ŠKODA îşi redefineşte gama de compacte lansând noua SCALA

| 10 decembrie 2018 | 0 Comments

›   Prima ŠKODA construită pe baza platformei MQB A0 a Grupului Volkswagen

›   Următorul pas major în dezvoltarea limbajului de design al mărcii ŠKODA

›   Sistem nou de infotainment şi numeroase noi servicii on-line mobile ŠKODA Connect

›   ŠKODA SCALA oferă mult spaţiu şi are un caracter extrem de flexibil, în ciuda dimensiunilor sale compacte

›   TSI şi TDI: patru motoare turbo puternice şi eficiente

›   Un nou reper în segmentul compact în privinţa siguranţei, cu sisteme de asistenţă din segmentele superioare

Cu un stil nou, tehnologie nouă şi un nou nume, ŠKODA SCALA redefineşte complet segmentul automobilelor compacte al mărcii ceheşti. SCALA, numele pe măsură, provine din latină, însemnând „scară”. Hatchback-ul îmbină designul emoţional, cu un nivel ridicat de funcţionalitate, dar şi cu conectivitate de ultimă oră şi transferă, pentru prima, dată limbajul senzaţional de design al studiului VISION RS în producţia de serie.

Sunt disponibile patru motoare cu puteri între 66 kW (90 CP) şi 110 kW (150 CP). De asemenea, SCALA oferă un nivel ridicat de siguranţă activă şi pasivă, faruri şi blocuri optice spate full-LED, plus spaţiu generos pentru pasageri şi bagaje, plus numeroase dotări Simply Clever. Modelul va intra pe piaţă deja în prima jumătate a anului 2019.

Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier, a declarat: „Odată cu noua ŠKODA SCALA, deschidem un nou capitol al mărcii în segmentul compactelor. Este un model complet nou, care redefineşte reperele în segmentul său, în privinţa tehnologiei, siguranţei şi designului. SCALA întruchipează perfect ingeniozitatea şi bunul gust discret, caracteristici specifice mărcii ŠKODA. Suntem convinşi că SCALA are cele mai bune şanse pentru a redefini segmentul A al mărcii ŠKODA.”

Lansând SCALA, ŠKODA face mai mulţi paşi înainte în dezvoltarea sa, dar şi în repoziţionarea sa în segmentul compact. Dotările sale excelente de conectivitate, dotările de înaltă calitate şi materialele rafinate reprezintă perfect valorile mărcii, redate clar prin sintagma: „ingeniozitate discretă”. Astfel, SCALA se adresează, de asemenea, unui grup ţintă mai tânăr, de utilizatori de internet orientaţi spre design, care apreciază, de asemenea, spaţiul generos oferit de modelele ŠKODA, precum şi cel mai mare portbagaj din segment şi excelentul raport preţ/valoare.

Noua ŠKODA SCALA este primul model din producţia de serie care prezintă următoarea etapă în dezvoltarea limbajului de design al mărcii, care va da formă, de asemenea, următoarelor modele ale producătorului auto ceh. Noile forme dinamice sculpturale, suprafeţele clar definite şi detaliile precise îi conferă modelului SCALA o identitate distinctivă. Noua compactă este primul automobil ŠKODA din producţia de serie din Europa care va purta înscrisul „ŠKODA” pe hayon, înlocuind bine-cunoscuta siglă ŠKODA.

Noul interior prezentat de ŠKODA SCALA combină ergonomia şi caracterul emoţional cu spaţiul interior generos specific modelelor ŠKODA şi cu cel mai mare portbagaj din segment, şi anume de 467 de litri. De asemenea, SCALA este prima ŠKODA echipată cu cea mai nouă generație de sisteme de infotainment. Astfel, ecranul liber poziţionat este instalat sus pe bord, pentru a se afla în câmpul vizual imediat al şoferului. Afişajul Virtual Cockpit are cel mai mare ecran din segment. La toate acestea se adaugă noi elemente de decor şi materiale rafinate, precum suprafeţele realizate din plastic moale, cu textură specifică.

