte piloţilor Andrei Şerban şi Florin Roşca pentru ajutorul dat, lui Vlad Teodor şi Bogdan Talaşman pentru sfaturi, echipei de mecanici care l-a ajutat, şi nu în ultimul rând firmei Eptec Engineering pentru sprijinul şi încrederea acordată.

Credit foto: Dan Strauti – Autostiri.ro

Related Articles

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,302FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri