Radut Lucian, campionul inimilor

| 28 septembrie 2017 | 0 Comments

Lucian Radut este unul dintre pilotii emblema ai motorsportului romanesc. Sustinut de familie, inconjurat de fani, acest sportiv este un exemplu al spiritului combativ, al modestiei, al muncii, al luptei cu resursele avute la dispozitie, al performantei.

Inaintea etapei finale de la Brasov, Lucian si-a asternut gandurile pe profilul sau de facebook. Un manifest care ne arata si fata nevazuta a performantei, a bucuriei, a sacrificiilor si a framantarilor. Respect Lucian Radut, campionul inimilor!

„Locul 2 este al meu!”

Orice fac ies pe 2. Asadar iata clasarile mele din 2008 si pana in prezent la general, in Campionatul National de Viteza in Coasta: 2008 – loc48, 2009 – loc 21, 2010 – loc 7, 2011 – loc 6, 2012 –loc 3, 2013 – loc 3, 2014 – loc 5, 2015 – loc 2, 2016 – loc 2, 2017- ??23456?? In fiecare an am muncit ca o furnica. Unele rezultate sunt norocoase, unele sunt obtinute in umbra ghinionului sau conjuncturale. Asa este la curse. In ani, acestea raman marturie in palmaresul meu. Aici am pus doar rezultatele din clasamentul general. In timp, eu am mers la toate grupele cu acoperis: N,A,H. cu diferite masini: Ford Escort Rs, Ford Cosworth, Mitsubishi Evo. Am mai pilotat si o Honda si un R5 Gt turbo.

Am muncit pentru fiecare km de proba speciala, pentru fiecare cursa. In toata pasiunea asta am gresit major pentru ca trebuia sa ma opresc la grupa si clasa la care bugetul ma ajuta cel mai bine. Doar ca, factorul timp nu sta pe loc. Mi-am dorit clasamentul Open, mi-am dorit sa pot face orice modificare imi trece prin cap.

Iar o greseala! Bugetul, bata-l vina, nu m-a lasat. Am visat frumos, am visat ca prin munca pot obtine ce altii fac cu multi bani. A ramas un vis si atat. Modificarile functionale si ideile indraznete se realizeaza doar cu bani si munca multa, sau doar cu bani sa le poti cumpara. Am continuat sa cred ca pot face treaba mai mult cu munca.

Tot ce am realizat de cand merg la curse a fost cu ajutorul prietenului meu Ciobotaru Ciprianu si mai apoi si cu Bogdan Ungureanu. Azi ma bucur de cei mai frumosi fani, de cea mai frumoasa echipa pentru mine, de un suport in care toata lumea incearca sa puna umarul atat cat se poate pentru mine si masina mea. Nivelul de consum cu care m-am luptat in 2017 a fost foarte mare comparativ cu ce pot sponsorii mei sa imi ofere. Deci, cu sustinerea oamenilor si a sponsorilor mei am incercat sa ma bat la general cu toata munca disponibila.

La etapa de la Campulung s-a reusit achizitionarea unor jante de competitie si a unor cauciucuri noi. Sustinerea pentru gume a fost a lui AUTOCHELU iar de jante a fost posibil in urma unui proiect nebun, uman, initiat de Adrian Apostu si cu participarea oamenilor care imi sunt aproape.

La etapa de la Teliu am avut o turbina noua de la AVD Turbo. Si aici am avut o sustinere pe masura posibilitatilor si cu sponsorizare si cu verificarea turbinelor folosite pana in prezent cand a fost cazul. Mi-a mai fost aproape Avantgarden Coresi, si Viking Pruszinsky, J.A Petrol. A.D.N. Facom, Clinicile Dr. Leahu.

Revin la Campulung! Am spart motorul la a doua urcare de concurs. Am stiut ca e stricat de pe prima cand a inceput sa bata. Toata echipa a muncit in pauza dintre cele doua urcari si am reusit sa schimbam un cuzinet si sa speram cu totii ca mai tine 3 km si raman in lupta pentru titlu la etapa finala de la Brasov. Nu a tinut, am riscat tot si am pierdut.

Daca nu urcam acelasi era rezultatul, dar plecam acasa cu un gand ce avea sa ma macine: ar fi tinut? Acum stiu! Am incercat totul cu prietenul meu Vlad Pescaru si cu multimea de oameni de la cort am inceput sa speram. Am inmuiat softul pe a doua mansa, am inmuiat presiunea in turbo, chiar am ratat franarea in primul viraj stiind ca masina e mai slaba.

Asa cum am zis cheltuielile depasesc cu mult bugetul. Copiii mei s-au facut mari iar eu petrec mai mult timp la garaj. Acesta este singurul motiv pentru care NU nu as mai face inca odata acest drum. Acum au crescut, inteleg si vad. Sper sa ma ierte. Va trebui sa ma gandesc foarte bine la anul daca continui sau ma opresc.

Daca aveti cunostinte de firme care pot investi in valoarea umana, in performanta si in imagine, va rog sa ii aduceti la coasta si in sportul cu motor. Impreuna vom face acest sport sa fie mai vizibil si cautat de sponsori pentru reclama direct catre oameni.

Inchei: Locul 2 la sfarsit de an este al meu!!! La Brasov voi face tot ce pot sa castig acest loc. Imi doresc din tot sufletul sa-i rasplatesc pe toti cei pe care i-am cunoscut la curse, unii au pierdut nopti la mine in garaj, veniti cate o saptamana, altii m-au sustinut din strainatate si din toate colturile tarii. Fara sa imi ceara nimic in schimb, doar cu speranta in gand ca voi iesi campion, au fost langa mine neconditionat. Nu a fost sa fie! Motivul pentru care as urma acelasi drum este acesta, este pentru ei, pentru sparanta lor in mine. Vin la Brasov sa-mi apar numarul de pe masina.

Doamne ajuta!”Radut Lucian, campionul inimilor.

Imagini preluate de pe pagina sportivului.


Tags: , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Barbu Claudiu: marturii de la OiLibya Rally of Marocco 2017

Exact la doua saptamani de cand am plecat spre Maroc, reusim sa ne intoarcem acasa dupa un parcurs de peste...

Închide