Raduta Elias-Julian, un rider pe podiumul Marelui Premiu al Orasului Brasov

| 7 octombrie 2015 | 0 Comments

Marele Premiu al Orasului Brasov a polarizat atentia pasionatilor de motosport prin numarul de concurenti aflati la start dar si prin duelurile care au stabilit campionii la clasa Open sau la N. Prezenta fetelor la volanul bolizilor a captat atentia celor care au urmarit evolutia acestora. Vanessa Cadar, copilotul lui Cristi Cotan la etapele disputate la Cluj si Sibiu din cadrul Campionatului National de Raliuri, si-a facut debutul in calitate de pilot la volanul unui Citroen Saxo VTS, acasa, la Brasov. La terminarea etapei s-a clasat pe locul II al grupei N1. Alaturi de Vanessa, la Brasov si-au facut debutul: Cristina Oprea la volanul unei Dacia Logan si brasoveanca Mihaela Balint cu un frumos Renault Clio.

Printre pilotii de top, obisnuiti ai competitiilor de viteza in coasta, s-a strecurat si unul dintre cei mai buni rideri din Romania, Raduta Elias -Julian la bordul unui Renault Clio, clasa H2. Multiplu Campion National si Est-European la Motocross, Campion National la Hard Enduro in 2013, participant in Campionatul European si MXON Motocross sau un sezon in Campionatul Olandei, Campion la Motocross CUP 2013-2014, a evoluat fara reticenta pe un traseu care imbina sectiunile tehnice cu cele de viteza ridicata. Experienta sportiva, determinarea, tenacitatea combinate cu sustinerea spectatorilor si a celor dragi l-a facut sa fie cel mai rapid pilot dintre debutanti.

Autostiri.ro: Felicitari pentru locul unu obtinut la debutanti in Marele Premiu al Orasului Brasov si bun venit in automobilismul sportiv. Care au fost considerentele pentru care ti-ai facut debutul intr-o cursa de viteza in coasta?

Raduta Elias-Julian: Multumesc. Pasiunea pentru automobilism sportiv a aparut inca din 2007 atunci cand circuitul de la Ciolpani a gazduit pentru prima data probele de macadam pentru automobilism, organizate cu Titi Aur. Un an mai tarziu am avut ocazia de a urma si eu acest curs de pilotaj. Dupa curs am decis impreuna cu fratele meu Adrian Raduta sa concuram in Campionatul Olandei de Motocross si ne-am mutat in Olanda un sezon competitional intreg.

Am ales sa-mi fac debutul la Campulung, prima mea etapa la care am participat si sa continui la Brasov pentru atmosfera de aici, pentru traseul deosebit de frumos dar si pentru ca acest tip de competitie este mai putin costisitor financiar. Daca la Campulung, am efectuat pregatirile pe ultima suta de metri, la Brasov lucrurile au stat altfel. La Campulung am fost incantat de prezenta mare a spectatorilor.

La Brasov am facut recunoasterile impreuna cu pilotul de raliuri Adrian Grigore. Acesta mi-a impartasit o parte din experientele lui, legate de trase, viraje, franari etc. Experienta acumulata in cei 15 ani de motocross m-a ajutat mult in debutul meu la automobilism.

Visul meu este sa particip in Campionatul National de Raliuri, deoarece ma simt mai aproape de sportul pe care l-am practicat, de motocross.

Autostiri.ro: Care sunt obiectivele de viitor in cursele auto?

Raduta Elias-Julian: Pentru anul 2016 vom avea o colaborare foarte frumoasa. Impreuna cu Adrian Grigore am hotarat sa infiintam o echipa formata din: Dani Otil, Adrian Grigore, Bogdan Samoila, eu si fratele meu Raduta Adrian, echipa care va participa si la CNVC dar si la CNR. In CNR voi participa alaturi de Adrian Raduta si Adrian Grigore iar la CNVC alaturi cu Dani Otil si Bogdan Samoila. Impreuna cu echipa mea, in cel mai scurt timp vom incepe antrenamentele pentru sezonul urmator.

Autostiri.ro: Care este starea motocrosului in Romania?

Raduta Elias-Julian: Nivelul Motocross-ului din Romania in Campionatul National de Motocross, din pacate este foarte scazut. Si aici ma refer la lipsa de implicare atat a organizatorului cat si a Federatiei Romane de Motociclism. Este inadmisibil ca in 2015 la o etapa de Campionatul National sa nu se poata amenaja corect un traseu, in conditii optime pentru sportivii nostri.

Participarea mea la motocross se rezuma doar la etapele de Motocross CUP, cupa organizata de Top Cross TCS si Dual Racing Team pentru ca fiecare circuit este amenajat conform standardelor, iar acest lucru scade sansele de accidentare a sportivilor. Momentan nu pot sa imi dau cu parerea in legatura cu mediatizarea competitilor auto, dar cu siguranta este loc de mai bine. In schimb mediatizarea competitiilor moto, din pacate este foarte slaba. Va multumesc.

Autostiri.ro: Multumim. Multa bafta!

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Record de timp pe Poiana pentru o masina de grupa F2

După ce Gabriel ENE reuşea să obtină titlul de campion național al grupei F2 încă de la penultima etapă a...

Închide