ŠKODA la Salonul Auto de la Geneva

| 8 martie 2017 | 0 Comments

ŠKODA-at-the-Geneva-Motor-Show (1)ŠKODA se prezintă la Salonul Auto Internaţional de la Geneva (7 – 19 martie 2017) cu numeroase premiere mondiale şi produse prezentate pentru prima dată în cadrul unei expoziţii.

Două versiuni ale gamei bestseller-ului ŠKODA OCTAVIA ocupă locul central pe „scena” Halei 2: ŠKODA OCTAVIA RS 245 cu o putere de 180 kW (245 CP) şi modelul revizuit ŠKODA OCTAVIA SCOUT. ŠKODA KODIAQ SCOUT şi ŠKODA KODIAQ SPORTLINE au fost, de asemenea, dezvăluite la centrul Palexpo din Geneva. Au mai fost lansate ŠKODA RAPID şi ŠKODA RAPID SPACEBACK, precum şi versiunea modificată a modelului ŠKODA CITIGO. Iar ŠKODA FABIA a fost prezentată cu noul său motor 1,0 TSI.

Design şi mai marcant, dotări noi şi tehnologie de ultimă oră pentru asistenţă, infotainment şi conectivitate: ŠKODA OCTAVIA se prezintă într-o nouă formă de vârf.

Au fost implementate numeroase actualizări, atât pentru limuzină, cât şi pentru Combi. Cu noul său limbaj de design, bestseller-ul compact de la ŠKODA este acum şi mai viguros şi mai emoţional.

Modelul este inima şi sufletul mărcii ŠKODA, încorporează toate punctele forte ale automobilelor producătorului auto ceh şi reprezintă fundaţia succesului mărcii: ŠKODA OCTAVIA. Compacta de mari dimensiuni oferă spaţiu interior care se numără printre cele mai generoase din segment şi aduce în clasa compactă dotările şi tehnologia automobilelor de talie medie. Designul său este marcant, calitatea se ridică la cel mai înalt nivel şi înainte de toate, oferă un raport excelent preţ/valoare.

ŠKODA-at-the-Geneva-Motor-Show (3)Design

Echipa de design a mărcii ŠKODA a conceput linii de design şi mai aerodinamice pentru OCTAVIA. Noua secţiune frontală cu grila radiatorului mai lată, care a fost extinsă şi mai mult prin farurile cu design ce imită cristalul, precum şi prizele de aer şi mai late, cu grile în formă de fagure din bara de protecţie redesenată emană masculinitate şi dinamism. Opţional, farurile sunt disponibile cu tehnologie full-LED cu funcţie adaptivă AFS.

Sunt disponibile două variante de blocuri optice spate cu LED. Luminile în forma literei C sunt acum iluminate uniform pe întreaga suprafaţă. ŠKODA OCTAVIA în versiune actualizată a crescut cu câţiva milimetri în lungime, iar lăţimea ecartamentului spate a crescut cu 20 sau 30 milimetri (în funcţie de motor şi puntea spate).

Interiorul prezintă o calitate ridicată şi este funcţional. Display-ul multifuncţional şi elementele de comandă ale sistemului de climatizare au fost uşor retuşate. Elementele subtile de iluminare din uşi (opţional) creează o iluminare ambientală pentru care pot fi selectate 10 culori diferite.

Sistemele de infotainment şi ŠKODA Connect

Sistemele de infotainment oferite pentru ŠKODA OCTAVIA fac parte dintr-o nouă generaţie. Display-urile capacitive reacţionează chiar şi la cea mai uşoară atingere. Cu excepţia sistemului standard Swing, toate sistemele de infotainment (opţionale) dispun de un ecran cu design de tip glass.

Columbus, sistemul de navigaţie de top, are un display de 9,2 inchi, permite generarea unui hotspot WiFi pentru ocupanţii maşinii şi oferă un modul opţional LTE adiţional pentru transferul ultra-rapid de date. Suplimentar, dispozitivul Phonebox permite încărcarea inductivă a smartphone-ului.

Dotările de conectivitate sunt de asemenea de ultimă oră. ŠKODA Connect oferă o gamă largă de noi sisteme on-line mobile, împărţite pe două categorii: serviciile Infotainment Online asigură informaţii şi entertainment, iar serviciile Care Connect asigură asistenţă şi suport. Serviciile on-line mai includ accesul de la distanţă la

maşină, care poate fi utilizat de pe smartphone prin intermediul aplicaţiei ŠKODA Connect. Platforma SmartLink+ include standardele Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ şi SmartGate, care permit interconectarea telefonului mobil cu automobilul.