Principalele caracteristici ale modelului ŠKODA SCALA, dintr-o privire:

›   Designul exterior: ŠKODA SCALA este prima ŠKODA care implementează următoarea etapă a dezvoltării limbajului de design al mărcii, iar modul în care acest model preia noul limbaj este încărcat de emoţie şi autentic. Este primul automobil din producţia de serie pentru Europa care poartă emblema „ŠKODA” formată din majuscule pe hayon, aceasta înlocuind sigla ŠKODA.  Jantele din aliaj uşor de până la 18 inchi creează accente dinamice, pe când luneta extinsă unică, disponibilă pentru pachetul Emotion, conferă modelului ŠKODA SCALA un stil propriu aparte.

›   Designul interior: Noul interior a fost conceput pornind de la studiul VISION RS şi combină ergonomia şi designul emoţional, cu spaţiul generos specific tuturor modelelor ŠKODA, la care se adaugă şi cu cel mai mare portbagaj din segment. Panourile portierelor şi panoul de instrumente cu ecranul tactil aşezat în poziţie înaltă sunt finisate cu o suprafaţă moale, din spumă de calitate superioară. Finisajul special, granulat al acesteia amintește de structura cristalului. Iluminarea ambientală creează o atmosferă plăcută, subliniată de nuanţele calde şi de cusăturile contrastante de pe tapiţerie, care poate fi realizată opţional din microfibră Suedia. Confortul poate fi sporit şi mai mult optând pentru parbrizul încălzit şi volanul încălzit, dotări oferite opţional.

›   Motoarele şi transmisiile: Trei motoare TSI  de 1,0 sau 1,5 litri şi un motor TDI de 1,6 litri generează între 70 şi 110 kW (95 – 150 CP).  Fireşte că cele patru motoare turbo îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. Suspensiile sport adaptive sunt disponibile ca dotare opţională. Acestea pot fi setate în modurile Normal sau Sport, prin intermediul funcţiei de selectare a modului de condus.


›   Sisteme de asistenţă: Numeroase sisteme de asistenţă disponibile pentru ŠKODA SCALA au fost oferite până în prezent doar în segmentele auto superioare. Funcţia opţională Side Assist îi arată şoferului dacă din spate se apropie un alt vehicul cu intenţia de a depăşi sau dacă în unghiul mort se află un vehicul. Raza sistemului este de 70 m, cu 50 m mai mult decât cea a sistemului Blind Spot Detect. Tempomatul adaptiv ACC, care poate fi folosit la viteze de până la 210 km/h şi Park Assist sunt, de asemenea, dotări opţionale. Asistenţii Lane Assist şi Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă sunt incluse în dotarea standard.

›   Tehnologie şi siguranţă: SCALA este echipată din dotarea standard cu faruri şi blocuri optice spate cu LED. Opţional sunt oferite şi faruri full-LED. Pentru prima dată pentru o ŠKODA, sunt disponibile şi lumini de semnalizare dinamice în spate. Maşina dispune de până la nouă airbag-uri, inclusiv airbag pentru genunchii şoferului şi, pentru prima dată în această clasă auto, sunt oferite opţional airbag-uri laterale în spate. În cazul în care este detectat riscul de coliziune, este activat sistemul opţional de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist. Acesta închide automat geamurile, iar centurile de siguranţă ale şoferului şi pasagerului din faţă sunt pretensionate automat.

›   Infotainment: Afişajul opţional Virtual Cockpit are cel mai mare ecran din segment, de 10,25 inchi. Sistemele de infotainment ale celei de-a treia generații de sisteme de infotainment ale matricei modulare de infotainment MIB au ecrane cu dimensiuni între 6,5 şi 9,2 inchi. Ecranul tactil are o poziţie confortabilă, fiind aşezat la înălţime pe bord, în câmpul vizual imediat al şoferului şi pasagerului din faţă. Sistemul de sunet opţional ŠKODA Sound System are un subwoofer şi 10 difuzoare. Folosind numeroase noi servicii on-line mobile ŠKODA Connect, automobilul poate fi încuiat şi descuiat prin intermediul telefonului mobil şi al softului sistemului de infotainment sau, de exemplu, astfel pot fi actualizate hărţile de navigaţie. SCALA este în permanenţă on-line, datorită eSIM-ului integrat, cu conexiune LTE.

