TRANSCARPATIC Rally Raid 2017, leagănul pasiunii

| 11 septembrie 2017 | 0 Comments

Echipaje, echipe de asistență, arbitri și organizatori s-au implicat trup și suflet pentru a încheia cu bine TRANSCARPATIC Rally Raid 2017. A fost o competiție unde strategia a fost adaptată la specificul terenului, al nevoilor impuse de defecțiunile tehnice survenite pe parcursul probelor speciale, dar și la ritmul alert al cursei.

TRANSCARPATIC Rally Raid rămâne o cursă de anduranță care leagă prietenii și șlefuiește tehnica de pilotaj în condiții de cursă aparent ușoare. Concurenții și vehiculele lor au rulat în condiții meteo schimbătoare, cu temperaturi variabile, pe suprafețe cu aderență diferită, pietriș, pământ sau iarbă.

Despre concurs, emoții, frămâtari, probleme, agonie și extaz în declarațiile participanților:

Mităchescu Ștefan Cătălin – M+450 – KTM 525 #15:

„Am început cursa cu o trântă regulamentară de dimineață pe iarba udă… Nu a fost tocmai ceea ce mi-a dorit dar am reușit să plec mai departe. Booon!!! Pe etapa de legătură constat că s-au spart rulmentii pe roata spate… Suuuper!… Iau startul în PS2, mă abat din traseu până la Rupea, cumpăr rulmenți de la un nene de treabă care îmi dă și scule să-mi rezolv necazul. Revin pe traseu și termin PS2. Eeee, ce să vezi, pe etapa de legătură ne oprește un echipaj de poliție „așa, de curiozitate!…” PS3 … Scurt pe doi, mi-a sărit toba de 4 ori… 12 ore pe motor și termin prima zi.

După un șirag de înlocuiri ale rulmenților de pe spate am mai avut o surpriză: bătrâna a leșinat, un furtun de răcire s-a fisurat și am pierdut lichidul de răcire… După 20 de kilometri fără apă motorul a început să se oprească. Am reușit sa iau startul în PS1 (n.r.: ziua a doua) și să forfetez (n.r: potrivit regulamentului de concurs un sportiv poate întrerupe o etapă specială doar o dată pe durata rally raidului) … M-am îndreptat spre parcul tehnic pentru a încerca o resuscitare rapidă și un posibil start în PS2. Acum obiectivul era terminarea raliului, cam 300 kilometri până la sosire. A fost o cursă în care am meșterit mult la motorul meu. Am reușit la final să termin și să urc pe podium. Mulțumesc tuturor!”

Claudiu Barbu – UTV+800 Polaris RZR #721:

„Două planetare rupte, o casetă de direcție înlocuită, trei cauciucuri tăiate, o basculă și un amortizor spate făcute franjuri, un mic incediu în prima specială, un „perete” luat din plin, o probă forfetată, una cu timp depășit; patru probe speciale cu cel mai bun timp la toate clasele auto și moto, cel mai mare vârf de viteză al etapei, fără penalizari pentru restricții de viteză și în final locul III la ediția Transcarpatic 2017. Nu este ceea ce ne-am propus, însă suntem multumiți că am urcat pe podium în cea mai lungă etapă de rally raid a anului: peste 800 de kilometri de probe speciale și peste 400 de kilometri de probă de legatura. Totul după 5.000 de kilometri parcurși pentru etapa Baja Polonia.

Paul Spiridon devine tot mai experimentat pe navigație, iar pentru tehnicul format din Radu Costin, Gabriel Radu si Dragomir Cristian, orice problemă de mecanică nu mai reprezintă nici măcar o provocare.

Oameni minunați, atât concurenții, cât și organizatorii: Victor Pop, care a găsit puterea de a nu anula raliul, cat și Leonte Mihai, Șomodean Nelu, Marius Dobrișan, Davidescu Ioan și alții, fără de care raliul nu s-ar fi putut desfășura. Mii de mulțumiri sponsorilor, în special ASP Group și Polaris Oficial, care au oferit premii importante căștigătorilor tuturor claselor, precum și RallyGPS, Best Ride și Reinvent Consulting, care au făcut posibilă prezența noastră în acest raliu.

Aprecierile noastre și pentru Ariton Petre, Mircea Micutzu Musat, Florin Dan și Felecan Radu Mircea care s-au deplasat la Brașov pentru a se asigura că puteam lua startul la începutul fiecărei zile.”

Ionuț Florea – M+450 – HUSQVARNA #5:

„Am venit cu lecțiile făcute. Motocicleta a fost pregătită pentru această etapă care și de această dată a făcut o triere serioasă a echipajelor pe parcursul probelor speciale. Îmi place această cursă datorită caracterului de anduranță, a zonelor parcurse, a atmosferei. Am motive de satisfacție și de bucurie. Munca și efortul meu au fost încununate de succes.”

