Raportul TUV 2013 relevă fiabilitate a patru modele Suzuki

| 10 februarie 2013 | 1 Comment

Patru modele reconfirmă fiabilitatea Suzuki

Raportul TUV 2013 pentru maşini rulate a relevat fiabilitatea modelelor Suzuki din clasele modelelor citadine şi SUV/crossover, acestea devansând media ratelor de defecţiuni estimate de autoritatea germană în domeniu.

Raportul anual despre maşinile rulate efectuat de Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice (TUV – Technischen Uberwachungs-Vereinen) este considerat cel mai important ghid în domeniu din Europa. Pentru ediţia din 2013 a ghidului său TUV a desfăşurat un studiu pe aproximativ 8,1 milioane de maşini aflate în circulaţie în Germania. Au fost evaluate 222 de modele de autoturism, pe baza defecţiunilor depistate în timpul verificărilor tehnice.

Tipurile de defecţiuni evaluate au vizat sistemul de iluminare, suspensiile, sistemul de direcţie (uzura casetei de direcţie si mişcările volanului), sistemul de frânare (uzura subansamblelor şi răspunsul maşinii la apăsarea pedalei de frână), sistemul de evacuare, coroziunea (componentele caroseriei şi subansamblele structurii).

Fiabilitatea Suzuki

Suzuki s-a remarcat în clasa mixtă a modelelor SUV şi crossover din raportul TUV 2013 cu SX4 şi Grand Vitara. Pentru intervalul cu vechime de 2-3 ani rata medie de defecţiuni a segmentului a fost de 6,1%. Însă SX4 a ocupat locul patru în grupă, cu o medie de 4%, după 38.000 km rulaţi. Grand Vitara a surclasat la rândul sau baremul de mijloc al segmentului, obţinând o rată de 4,8%, după 42.000 km rulaţi în medie. Mai mult de atât, clasarea sa a fost şi mai bună în intervalul de rulare 4-5 ani. SX4 a obtinut locul secund în categorie, iar Grand Vitara locul 5, cu rate de 6,2% (61.000 km rulaţi) şi 9,1% (66.000 km rulaţi). Media grupei a fost de 10,6%.

La categoria dedicată maşinilor de clasa mică cu vechime de 2-3 ani, Suzuki se regăseşte cu două modele, care au obţinut o rată a defectelor mai bună decât media acestei grupe. În primul rând este vorba despre Suzuki Splash. După un rulaj mediu de 29.000 km, acesta a fost cotat cu o rată a defectelor de 4,1%, ceea ce se traduce printr-un avantaj de 2% înregistrat de Suzuki Splash sub media de 6,1% care a caracterizat grupa modelelor de clasa mică.

A doua citadină Suzuki înscrisă în acest clasament, adică modelul Swift, a obţinut o rată a defectelor de 5,5%, după un rulaj mediu de 35.000 km. Acelaşi model a obţinut o rată a defecţiunilor mai bună decât media grupei şi la categoriile maşinilor cu vechime de 4-5 ani, respectiv 6-7 ani. În aceste cazuri, Swift a obţinut o rată de 10%, respectiv 16,5%, dupa rulaje de 54.000 km şi 71.000 km. Pentru aceste intervale, rata medie a defecţiunilor a fost de 10,6% şi 17,2%.

Sursa: Suzuki Romania

Credit foto: Dan Strauti


Tags: , , , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Locul III la Baja Troia Turkey 2018 pentru TRANSCARPATIC Rally Team

Çanakkale, provincie importantă din punct de vedere geostrategic, locuită încă din cele mai vechi timpuri, cu multe muzee și cetăți...

Închide