›   Simply Clever: ŠKODA SCALA oferă numeroase dotări şi funcţii Simply Clever, inclusiv, pentru prima dată în această clasă, hayonul cu acţionare electrică cu funcţie tip-to-close, precum şi cârligul rabatabil de remorcare, care poate fi deblocat electric, prin simpla acţionare a butonului corespunzător din portbagaj.

Noua SCALA este primul model ŠKODA conceput pe baza platformei A0 MQB a Grupului Volkswagen. MQB reprezintă o bază unitară ultra-modernă pentru numeroase modele diferite. Matricea modulară transversală permite producţia extrem de flexibilă şi eficientă. Astfel, pot fi oferite şi numeroase sisteme de asistenţă inovatoare din clasele auto superioare.

Avantajul matricei modulare transversale (MQB) a Grupului Volkswagen constă în poziţia transversală de instalare a motoarelor. Acestea sunt uşor înclinate spre faţă, iar distanța dintre mijlocul roţilor din faţă şi pedalier este în toate cazurile aceeași. Astfel, partea din faţă a maşinilor este unitară şi poate oferi un spaţiu foarte generos.

Restul dimensiunilor, precum ampatamentul, ecartamentul, lăţimile, dimensiunile roţilor şi poziţiile scaunelor sunt variabile. Motoarele, transmisiile, direcţia şi şasiul pot fi utilizate în manieră modulară şi pot fi combinate în diferite feluri. MQB contribuie semnificativ la menţinerea unei greutăţi reduse, datorită utilizării arhitecturii moderne şi a oțelului de înaltă rezistenţă.

Platforma MQB ajustată pentru ŠKODA SCALA

Datorită numărului mare de modele cu MQB, sistemele de asistenţă inovatoare, precum tempomatul adaptiv ACC sau sistemul de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist pot fi oferite atât pentru automobilele de talie mare, din clasele superioare, cât şi pentru cele de talie mai mică. ŠKODA a făcut ajustări consistente la platforma aceasta, pentru a o utiliza pentru noua SCALA, incluzând cel mai mare ampatament posibil şi cea mai lungă consolă posterioară.

Rezultatul constă într-o ŠKODA tipică: extrem de spaţioasă, dar „ambalată” în dimensiuni exterioare compacte. Aceasta se datorează mai ales ampatamentului lung, de 2.649 mm, la o lungime totală de 4.362 mm. Noua compactă are o lăţime de 1.793 mm şi înălţimea de 1.471 mm.

MQB contribuie la valorile aerodinamice excelente

Matricea modulară transversală contribuie şi la optimizarea aerodinamică a maşinii, ŠKODA SCALA având un coeficient aerodinamic (cd) excelent, de 0,29. La fel ca şi celelalte modele ŠKODA bazate pe MQB, şi noua compactă face uz de scuturi sub caroserie, pentru a optimiza fluxul aerului. De asemenea, sunt oferite trei modele noi de jante din aliaj cu un design optimizat pentru direcţionarea ţintită a fluxului de aer.

Caroseria ŠKODA SCALA asigură o rezistență mai redusă a aerului, datorită componentelor sale fluide şi a formei aerodinamice. Aşa-numitele Air Curtains direcţionează controlat fluxul de aer pe lateral, de-a lungul părţii laterale a barei de protecţie din faţă. Canalele de scurgere a apei de la parbriz sunt, de asemenea, optimizate din punct de vedere aerodinamic, iar răcirea motorului dispune la rândul ei de structuri care optimizează ghidarea fluxului de aer. Şi eleronul are mici detalii constructive care optimizează caracteristicile aerodinamice.

Noua ŠKODA SCALA oferă o gamă de sisteme de propulsie compusă din patru motoare. Toate dispun de injecție directă, precum şi de supraalimentare turbo şi, desigur, îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. Pentru SCALA, ŠKODA oferă trei motoare pe benzină, cu o capacitate cilindrică de 1,0 sau 1,6 litri, precum şi un motor diesel, de 1,6 litri.  Toate motoarele dispun de funcţia de recuperare a energiei de frânare şi de tehnologie Start-Stop. Motorul 1,5 TSI este, de asemenea, echipat cu tehnologia de management activ al cilindrilor Active Cylinder Technology (ACT).

