spot_img

Sprint final spre podium pentru DTO Tellur Rally Team

Raliul Sibiului 2018 a pus punct unui sezon în care DTO Tellur Rally Team a probat faptul că face parte din elita întrecerii naționale. Un rezultat cu atât mai notabil cu cât a fost obținut într-o ediție abordată cu o nouă componență și cu alt material de concurs pentru fiecare dintre echipaje.

Sibiul și traseele din apropierea orașului de pe Cibin au oferit ultimii kilometri competitivi din sezonul 2018 al Campionatului Național de Raliuri Dunlop. Prilej pentru fiecare dintre echipajele care compun DTO Rally Team să le ofere fanilor o nouă doză maximă de spectacol, fără să neglijeze însă punctele puse în joc pentru a încheia campionatul cu obiectivele sportive atinse. Iar întrecerea a concretizat eforturile tuturor echipajelor și a confirmat statutul echipei ca a doua forță a campionatului, la primul an în această formulă și în contextul în care toți componenții au avut de depășit și obstacolul reprezentat de trecerea la un nou tip de material de concurs.

La Sibiu, Vali Porcișteanu și Dan Dobre au abordat întrecerea, așa cum anunțau de altfel încă înaintea startului, cu intenția de a-și menține poziția secundă în ierarhia absolută.

”Am făcut pasul către cel mai înalt nivel din punctul de vedere al mașinilor care concurează în întrecerea internă și știam că ne așteaptă un sezon greu, în condițiile în care trebuia să ne adaptăm la rigorile impuse de acesta.

Am muncit mult împreună cu Dan, am progresat constant, și am izbutit să obținem și rezultate. Or, având perspectiva de a încheia anul în spatele lui Simone, ne-am propus pentru acest raliu să abordăm o strategie care să ne permită obținerea acestui rezultat mai mult decât meritoriu în contextul dat”, spune Vali.

Și, mizând pe o strategie în consecință, a abordat raliul cu un ritm safe, fără riscuri, pentru a ”citi” și adversarii. În ziua secundă a atacat, a urcat pe poziția secundă, iar din acel moment toate eforturile au fost canalizate pentru păstrarea acesteia, în condițiile în care garanta atingerea obiectivului. Și așa avea să se și întâmple.

”Suntem mulțumiți că am încheiat sezonul pe o poziție pe care, probabil, puțini ne vedeau la începutul anului. Și mă bucur că fie și în contextul în care la această întrecere am pus obiectivul pe primul plan, am reușit să le oferim numeroșilor noștri fani și satisfacția de a ne vedea cei mai rapizi pe Nucet 2, Dobârca 2 și cele două treceri de la Păltiniș (incluzând și Power Stage-ul)”, a concluzionat Vali, citat de autostiri.ro.

La Clasa 3, Cristian Dolofan și Mihai Sandu au obținut o nouă clasare pe podium și au încheiat anul pe locul doi, după experimentatul Manu Mihalache. Un rezultat demn de remarcat în contextul în care a fost obținut la primul sezon în care au evoluat nu doar cu o nouă mașină, ci au făcut și trecerea de la două roți motrice la mult mai performantele și pretențioasele mașini cu tracțiune integrală.

”Categoria noastră a fost la fel de disputată precum cea de la Clasa 2. Ținând cont că noi eram debutanți în cadrul acesteia, fără îndoială suntem extrem de fericiți de faptul că am izbutit să ne clasăm pe locul doi. Un rezultat care ne oferă doza de încredere de care avem nevoie pentru următorul nostru pas, căci, așa cum am anunțat deja, am parcurs primii kilometri cu Peugeot 208 R5, mașina cu care urmează să abordăm viitorul sezon”, a declarat Cristi, citat de autostiri.ro.

După ce își acontase deja de la Iași titlurile la două roți motrice, Clasa 9 și în Cupa Suzuki, și a debutat în WRC în Turcia, Raul Badiu s-a impus și la Sibiu în competiția monomarcă. În plus, s-a clasat al doilea la Clasa 9 și pe locul 3 în competiția mașinilor cu tracțiune pe puntea față.

”E momentul de final pentru o stagiune pe care o încheiem cu o triplă. Pentru noi însă, este doar o etapă în carieră și ne așteaptă o iarnă în care urmează să muncim foarte mult pentru a pregăti sezonul 2019 care va aduce o mulțime de schimbări în ceea ce ne privește”, spune Raul, citat de autostiri.ro.

Bogdan și Delia Năstase au avut parte de un abandon și apoi de o prezență în SuperRally, dar încheie și ei sezonul 2018, ca și Cristi Dolofan, pe locul secund al clasamentului Clasei 11. ”Am pornit un nou proiect și am izbutit să ne impunem între protagoniștii categoriei. Este o poziție care onorează, dar care ne și obligă în perspectiva viitorului sezon”, ne-a spus Bogdan.

Eugen Caragui a decis ca Sibiul să reprezinte primul raliu cu o mașină R2, cu care mai concurase la Sinaia și cu care va aborda viitorul sezon. A luat decizia pentru a forța obținerea titlului în cometiția debutanților din CNRD, iar la final avea să-și vadă visul împlinit. Nu fără emoții însă. A abandonat din motive tehnice pe PS2, dar apoi a revenit în SuperRally și a obținut punctele necesare pentru a deveni campion.

”Am avut parte de probleme, dar parca succesul este și mai dulce în acest context”, a declarat, vizibil încântat, la final, Eugen. Și Ramona Rusu a avut un final de sezon cu zambetul pe buze, ea reușind să urce la Sibiu pe locul 3 în clasamentul debutanților atât la Cupa Dacia, cât și la general, în timp ce Cristi Sugar și-a trecut în palmares titlul național la Rally2.

În sezonul 2018 echipa se bucură de susținerea partenerilor Dolo Trans Olimp (DTO), Ion Moș, Tellur (prin ABN Systems), lanțul de farmacii Catena, Mobil 1 prin Lubexpert și YatoShop.ro.

Credit foto: RallyZoom.ro

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,333FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,450AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri