Staţia de încărcare rapidă BMW Group România – concluzii despre experienţa de încărcare a automobilelor electrice

| 9 februarie 2019 | 0 Comments

În 2018: energia livrată suficientă pentru a înconjura de aproape trei ori Pământul

BMW Group România a instalat în 2016 una din primele staţii de încărcare rapidă de mare putere din România, cu putere de 50 kW, instalată la Băneasa Business and Technology Park. Prima staţie de 50 kW cu acces nerestricţionat a devenit un reper pentru utilizatorii de automobile electrice şi asigură o înţelegere bună a experienţei de încărcare a automobilelor electrice în România.

Experienţa din ultimii ani a oferit baza pentru o serie de concluzii despre ceea ce înseamnă încărcarea automobilelor electrice în România.

1. Plugshare devine tot mai important/ eticheta Plugshare.

Plugshare este o aplicaţie care indică poziţionarea pe hartă a tuturor staţiilor de încărcare din România. Prin utilizarea constantă, Plugshare nu este doar un instrument care ajută la identificarea staţiilor şi planificarea călătoriilor. Dar, prin funcţia de check-in, poate oferi un indiciu dacă staţia este ocupată şi când se va elibera. Dacă iniţial funcţia de check-in era utilizată rar, acum a devenit o regulă care ajută utilizatorii să ştie dacă staţia va fi liberă sau nu şi astfel au informaţii mult mai clare despre disponibilitatea staţiei.

2. Regula celor 80%.

Viteza de încărcare scade exponenţial pentru ultimii 20% din capacitatea bateriei. Doar primii 80% se încarcă la putere maximă (în cazul staţiei de la Băneasa Business and Technology Park – la 50 kW). Aceasta înseamnă că pentru călătoriile lungi, în multe situaţii, o încărcare limitată la nivelul de 80% al capacităţii bateriei poate însemna parcurgerea mai rapidă a drumului. Pentru 2018, 19% din încărcări au fost făcute până la 100%, 45% se finalizează la o capacitate de 95-100%, în timp ce numai 14% au fost finalizate până la un nivel 80% al încărcării.

3. Prima staţie.

Feedback-ul utilizatorilor a arătat că staţia de la Băneasa Business and Technology Park este „prima staţie” în mai multe cazuri, iar utilizatorii nu dispoun de o soluţie de încărcare acasă. În acces caz, utilizatorii petrec săptămânal 1-2 sesiuni de aproximativ 20-30 de minute pentru a încărca automobilul, folosind „regula celor 80%” în multe din cazuri. În acest timp, fie aşteaptă în automobil, fie petrec timpul pentru cumpărături la magazinul din complex sau la o cafea. Constatarea se bazează pe observaţii individuale, nu pe date statistice.

4. Evaluarea precisă a autonomiei.

Pentru BMW i3, evaluarea autonomiei se face foarte precis şi cu actualizare permanentă pe baza multor indicatori (de la tipul drumului la utilizarea consumatorilor auxiliari, precum clima), astfel încât utilizatorul să aibă o referinţă sigură. Aceasta este şi explicaţia pentru care 64 de utilizatori s-au prezentat la staţie cu un nivel de 5% sau mai puţin de încărcare a bateriei. Dintre aceştia, nouă au ajuns la staţie cu un nivel de 1%. De menţionat că în 609 din cazuri, staţia nu a putut citi nivelul de încărcare.

Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Yoshihide Muroya a câștigat prima etapă din Red Bull Air Race 2019

Yoshihide Muroya a câștigat etapa de la Abu Dhabi, prima etapă a sezonului 2019 din Campionatul Mondial Red Bull Air...

Închide