Raliul Perla Harghitei 2017: Simone Tempestini preia șefia clasamentului general

| 15 iulie 2017 | 0 Comments

Vineri 14 iulie

Prima probă a raliului, Bucin de 30km  este anulată
– David Botka se impune la finalul primei zile
– Vali Porcișteanu cel mai rapid pilot pe Superspeciala Arpad Dietrich

Pe o vreme ideală, cea de-a 25-a ediție a Raliului Perla Harghitei a început cu anularea primei probe speciale, respectiv Bucin în lungime de aproape 30 km. Anularea primului sector de clasament a fost decisă ca urmare a lipsei de comunicațiilor între posturile de securitate de pe traseu. Concurenții au parcurs proba în regim de etapă.

Raliul a începu cu adevărat odată cu cea de-a doua probă specială, Liban de 11,8km cu o întârziere de 14 minute față de ora ideală de start. Pilotul maghiar David Botka secondat de Ramon Ferencz pe Skoda Fabia R5 a câștigat această probă la o diferență de aproape două secunde față de Simone Tempestini aflat la primul raliu cu un nou navigator în persoana lui Florin Dorca. La finalul probei reacțiile celor doi piloți au fost diametral opuse. Pe de o parte, David Botka s-a arătat mâhnit de anularea primei probe speciale afirmând că dacă s-ar fi parcurs în regim de concurs ar fi putut mări diferența față de Tempestini, fiind o probă pe care o cunoaște foarte bine, iar de cealaltă parte Tempestini a acuzat probleme la sistemul de comunicație din mașină precum și faptul că noul copilot nu este încă pe deplin familiarizat cu sistemul lui de dictare.

Cel mai afectat de anularea primei probe a fost Alexandru Pițigoi înscris în concurs cu un model Porsche 911 GT3, teoretic cea mai puternică mașină prezentă la start. El a încheiat de altfel pe poziția a patra proba a doua, în spatele lui Bogdan Marișca care la rândul său a acuzat probleme la sistemul de frânare al Fordului Fiesta R5.

Ziua s-a încheiat cu proba spectacol, superspeciala Arpad Dietrich (3,2km) desfășurată în fața câtorva mii de spectatori, în centrul municipiului Odorheiu Secuiesc.

Câștigătorul surpriză al acestei probe a fost nimeni altul decât pilotul „spectacol” Vali Porcișteanu pe Mitsubishi Evo 9. Porcișteanu a fost mai rapid decât al doilea clasat David Botka cu aproape 3 secunde, pe locul trei urcând Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5).

În urma rezultatelor de pe superspecială în clasament avea să se producă o rocadă între Bogdan Marișca și Simone Tempestini, acesta din urmă coborând pe poziția a treia la finalul primei zile de concurs.

David Botka este așadar primul lider al cursei, fiind urmat piloții Napoca Rally Academy, Bogdan Marișca și Simone Tempestini. Pe poziția a patra a clasamentului general urcă Vali Porcișteanu care preia șefia Clasei 3, iar pe poziția a cincea încheie Dan Gîrtofan. Pozițiile 6 și 7 sunt ocupate de Gergo Szabo și Florin Tincescu, ambii pe Mitubishi Evo 9, ambii greșind ușor pe superspecială.

Superspeciala avea să-i încurce socotelile și lui Alexandru Pițigoi nevoit să încheie ziua pe locul 8. Primele zece poziții sunt completate de doi piloți maghiari Kelo Gere Laszlo (Mitsubishi Evo 9) și Zsolt Marozsi (Skoda Fabia R5).

Un duel extrem de interesant se anunță și la Clasa 5, rezervată automobilelor cu două roți motrice unde Adrian Răspopa are un mic avans față de Adrian Teslovan, ambii concurând pe modele similare Citroen DS3R3.

În Cupa Suzuki, Bogdan Vrabie a preluat conducerea după două probe speciale în timp ce în Cupa Dacia Norbert Maior continuă să domine, câștigând ambele sectoare de clasament.

Sambata 15 iulie

Simone Tempestini încheie prima buclă de trei probe speciale în poziția de lider. Campionul Mondial FIA Junior ERC a pornit atacul încă de pe prima probă specială a zilei, Văleni 1 (6,4)km pe care a câștigat-o la o diferență de 2,8s față de liderul din prima zi a raliului, David Botka.

Simone, care a încheiat ziua 1 pe locul trei la peste 6s diferență de Botka, câștigă și cea de-a doua probă a buclei, PS5 Sânpaul 1( 6,2km) cu o diferență de 6,2s față de Botka, clasat abia pe locul 4 pe această probă după Gîrtofan și Marișca.

Simone Tempestini, secondat pentru prima dată de Florin Dorca câștigă și cea de-a treia probă specială a zilei, Lueta 1 (13,7km) cu o diferență de peste 49s față de Botka care pare să aibă probleme.

Astfel, după primele șase probe speciale, Tempestini preia conducerea cu un avans de peste 21s față de Bogdan Marișca. Pe locul trei al clasamentului provizoriu se află Dan Gîrtofan, urmat de Vali Porcișteanu – liderul Clasei 3.

Raliul Perla Harghitei este organizat cu sprijinul Consiliului Județean Harghita, Primăria Odorheiu Secuiesc, Pirmăria Lueta și al partenerului principal „Perla Harghitei”, Amigo&Intercost, Magdolna Impex, Toyota prin Eurocar Trading, Vikink, I.M.S. și a celorlalți parteneri Omniasig, Mastertent, Hotel Târnava, Viaduct, Dancea&Asociații, Septimia, Color Metal, Brother, VIP GSM, Skorpion Trans, L-Design, MG 400 KFT, FUL HUS KFT.

Parteneri media: Motor Clasic Magazin, autorally, rallymax, rallymagazin, uh.ro, Star Radio, Prestizs Magazin

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Credit Foto: Attila Balazs


Tags: ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
„APAR – următorii 20 de ani”, un eveniment istoric

Aniversarea a 20 de existență neîntreruptă a APAR s-a desfășurat sub forma unui forum care a abordat megatendințele disruptive actuale....

Închide