Raliul Poloniei, ambiție de fier din partea lui Simone Tempestini

| 3 iulie 2017 | 0 Comments

Raliul Poloniei este unul dintre preferatele juniorului Napoca Rally Academy, Simone Tempestini, care în ciuda unor momente dificile a reușit să ajungă cu bine la final, acumulând experiență esențială pentru campania WRC 2.

Simone Tempestini, campionul Junior WRC 2016, se alinia la startul Raliului Poloniei 2017 (Rally Poland), etapă de Campionat Mondial, după două raliuri excelente făcute în Corsica și Portugalia, unde reușise locurile 4, respectiv 3, la categoria la care concurează – WRC 2. Iar totul părea să fie de bun augur, în ton cu forma juniorului Napoca Rally Academy, mai ales că acesta apreciază foarte mult competiția poloneză.

Doar că, după cum bine se știe, socotelile de acasă se pot complica pe probele speciale. După ce proba superspecială care a deschis raliul s-a alergat fără probleme, vineri, în a doua zi de concurs, Simone a avut parte de o surpriză nefericită pe proba specială 4.

Ploaia abundentă a făcut ca solul să devină mâlos, iar mașinile din față au scos bolovani mari pe trase. Unul dintre aceștia l-a surprins pe tânărul pilot clujean, iar în urmă impactului roata dreapta față s-a rupt și nu a mai putut fi reparată, Simone fiind nevoit să abandoneze. În urma eforturilor considerabile ale echipei tehnice, defecțiunea a putut fi remediată peste noapte, iar Simo a reluat raliul sâmbătă după regula Super Rally.

În ciuda penalizării de timp, pilotul Napoca Rally Academy a fost extrem de motivat și a vrut să demonstreze ritmul din ce în ce mai alert pe care îl are pe probele Campionatului Mondial. Spre deosebire de competițiile precedente la care a luat startul cu Citroen DS3 R5, unde nu s-a simțit foarte confortabil cu mașina, în Polonia Simo a reușit „să lege” prietenia pe care și-o dorea cu aceasta.

Faptul că pe cinci probe a avut cel de-al 4-lea timp în clasă, iar pe alte șase a bifat locul 5, într-o companie selectă, spune multe despre ritmul de cursă reușit, în ciuda faptului că în condiții similare alți piloți ar fi micșorat tempo-ul.

Istoria de vineri s-a repetat și sâmbătă. Alt bolovan rătăcit pe traseu a fost lovit, iar în urma impactului a fost avariat serios intercooler-ul mașinii de concurs. Simone și navigatorul Giovanni Bernacchini au decis să nu riște inutil avarierea mai serioasă a motorului și s-au oprit. Dar nu au cedat nici de această dată, iar duminică au revenit în joc apelând încă o dată la regula Super Rally.

„Raliul Poloniei nu a decurs așa cum ne doream anul acesta și am fost nevoiți să abandonăm de două ori și să reluăm startul utilizând regula Super Rally. Ne pare rău pentru această situație, cu atât mai mult cu cât ritmul nostru de pe probe a fost bun și ne putea implica în lupta pentru podium. Pot să spun că în timpul cursei m-am simțit excepțional la volan și chiar dacă a fost foarte alunecos pe probele speciale din Polonia, am reușit să aprofundez relația cu mașina.

Așteptăm cu optimism următoarea etapă din Campionatul Mondial și doresc să le mulțumesc pe această cale tuturor românilor care au fost pe probe în Polonia. De asemenea, vreau să le mulțumesc mult tuturor partenerilor noștri care au făcut posibilă prezența noastră la startul acestui raliu”, a declarat după finalul întrecerii, Simone Tempestini, citat de autostiri.ro.

În concluzie, Raliul Poloniei s-a terminat cu un rezultat la care mai nimeni nu mai spera, în afară de Simone. Locul 10 în clasamentul WRC 2 i-a adus 1 punct în ierarhia generală a sezonului. Însă marele câștig este interacțiunea bună cu mașina, care dă multă încredere pentru viitor.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Raport de cursă Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 – Portimao

Finala internațională Rotax s-a încheiat weekendul trecut cu deja consacrata competiție MAX Challenge Grand Finals. Kartodromul Algarve din Portugalia a...

Închide