Motorul de vârf al gamei, adică 1,5 TSI, generează o putere de 110 kW (150 CP) şi un cuplu maxim de 250 Nm. Motorul se remarcă şi prin tehnologia de management activ al cilindrilor Active Cylinder Technology (ACT). Aceasta dezactivează cei doi cilindri mijlocii când sarcina exercitată asupra motorului este redusă, reducând astfel consumul de combustibil. Această dezactivare are loc automat şi nu este practic sesizabilă pentru şofer. Motorul cu patru cilindri este oferit cu transmisia manuală cu 6 trepte în dotarea standard. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională.

Celelalte două propulsoare pe benzină au trei cilindri şi o capacitate de 1,0 litru. Motorul de intrare în gamă, 1,0 TSI, generează 70 kW (95 CP) şi este combinat cu transmisia manuală cu 5 trepte. Motorul 1,0 TSI de 85 kW (115 CP) are în dotarea standard transmisia manuală cu 6 trepte. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională. Toate motoare pe benzină sunt echipate cu filtru de particule pentru benzină.

Motorul diesel respectă cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP

Motorul diesel cu patru cilindri 1,6 TDI are o putere de 85 kW (115 CP) şi un cuplu de 250 Nm. Fiind echipat cu convertor catalitic SCR cu injecţie de AdBlue şi cu filtru de particule diesel ca dotări standard, respectă cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. La acest eficient motor diesel, tracţiunea este controlată în dotarea standard de transmisia manuală cu 6 trepte în dotarea standard. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională.

Suspensie sport opţională, cu două variante de reglaje

Chiar şi cu şasiul în configuraţie standard, noua ŠKODA SCALA oferă caracteristici dinamice extrem de sigure şi agile. Clienţii pot însă opta şi pentru noul şasiu sport adaptiv, care permite opţiuni adaptive şi sportivitate.

Şasiul are garda la sol redusă cu 15 mm şi, alături de modul Normal, dispune şi de modul Sport, cu reglaje mai ferme pentru amortizoare. Astfel, întreaga experienţă dinamică devine mai sportivă şi şoferul beneficiază de o legătură mai intensă cu şoseaua.

Şoferii pot comuta între cele două setări ale şasiului folosind meniul sistemului de selectare a modului de condus Driving Mode Select, care este oferit în combinaţie cu şasiul sport adaptiv. Driving Mode Select influenţează, de asemenea, răspunsul direcţiei şi al motorului, precum şi transmisia şi oferă patru moduri: Normal, Sport, Eco şi Individual.

ŠKODA SCALA este una dintre cele mai sigure automobile din segmentul compact, datorită numeroaselor sisteme de siguranţă pasivă şi sisteme de asistenţă disponibile până în prezent doar în segmentele auto superioare. SCALA este primul automobil din acest segment echipat în dotarea standard cu tehnologie LED pentru faruri şi blocurile optice din spate. Versiunea full-LED este oferită ca dotare opţională.

Christian Strube, membrul Consiliului de Administraţie ŠKODA responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: „Noua ŠKODA SCALA este una dintre cele mai sigure automobile din segmentul său. Matricea modulară transversală incredibil de flexibilă a Grupului Volkswagen permite integrarea de noi sisteme de asistenţă, rezervate până în prezent exclusiv sistemelor auto superioare. Astfel, acestea pot fi oferite acum în premieră sau în variantă extinsă. De asemenea, ŠKODA SCALA oferă şi un nivel foarte ridicat de siguranţă pasivă, cu până la nouă airbag-uri şi cu sistemul de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist.”

În cazul riscului unei coliziuni, sistemul de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist închide rapid şi automat toate geamurile deschise şi tensionează centurile de siguranţă ale locurilor din faţă. După un accident, sistemul de frânare Multi Collision Brake previne continuarea deplasării necontrolate a maşinii.

Tehnologie LED inovatoare pentru faruri şi blocurile optice din spate

Pentru a spori siguranţa la drum şi a oferi o mai bună vizibilitate pe timp de noapte, dar şi în condiții meteo nefavorabile, ŠKODA SCALA este primul model din acest segment echipat în dotarea standard cu tehnologie LED pentru luminile de întâlnire şi luminile de zi, precum şi, în spate, pentru luminile de poziţie, frână şi ceaţă.

