Raport de cursă Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 – Portimao

| 16 noiembrie 2017 | 0 Comments

Delegația României la Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017

Finala internațională Rotax s-a încheiat weekendul trecut cu deja consacrata competiție MAX Challenge Grand Finals. Kartodromul Algarve din Portugalia a fost gazda a 360 de piloți, printre care și doi români ce ne-au reprezentat în prestigioasa competiție.

Avea să fie încă din primul moment experiență de învățare pentru piloții noștri, cu numai un sezon de experiență la clasele Rotax, pe plan intern. Aldrin Opran a participat la clasa 125 MAX DD2, a karturilor cu cutie de viteze cu două trepte și 34 de cai putere, pe un șasiu Birel ART.

La sfârșitul prefinalelor, el a ocupat poziția 55 din 72 de piloți. Australianul Cody Gillis a condus autoritar cursa și a trecut linia de sosire la patru secunde în fața urmăritorilor direcți, o marjă ce este considerată deja uriașă în competițiile internaționale.

Al doilea pilot român, Viktor Ștefan, a concurat la categoria 125 MAX, unde motoarele dezvoltă 30 de cai putere și nu au cutie de viteze, șasiul ales pentru această clasă fiind produs de Sodikart. Învingătorul a fost dat de Marea Britanie, în persoana lui Brett Ward.

Din păcate, nici Viktor nu s-a putut califica pentru manșele finale, el ocupând poziția 45 din 72, la sfârșitul manșelor calificative. Deși nu au putut participa în finale, progresul piloților noștri a fost vizibil, ei fiind din ce în ce mai rapizi cu fiecare intrare în pistă.

La finele săptămânii de curse din Portugalia, Viorel Nicoară, distribuitorul oficial Rotax în România și conducătorul delegației țării noastre, a declarat:

Competiția Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 ne-a demonstrat din nou că BRP-Rotax este de departe cel mai bun organizator de astfel de evenimente importante. Totul a decurs impecabil. Piloții români au început oarecum timid, având în vedere că erau la primul contact cu circuitul din Portimao care, pe cât este de atrăgător, pe atât este de dificil. Deși calificările cronometrate nu au fost punctul forte (Viktor Ștefan – P69 și Aldrin Opran – P57) manșele de calificare au adus clasări tot mai bune pentru cei doi.

Viktor a evoluat din ce în ce mai puternic, terminând la final pe 45. Aldrin a avut și el o evoluție foarte bună, dar și ghinionul ca în manșa a treia să fie implicat într-o ambuscadă, terminând astfel pe 55 la final. Pentru prima lor participare în RMCGF cei doi au fost uimiți de nivelul ridicat al competitorilor și de egalitatea și fiabilitatea motoarelor Rotax.

Pentru 2018 se anunță un Rotax MAX Challenge România foarte puternic, având în vedere că Rotax va veni cu programe speciale, astfel încât numărul piloților va crește semnificativ la aproape toate clasele.

România beneficiază în 2018 de trei locuri (Junior, Senior și DD2) în finala mondială, cu un loc mai mult decât în acest sezon, acestea fiind acontate de către campionii naționali. Tot echipamentul de concurs este pus la dispoziție gratuit de Rotax timp de o săptămână, iar asta include: kart, anvelope, combustibil, scule și articole tehnice. Vă așteptăm pe pistă alături de Rotax și sezonul viitor!

Sursa: comunicatremis Autostiri.ro

 


Tags: , , , , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Adi Raspopa a primit cel de-al cincilea titlu de campion national la Gala Campionilor FRAS

Cu aceasta ocazie, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au devenit in mod oficial campioni nationali ai categoriei rezervata automobilelor cu...

Închide