Test drive: Honda Civic 1,8 i-VTEC

| 18 mai 2014 | 4 Comments

Unde se duce mâncărimea când te scarpini? Nici acum nu pot să vă răspund la întrebarea aceasta. Însă până voi afla răspunsul, între timp, am făcut o oprire la Rădăcini Motors Braşov. De ce tccmai aici? Simplu. Am fost atras de modelele prezentate de noul dealer al mărcii Honda la Salonul Auto Braşov 2014.

Dintre cele trei modele puse la dispoziţie de Rădăcini Motors Braşov, Honda Civic, Honda CR-V si Honda Accord, am ales pentru început Honda Civic. Atras de designul plăcut, de trăsăturile sculpturale şi distinse ale modelului menţionat, m-am aşezat la volan. Varianta testată Honda Civic 1,8 i-VTEC, cu transmisie manuală în şase trepte, 5 uşi,  hatchback.

Honda Civic – interior, tehnologie utilă

Interiorul spaţios şi scaunul confortabil mi-au creat o stare plăcută. Aşteptam cu nerăbdare să-l văd pe atletul japonez la treabă. M-am acomodat cu particulariţăţile comenzilor, am savurat luminiţele şi indicaţiile de la bord, am găsit poziţia cea mai bună, am reglat oglinzile, am „ameţit” comenzile de pe volan şi am profitat de sound-ul sistemului audio.

Clima dublă automată, scaune încălzite (la un moment dat am fost tentat să folosesc această opţiune din cauza unui val de aer rece), oglinda retrovizoare încălzită electric, volan reglabil pe adâncime şi înălţime, geamuri electrice şi sistem audio cu MP3 mi-au generat o stare de bine, de confort şi satisfacţie.

Comenzile climei sunt pe consola centrală, la fel şi ecranul navigaţiei. Bordul este compus din 2 părţi, una imediat în spatele volanului, cu 3 ceasuri mari, şi una deasupra ceasurilor mari, cu 2 afişaje digitale. Mi-a plăcut ecranul mare, încadrat armonios în bord cu informaţii diverse şi vitezometrul digital care îmi aducea aminte că banii mei şi punctele sunt în pericol. Interesante şi practice mi s-au părut elementele de afişaj lateral, în tonalităţi care îşi schimbă culoarea de la albastru la verde, în funcţie de stilul de conducere al şoferului, sportiv sau economic.

Interiorul este bine compartimentat, spaţiile de depozitare sunt practice şi suficiente. Accesul în autoturism se realizează uşor atât în faţă cât şi în spate. Este un vehicul care asigură un confort bun pentru cinci persoane. Cei 467 de litri ai portbagajului asigură un spaţiu suficient pentru bagajele  pasagerilor. Iar dacă sunteţi hotărâţi să faceţi o excursie în doi, prin rabatarea scaunelor puteţi obţine un spaţiu de 1200 de litri pentru ceea ce doriţi să transportaţi. Finisajele şi materialele folosite sunt cât se poate bune şi de plăcute.

Ce dotări mai are atletul nostru? Camera video pentru mersul înapoi (foarte utilă), servodirecţie electronică, faruri Bi-Hid, senzor de fază lungă, scaune spate de tip „Magic Seats”, Bluetooth si Handsfree, comenzi pe volan, pilot automat, port USB, video si AUX, navigaţie, pedale din aluminiu (superbe), senzori de ploaie, lumini şi oglinzi rabatabile electric. Mi-a scăpat ceva? Parcă da. Indicatorul de schimbat vitezele în momentul optim, alarma de viteză şi coliziune, computer de bord. La un moment am fost sunat de un prieten şi întrebat de o adresă. Semnul întrebării s-a oprit la sistemul de navigaţie prin satelit HDD cu ajutorul căruia am descoperit rapid locaţia respectivă.

Ţinuta de drum

În sfărşit, rulez pe şosea. Susţinerea laterală, reglată electric, a scaunului mi-a oferit un confort plăcut. Din spatele volanului am savurat priveliştea. Da, am avut o vizibilitate mai mult decât bună. Obişnuit să privesc des în oglinzile retrovizoare şi mi-au trebuit puţini kilometri să mă adaptez designului geamului decupat din haionul vehiculului.

Pentru început am activat modulul „ECON”. În aglomeraţia urbană, propulsorul Hondei Civic „nu a transpirat”, nu necesită dezactivarea modulului „ECON”. Am fost nevoit să folosesc intens cele şase trepte ale cutiei de viteze şi pot să vă spun că nu am „tăiat maioneza”.

Timoneria în şase trepte şi marşarier m-a încântat. Treptele sunt bine etajate, precise, silenţioase, iar dacă sunteţi obişnuit cu un stil sportiv nu vă rămâne decît să dezactivaţi sistemul „ECON”.