ŠKODA-at-the-Geneva-Motor-Show (2)Sisteme de asistenţă

Noua generaţie de sisteme electronice de asistenţă ridică nivelul de siguranţă şi confort la condusul unei ŠKODA OCTAVIA. Acesta depăşeşte cu mult nivelul obişnuit în segmentul compact, după cum suntem deja obişnuiţi de la ŠKODA, iar gama de dotări disponibile spre alegere în acest sens este vastă.

Trailer Assist, funcţia de monitorizare a pietonilor, Blind Spot Detect şi Rear Traffic Alert sunt dotări noi în portofoliu. La fel ca şi Crew Protect Assist. Acest asistent funcţionează împreună cu Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă. Park Assist are o configuraţie nouă, optimizată.

Motoare şi transmisii

Gama de motoare este compusă din 4 motoare TSI, 4 motoare TDI şi unul cu CNG. Toate îmbină performanţele ridicate cu consumul redus. Plaja de puteri se încadrează între 63 kW (86 CP) şi 135 kW (184 CP). Motorul G-TEC de 1,4 litri cu 81 kW (110 CP) este un propulsor deosebit de economic, conceput pentru utilizarea cu CNG.

Alături de transmisiile manuale, transmisiile DSG cu 6 sau 7 trepte de viteză sunt disponibile pentru aproape toate motoarele. ŠKODA oferă tracţiune integrală pentru motoarele 1,8 TSI şi 2,0 TDI. O dotare deosebit de atractivă este sistemul opţional de control adaptiv al şasiului (DCC) care îi permite şoferului să adapteze caracteristicile direcţiei şi ale suspensiei, fiind disponibile modurile Comfort, Normal şi Sport. Toate motoarele respectă cerinţele normei de poluare Euro 6.

Spaţiul interior şi dotările

În ceea ce priveşte spaţiul interior, ŠKODA OCTAVIA continuă să definească standardele în segment. Limuzina şi versiunea Combi oferă fiecare 1.782 mm lungime interioară şi 73 mm de spaţiu la nivelul genunchilor. Capacităţile portbagajului sunt de 590 l şi 610 l, respectiv cu scaunele spate rabatate, valorile sunt de 1.580 l/1.740 l. Pentru Combi este disponibil opţional hayonul cu acţionare electrică.

Numeroaselor dotări Simply Clever oferite până acum de ŠKODA OCTAVIA le-au fost adăugate mai multe idei noi: două porturi USB în spate, măsuţe rabatabile pe spatele spătarelor din faţă, suporturi pentru sticle cu care deschiderea PET-urilor devine mai simplă şi o lanternă detaşabilă cu LED în portbagajul versiunii Combi. Volanul încălzit şi cheile cu posibilitate de personalizare asigură un plus de confort.

OCTAVIA 2,0 TDI (110 kW / 150 CP) cu transmisie DSG şi tracţiune integrală este prima OCTAVIA cu tracţiune integrală şi transmisie DSG cu 7 trepte.

ŠKODA-at-the-Geneva-Motor-Show (4)Modelele RS

La cel mai înalt nivel al portofoliului actualizat al gamei OCTAVIA sunt oferite două versiuni RS: 2,0 TSI benzină şi 2,0 TDI diesel. Limuzina şi versiunea Combi îmbină performanţele ridicate cu excelentele puncte forte ale gamei, plus tehnologia de ultimă oră pentru infotainment, conectivitate şi sisteme de asistenţă.

Şi modelele RS se prezintă cu noul design mai aerodinamic, cu expresiva „faţă cu patru ochi”. Farurile, proiectoarele de ceaţă şi blocurile optice spate dispun de tehnologie LED. Detalii precum grila neagră a radiatorului, prizele de aer distinctive, eleronul şi terminaţiile mari ale sistemului de evacuare sunt indicii clare ale caracterului dinamic al maşinii. La interior avem scaune sport RS cu tapiţerie din piele/textilă (Alcantara® opţional), bandouri decorative elegante şi iluminare ambientală.

La ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI, puterea a fost crescută la 169 kW (230 CP), iar viteza maximă este de 250 km/h. Motorul 2,0 TDI de 135 kW (184 CP) impresionează cu eficienţa sa – la 100 km consumă în medie doar 4,5 litri de motorină (115 grame de CO2/km). Modelele RS sunt disponibile cu transmisie manuală cu 6 trepte sau cu o transmisie DSG cu 6 trepte. Şasiul sport reduce garda la sol cu 15 mm, iar ecartamentul spate este mai lat cu 30 mm decât înainte.

Dimensiunile jantelor se încadrează între 17 şi 19 inchi. Sistemul ESC de control electronic al stabilităţii cu diferenţial blocabil electronic XDS+ şi Performance Mode Select cu Performance Sound Generator (opţional) desăvârşesc caracterul dinamic al modelelor actualizate OCTAVIA RS.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide