Stefan Vasile, start in Raliul Acropole

| 28 mai 2015 | 0 Comments

foto_Dan_STRAUTI_Stefan_Vasile (6) (Copy)Dupa 30 de ani, pilotul Stefan Vasile revine la Raliul Acropolis din Grecia, intr-o masina Dacia 1310, o replica a celei cu care a castigat un loc de podium in 1985. Masina a fost realizata de Just Classics, restaurator de masini de colectie. In anul 1985, cu exact 30 de ani in urma, Dacia a reusit pentru prima –si ultima- data sa finalizeze in doua raliuri si chiar sa urce pe podium la WRC (World Rally Championship). In ambele cazuri echipajul Stefan Vasile-Ovidiu Scobai reuseau sa fie in frontul clasamentului intern. In Portugalia echipa Vasile-Scobai s-a clasat pe locul 15 la generala si 1 la clasa (locurile 2 si 3 ocupandu-se de Grigoras si Urdea) iar in Grecia locul 25 la generala si 3 la clasa.

Iata ce ne-a declarat Stefan Vasile inaintea startului:

„Imi aduc aminte cu placere si emotie de raliurile anilor 80′. Aveam de parcurs la volanul Daciei peste 2500 de kilometri din care peste 1000 de kilometri erau probe speciale in Raliul Acropole. Etapele in Grecia erau foarte rapide si se desfasurau pe un macadam care tria foarte repede echipajele aflate in concurs. Macadamul de pe Santa (n.r. proba speciala din Raliul Sibiului) este asfalt pe langa cel din Grecia. Un raliu foarte greu dar si frumos. In acei ani, anvelopele de pe Dacia, pe fata, tineau aproximativ 50 de kilometri de proba speciala, iar noi aveam de parcurs si 8oo de kilometri intr-o zi. Au fost momente cand am folosit inclusiv cauciucurile de pe masinile de service. Noi romanii concuram cu un material modest fata de echipele care erau sustinute de Audi, Toyota, Lancia, Peugeot, Nissan sau alte marci. Atmosfera raliului era deosebita. Romanii faceau recunoasteri non stop fara insa a mai avea timp si de antrenamente pentru a scrie probele.

Cursele erau dominate, caracterizate de fair play, ajutor si respect. Anul 1985 a fost unul extraordinar pentru mine. Imi doream foarte mult sa termin competitia. Momentele prin care am trecut si trairile au fost cu totul deosebite. Am multe amintiri care raman de referinta pentru aceasta ramura sportiva. In timpul recunoasterilor am ajuns in spatele masinii pilotate de Michèle Mouton. Am ajutat-o sa-si faca pana la masina si am continuat.

Ma aflam la volanul unei masini de 70 CP, de strada, pe drumuri stancoase, foarte rele, iar caldura ne macina de peste tot. Pentru a realiza o racire cat mai buna a motorului am fost nevoiti sa mergem cu ventilatorul pornit, aveam caldura si in habitaclu si potrivit regulamentului mergeam cu geamurile inchise. Etapele rapide ne obligau sa avem un ritm infernal, nu doream sa acumulam penalizari care ne-ar fi exclus din raliu.

Peste 2500 de kilometri in acelasi combinezon, 3 zile de competitie, mult praf si transipratie, deshidratarea era puternica, insa nimic nu putea sa ne fure multumirea unei probe terminate, sau a raliului. Nu de putine ori, cand ajungeam in parcul service îi lasam pe mecanici sa schimbe bieletele sau alte piese si noi echipajul alimentam Dacia, schimbam cauciucurile. La start, cand caldura iti storcea ultima farama de transpiratie, priveam cronometrul care parca se oprea in stropii ce se scurgeau de pe paharele de bere ale localnicilor de la terase.

Am avut raliuri in care am fost nevoit sa pun in locul manetei de viteza rupta o surubelnita, sau atunci cand s-au rupt tampoanele de la cutia de viteza, pentru a reusi sa ajungem la parcul service, am recurs la sârmă. In 1986, Loti Balint a sarit afara din traseu, am ajuns dupa el, pe munte si am facut tot ce am putut pentru a-l scoate de acolo. Nu am reusit, mi-a fiert motorul….Nimic nu este mai frumos decat sacrificul pentru echipa, pentru colegii tai.

Multumim. Multa bafta!

Pentru a afla si alte informatii puteti citi si materialul:

Dupa 30 de ani, pilotul Stefan Vasile revine la Raliul Acropolis din Grecia

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Modelul Suzuki Swift a câștigat premiul RJC Car of the Year 2018

Noul Suzuki Swift, disponibil din luna mai și în România, a câștigat premiul RJC Car of the Year 2018, cea...

Închide