Apropo! După ce am „ameţit” sensurile giratorii din Braşov m-am decis să trec la drumuri de munte şi am dat bice celor 142 CP. Atât în oraş cât şi în traficul extraurban, Honda Civic a rulat curat şi uşor. Modelul este bine închegat, suspensiile fac faţă cu brio cerinţelor impuse de schimbările dinamice ale suprafeţei căii de rulare sau de abordarea virajelor. Motorul urcă lin şi fără smucituri în trepte. Puterea generată de motor şi propulsată spre roţi asigură un răspuns rapid când apeşi pedala de acceleraţie, manevrabilitatea este plăcută, superbă cel puţin pentru mine şi îţi creează senzaţia că te afli la bordul unui bolid destinat competiţiilor sportive şi nu pentru a efectua o deplasare uzuală. Răpit de dinamica şi manevrabilitatea Hodei Civic, am fost la un pas să uit de regulile de circulaţie şi să rămân fără permis.

Pentre cei care aleg modelul Honda Civic este bine să ştie şi de sistemul VSA, controlul stabilităţii şi tracţiunii. Pe timpul deplasării, senzorii VSA monitorizează aderenţa pentru a calcula necesarul de putere sau de forţă de frânare, totul pentru a vă oferi un confort maxim. Nu veţi simţi acest aspect decât la volanul unei maşini dotate cu aşa ceva, iar Honda Civic vă v-a răsfăţa. Acest aspect nu presupune că dumneavoastră  puteţi conduce fără a respecta regulile de circulaţie.

Un plus pentru acest model îl reprezintă sistemul de frânare. În general, în viaţa de zi cu zi, folosesc atât în oraş cât şi în exterior foarte mult frâna de motor. „Răpit” de agilitatea atletului japonez, am fost nevoit să folosesc frâna şi în condiţii de urgenţă. Honda a avut o reacţie foarte bună, iar ABS-ul şi-a făcut datoria fără a genera dislocarea meniscului.

Am condus modelul japonez fără emoţii şi parcă fără oboseală iar adaptive cruise controlul (control automat al vitezei de croazieră) nici măcar nu l-am folosit. În schimb m-am bucurat de sistemul de prevenire şi frânare în caz de coliziuni – CMBS. Am simţit binefacerile acestei tehnologii pe un tronson de drum foarte aglomerat. Un participant la trafic, grăbit nevoie mare, după efectuarea unor depăşiri „kamikaze” mi-a oferit surpriza unei replieri agresive în faţa Civicului. Sistemul CMBS a declanşat frânarea de urgenţă şi a activat funcţia de reduce a vitezei (brake assist) concomitent cu activarea centurii de siguranţă care m-a îmbrăţişat, un lucru bun în cazul unei coliziuni pentru a reduce impactul tamponării asupra şoferului dar şi al pasagerului anterior dacă se află în maşină.

Suspensiile asigură un echilbru corect şi eficient pentru o deplasare agreabilă şi pentru o manevrabilitate excelentă.

Luminile de zi asigură o creştere a vizibilităţii în trafic iar farurile LED subliniază dinamica Hondei Civic.

Siguranţă

Honda Civic a primit punctajul maxim la testele EuroNCAP din 2012, totalizând cinci stele de siguranţă. Modelul a obţinut un procent mare din numărul de puncte disponibile la toate categoriile testate şi s-a remarcat la capitolul „Safety Assist” cu sistemul opţional Honda Collision Mitigation Brake System.

La aceasta au concurat barele de protecţie din portiere, airbagurile frontale, laterale şi cortina, ABS, EBD, BA, VSA, pe care le veţi regăsi în fişa tehnică a maşinii. şi să nu uit de tetierele active anterioare care împreună cu centurile de siguranţă în 3 puncte, menţin în siguranţă pasagerii.

Garanţie şi preţuri

Conform ultimelor date puse la dispoziţie de Rădăcini Motors Braşov, în cazul achiziţionării unui model Honda, vă bucuraţi de garanţia extinsă de 5 ani sau de garanţia pentru parcurgerea a 160.000 de kilometri.

Preţurile de listă încep de la 14.690 euro (fără TVA) . Noi vă recomandăm să testaţi un autoturism la Rădăcini Motors Braşov. La reprezentantul Honda veţi afla care sunt versiunile şi nivelurile de echipare ale modelelor destinate comercializării, preţul fiecărei versiuni, condiţiile de finanţare, dacă sunt oferte speciale dar şi condiţiile de service sau post garanţie.

Vă aşteptăm impresiile. Noi am urcat în Honda CR-V.

Drum bun şi numai bine!

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , , , , , ,

Category: Drive-Test, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Record de timp pe Poiana pentru o masina de grupa F2

După ce Gabriel ENE reuşea să obtină titlul de campion național al grupei F2 încă de la penultima etapă a...

Închide