La versiunea opţională full-LED a farurilor, pentru luminile de drum şi cele de întâlnire este utilizat un modul bi-LED. Pentru luminile de viraj sunt folosite trei LED-uri adiţionale. Luminile de zi şi cele de semnalizare sunt asigurate de o bandă îngustă de LED-uri din partea superioară a blocului optic.

În partea inferioară a blocurilor optice, atrag atenţia structurile din LED-uri asemănătoare capetelor de ace. Versiunea full-LED a blocurilor optice din spate include şi luminile de marşarier, precum şi, pentru prima dată la o ŠKODA, luminile dinamice de semnalizare. Acestea sunt compuse din LED-uri individuale.

Astfel, când şoferul acţionează semnalizarea, aceste LED-uri se aprind consecutiv, asemeni unui val, dinspre interiorul maşinii spre margini. Luminile de semnalizare dinamică pot fi văzute cu uşurinţă de ceilalţi participanţi la trafic, chiar şi în condiţii meteo nefavorabile. Astfel, acestea contribuie semnificativ la siguranţa în trafic.

Side Assist avertizează şoferul în cazul în care din spate se apropie un alt vehicul, pe o distanţă de până la 70 m

Datorită celor doi senzori radar din spatele maşinii, sistemul opţional Side Assist detectează vehiculele care se apropie din spate şi intenţionează să depăşească sau vehiculele care se află în unghiul mort. Șoferul este informat în acest sens prin intermediul unui LED de pe interiorul carcaselor oglinzilor exterioare (astfel, semnalul devine şi mai clar vizibil pentru şofer).

În timp ce funcţia deja cunoscută Blind Spot Detect are o acoperire de până la 20 m, Side Assist poate detecta autovehiculele pe o distanţă de până la 70 m, putând astfel avertiza mai eficient şoferul în situaţii periculoase pe autostrăzi sau şoselele cu două benzi. Rear Traffic Alert face parte din funcţia Side Assist. Acest sistem avertizează şoferul în cazul în care în spatele propriei maşini se deplasează alte vehicule la mersul în marşarier.

Asistenţii Lane Assist şi Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă sunt incluse în dotarea standard

Lane Assist şi Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă sunt incluse în echiparea standard a modelului ŠKODA SCALA. Folosind o cameră video, Lane Assist recunoaşte marcajele benzilor de rulare şi ajută șoferul să menţină automobilul pe bandă. Front Assist, care include funcţia City de frânare de urgenţă şi funcţia predictivă de monitorizare a pietonilor monitorizează zona din faţa maşinii la deplasarea în oraş, contribuind astfel la prevenirea accidentelor. Sistemul opţional Driver Alert de detectare a oboselii şoferului emite o avertizare când identifică scăderea concentrării șoferului.

Tempomatul adaptiv Adaptive Cruise Control (ACC) este conceput pentru utilizarea la drum lung pe autostradă. La viteze de până la 210 km/h, acest sistem ajustează automat viteza maşinii în funcţie de vehiculele care se deplasează înainte şi, în combinaţie cu transmisia aşteaptă DSG, poate chiar frâna maşina complet, până la oprire. De asemenea, ACC poate porni din nou maşina de pe loc, automat, dacă staţionarea nu durează mai mult de trei secunde.

Şoferul este ajutat la manevrele de parcare de camera video retrovizoare şi de sistemul Park Assist (dotări opţionale) care manevrează maşina automat pe şi de pe locurile de parcare paralele şi perpendiculare. Sistemul este dotat cu Manoeuvre Assist. Astfel, dacă senzorii detectează un obstacol periculos în faţa sau în spatele maşinii la parcare, maşina frânează automat. Funcţia Auto Light Assist este, de asemenea, disponibilă ca dotare opţională. Aceasta face uz de o cameră video pentru a detecta vehiculele care vin din sens opus, precum şi pe cele care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens şi estompează automat farurile în funcţie de trafic.

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raul Badiu și Gabriel Lazăr sunt gata de startul în Junior WRC 2019

După un sezon 2018 în care, la bordul automobilului Suzuki Swift Sport și alături de Gabriel Lazăr, a reușit să...

Închide