Șomodean Ioan – TH 1.2 – ISUZU TROOPER #666:

„După o viață călare pe motor sentimentul care mă încearcă acum este aparte. Alături de navigatorul meu: David Anca, am debutat la clasa auto în rally raid. Prima etapă din acest sezon nu a fost de bun augur pentru noi. După un start foarte bun am abandonat din cauze tehnice. Acestea sunt cursele. Când crezi că totul merge bine apare neprevăzutul. Am muncit foarte mult în acest sezon și ne-am dorit să învingem. Rezultatul de la Transcarpatic se datorează muncii de echipă, strategiei adoptate în funcție de reacția adversarilor și de condițiile din teren. Mă bucur să văd că există oameni care susțin această ramura sportivă. Mulțumesc tuturor celor care sunt alături de noi și ne încurajează, mulțumesc spectatorilor care ne-au vizitat în parcul service. Felicitări organizatorilor, concurenților! Iar pe dumneavoastră vă invit din sezonul următor să fiți alături de noi în competițiile de rally raid.”

TOP 3 viteze înregistrate Transcarpatic MOTO / Zile

ziua 1 – Mitachescu Catalin – 119 km/h, Jerca Andrei 115.2 km/h, Florea Ionut 115km/h

ziua 2 – Mitachescu Catalin – 108.4 km/h, Florea Ionut 105.7 km/h , Jerca Andrei 100 km/h

ziua 3 – Florea Ionut 122.9 km/h, Mitachescu Catalin 108.7 km/h, Jerca Andrei 100.6 km/h

ziua 4 – Florea Ionut 122.1 km/h, Mitachescu Catalin 119.3 km/h, Jerca Andrei 104.5 km/h

TOP 3 viteze înregistrate Transcarpatic AUTO / Zile

ziua 1 – Ovidiu Domide – 129 km/h, Somodean Nelu 124 km/h, Mauro Selvatico 113km/h

ziua 2 – Claudiu Barbu – 130 km/h, Andrei Museteanu 126.3 km/h, Somodean Nelu 126 km/h

ziua 3 – Museteanu Andrei 129.6 km/h, Somodean Nelu 124 km/h, Barbu Claudiu 109 km/h

ziua 4 – Andrei Museteanu 116.9 km/h, Mauro Selvatico 114km/h, Hanganu Mihai 112 km/h

Clasament TRANSCARPATIC Rally Raid

Clasament general auto

  1. Somodean Ioan /David Anca – T.H. 1.2. – Isuzu Trooper #666
  2. Berger Dan / Stangaciu Alain – T.H. 1.2. – Jeep Cherokee #108
  3. Chiparus Mihai / Gora Vladimir – T.H. 2.2. – Mitsubishi Pajero #130

Clasament general UTV+800

  1. Hanganu Mihai / Voinea Daniel – Polaris RZR #122
  2. Museteanu Andrei / Belc Andrei – Yamaha YXZ #173
  3. Barbu Claudiu /Paul Spiridon – Polaris RZR #721

Clasament general moto

  1. Florea Ionut – M+450 Husqvarna #5
  2. Andrei Jerca – Q+500 Yamaha Raptor #18
  3. Mitachescu Catalin – M+450 KTM 525 #15

La clasa Quad A, Jerca Andrei de la Gerularacing Bucuresti castiga Transcarpatic Rally Raid si multumita acestor 70 de puncte adunate la Brasov se impune in Clasamentul General al CNIR Rally Raid 2017 la aceasta clasa. Pe locul doi incheie la Brasov, dar si in Clasamentul General CNIR Rally Raid 2017, Zaig Lucian Paul de la So-Moto Racing Bistrita. La clasa Moto -450, castigator al CNIR Rally Raid 2017 este Berceanu Sebastian Ioan de la Gerularacing Bucuresti.

TRANSCARPATIC Rally Raid a fost organizat de A.S. Clubul Trans Carpatic Brasov și susținut de Primăria Predeal și Ocolul Silvic  Sacele. Partener principal: ASP Group. Parteneri: Roman S.A., PRO-X, Medecon SRL, Rally GPS, ART Info Mark, MCN Group transport persoane, euro 4x4parts, Sound Events și Autostiri.ro

Credit foto: Dan Străuți


Tags: , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Adi Raspopa a primit cel de-al cincilea titlu de campion national la Gala Campionilor FRAS

Cu aceasta ocazie, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au devenit in mod oficial campioni nationali ai categoriei rezervata automobilelor cu...

Închide