Red Bull Romaniacs: Jonny Walker și Graham Jarvis roată la roată

| 17 iulie 2015 | 0 Comments
  • Walker câștigă a doua zi de off-road
  • Un român se impune la clasa Silver
  • Finiș în Sibiu pe un evantai construit peste râul Cibin

Cu soarele abia ivindu-se după creste, riderii de la Red Bull Romaniacs 2015 au luat startul în ziua a doua de off-road, cea care i-a dus în Munții Cindrel. Dimineața nu a fost una ușoarăpentru Andreas Lettnebichler (Germania, KTM) și Graham Jarvis (Marea Britanie, Husqvarna). Rulând mult prea rapid și fără să se uite în GPS (s-au orientat doar după marcajul cu panglică) cei doi au ratat intersecția în care traseul clasei Gold și Silver se despărțea de cel al claselor Bronze și Iron și au rătăcit o bună bucată de timp până au revenit în secțiunea corectă.

Jarvis și-a dat mai repede seama de eroare și a intrat mai rapid în traseul corect comparativ cu Lettenbichler. Bavarezul, din păcate, a ratat un punct de control și a primit o penalizare care l-a făcut să coboare foarte mult în clasamentul general. Din top trei, Lettenbichler a ajuns pe opt, iar la finalul zilei a declarat: ”După ce am realizat că am ratat un checkpoint, am decis să rulez în ritmul meu. Va trebui să văd după penalizare ce voi face în zilele următoare”. Fiul său Manuel (Germania, KTM) a sosit la finiș destul de obosit după ce s-a chinuit pe câteva secțiuni, însă are mari șanse să termine raliul în top 10.

Jonny Walker (Marea Britanie, KTM) a avut dreptate când a declarat la finalul primei zile de off-road că a avut o zi proastă. În ziua din Cindrel a zburat pe secțiunile rapide și a fost roată la roată cu Graham Jarvis în porțiunile tehnice. Pe cea mai dificilă urcare a zilei ”One Day Uphill” cei doi s-au depășit ca într-o cursă de motociclism viteză (pe circuit). După evoluția de astăzi, când mai ales pe secțiunile rapide dinainte de finișul de pe râul Cibin a izbutit să se distanțeze de Jarvis, Walker a devenit liderul clasamentului general.

Alfredo Gomez spera ca în ziua a doua să își găsească ritmul, însă după ce și-a pierdut GPS-ul pe o urcare și a petrecut minute bune căutându-l prin noroi, a trebuit să se mulțumească cu al patrulea timp al zilei. Sora sa, Sandra, a continuat să surprindă cu evoluția sa de la clasa Bronze, unde a stabilit al șaptelea timp al traseului de 116 km.

Wade Young a fost al treilea astăzi și sud-africanul în vârstă de doar 19 ani pare că este pregătit să lupte pentru podiumul de la general, chiar dacă a făcut numeroase greșeli în prima zi din munți. Ocupantul locului trei de anul trecut se află pe locul cinci cu două zile rămase până la déjà faimoasa urcare de la Gușterița, cea care reprezintă provocarea finală de la Red Bull Romaniacs 2015.

Chris Birch, câștigătorul clasei Pro din 2010, a fost nevoit să se retragă din competiție, după ce motocicleta i-a fost avariată în urma unei căzături. Urmând traseul către service point, Chris a dat dovadă de fairplay și pe o secțiune dificilă câțiva rideri de la clasa Silver s-au trezit că cel care îi ajută este chiar riderul de la clasa Gold.

Surpriza zilei a venit de la clasa Silver, unde riderul român Norbert Jozsa, a stabilit timpul de referință. La cei 17 ani, riderul din Odorheiul Secuiesc este campion al României la hard-enduro și izbutește să câștige o zi de Red Bull Romaniacs chiar la debutul său în cel mai dificil raliu hard enduro din lume.

Norbert Jozsa:”După rezultatul din prima zi de off-road am fost destul de dezamăgit, așa că azi am luat startul foarte hotărât să recuperez din distanța față de podium. Traseul a fost mult mai greu astăzi și asta m-a avantajat pentru că eu pentru asta mă antrenez, pentru hard-enduro. Mi-a plăcut foarte mult traseul de astăzi și sper să fie la fel și în zilele următoare.”

Emanuel Gyenes se bucură de traseul de la Silver, însă este din ce în ce mai evident că fără un antrenament dedicat hard-enduroului, sătmăreanul nu va putea să revină pe podium. Până să devină atât de tehnice traseele de la Romaniacs o serie de rideri specializați pe rally-raid și enduro clasic au urcat destul de ușor pe podium. În ultimii patru ani însă a devenit evident că la clasele Gold și Silver nu mai poți termina în primii trei la general dacă nu ai un antrenament specific.

Ce urmează în ziua a treia

A treia zi de off-road a celui mai dificil raliu hard enduro din lume va debuta extrem de matinal pentru riderii clasei Gold având în vedere că startul se va da la ora 06:30 și sunt nevoiți să meargă la 28 de km sud de Sibiu. Traseul, garnisit cu o mulțime de porțiuni extrem de tehnice până la service point și cu foarte multe secțiuni comune pentru clasele Gold și Silver în a doua parte a zilei, va ajunge în Țara Loviștei. Această frumoasă zonă istorică aflată la granița dintre Țara Românească și Transilvania a devenit rapid cunoscută în sânul echipei multinaționale de la Red Bull Romaniacs drept Toscana a României.

Sosirea din ziua a treia va fi în apropiere de satul Greblești, pe concurenți așteptându-i o spectaculoasă trecere prin râu chiar înaintea arcului de finiș. Cei care vor să ajungă la finiș vor avea ce vedea în intervalul orar 11:15 – 16:00.  Coordonate GPS: N45°28´00” E24°18´36

Lungimea traseelor

Gold: 161 km

Silver: 141 km

Bronze: 113 km

Iron: 89 km

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Credit foto: Attila Szabo, Mihai Stetcu, Predrag Vuckovic


Tags: , , , , , ,

Category: Moto GP, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Retromobil Fest 2018, un festival pentru întreaga familie

Cursă de anduranță cu automobile Porsche „RoMans” Număr record de participanți înscriși în concursul de Retro Grand Prix Demonstrații de...

Închide