Radiografia Danube Delta Rally

| 3 iulie 2017 | 0 Comments

Alexandru Pitigoi, lider dupa prima zi din Danube Delta Rally® 2017

Alexandru Pitigoi conduce in clasamentul Danube Delta Rally, dupa primele trei probe ale intrecerii, cu un avans consistent, de 41 de secunde in fata lui Vali Porcisteanu, in timp ce Sebastian Barbu este al treilea, dupa un debut de raliu cu mici probleme tehnice.

Alexandru Pitigoi si al sau Porsche 911 GT3 ocupa prima pozitie la capatul celor trei probe speciale care au alcatuit ziua intai din Danube Delta Rally, in intrecerea contand pentru Campionatul International de Raliuri. Pilotul bucurestean a transformat in secunde pretioase viteza maxima superioara a masinii sale, inscrisa la clasa RGT, castigand primele doua probe, astfel ca duce in ziua secunda un avans de 41 de secunde in fata celui mai apropiat urmaritor.

„Pentru noi a fost o zi placuta, dar poate putin cam scurta. Probele de azi au fost foarte rapide, pe alocuri poate prea rapide, un lucru pe care il stiam de la recunoasteri, dar cu toate astea tot am fost putin surprinsi. Am rulat de multe ori aproape sau chiar la viteza maxima, undeva la 225-230 km/h,” a spus Pitigoi, citat de autostiri.ro.

Vali Porcisteanu ocupa pozitia secunda, la comenzile unui Mitsubishi Lancer Evo IX, dupa o zi care s-a incheiat cu mici probleme. „Pe proba Jurilovca a inceput sa patineze ambreiajul putin, cred ca avem o scurgere de ulei la cutia de viteze” a explicat el. „In rest, totul a mers bine, ne simtim excelent, ca de obicei, la Tulcea si sper sa ajungem cu bine la sosire.”

Pozitia a treia este ocupata de Sebastian Barbu, cel care alearga cu un Ford Fiesta R5. Nici pentru el debutul de raliu nu a fost lipsit de probleme, cele peste 35 de grade din atmosfera resimtindu-se la motorul masinii sale, al carui calculator a inregistrat o sumedenie de erori electronice.

„O zi interesanta, insa care a inceput cu mici probleme tehnice pentru noi a spus Barbu. Masina se supraincalzeste si apar tot felul de erori, iar pe prima proba motorul s-a oprit si am pierdut mai bine de 20 de secunde pana am reusit sa repornim. Pe parcurs problema pare ca s-a rezolvat si am inceput sa recuperam, am ajuns cu bine la final de zi si asta e important.”

Edwin Keleti nu a reusit sa se bucure de Ford-ul Escort Mk2 cu care a luat startul, singurii kilometri contra cronometru parcursi de clujean in acest raliu ramanand cei de la shakedown, dupa ce a fost nevoit sa abandoneze la scurt timp dupa startul in prima proba, cu probleme tehnice.

Masinile istorice, care se intrec la regularitate, au avut astazi acelasi parcurs cu cele moderne, de competitie, incheind ziua cu excursia in Portul Jurilovca, unde a fost organizata o regrupare si un ospat cu mancaruri traditionale din zona.

Ziua secunda a avut insa un program diferit pentru cele doua categorii, cu modernele alergand de doua ori specialele Posta si Luncavita, la Vest de Tulcea, in timp ce istoricele s-au deplasat catre Sud-Est pana la Dunavatu de Jos. Cele doua categorii s-au reunit pentru superspeciala din centrul Tulcei, care a incheiat raliul.

Alexandru Pitigoi se distanteaza in fruntea clasamentului Danube Delta Rally® 2017

Alexandru Pitigoi isi mareste avansul in fruntea clasamentului Danube Delta Rally, in etapa contand pentru Campionatul International de Raliuri, dupa primele doua probe ale zilei secunde. Pilotul Colina Motorsport are acum un avans de aproape un minut in fata celui mai apropiat urmaritor, Vali Porcisteanu, in timp ce Sebastian Barbu ramane pe trei, continuand sa piarda teren in fata primilor doi clasati.

Probele speciale din Danube Delta Rally par sa se potriveasca perfect bolidului pilotat de Alexandru Pitigoi, un Porsche 911 GT3, care a aratat ca se simte excelent chiar si la viteze de peste 200 km/h. Chiar daca avansul sau nu a continuat sa creasca in acelasi ritm din prima zi, Pitigoi se afla cu trei probe inainte de finalul intrecerii la 55 de secunde in fata lui Vali Porcisteanu, avans care ar trebui sa ii garanteze victoria.

Sebastian Barbu continua sa piarda teren, chiar si in conditiile in care a rezolvat problemele tehnice din debutul raliului. Sibianul nu poate tine pasul cu cei doi piloti din fata sa, specificul probelor tulcene, de mare viteza, fiind neadecvat vitezei maxime de 184 km/h pe care Ford-ul Fiesta R5 o are.

Razvan Trisnevschi ocupa pozitia a patra a clasamentului, urmat de Costel Casuneanu, singurul pilot ramas in competitia istoricelor in etapa contand pentru Campionatul International de Raliuri.

Concurentii etapei de istorice regularitate au avut un program separat, itinerariul zilei ducandu-i spre Est, in peisajele de poveste de la Dunavat, unde au petrecut cele doua ore ale regruparii de la jumatatea zilei.

Finalul raliului a adus frumoasele masini din alte timpuri inapoi in centrul Tulcei, unde au putut fi admirate incepand cu ora 16:00, inainte ca bolizii de raliu din intrecerea modernelor sa preia scena superspecialei, incepand cu 17:14.

Vali Porcisteanu castiga Danube Delta Rally® 2017

Vali Porcisteanu reuseste sa se impuna in clasamentul Campionatului International de Raliuri al Danube Delta Rally 2017, dupa ce Alexandru Pitigoi, cel care a condus intrecerea inca de la prima proba speciala, a abandonat tehnic, inainte de penultima speciala. Sebi Barbu a urcat pe pozitia secunda a clasamentului, in timp ce ultima treapta a podiumului ii revine lui Razvan Trisnevschi.

Lider al clasamentului inca de pe prima proba speciala a intrecerii si cel care si-a trecut in cont cele mai multe victorii pe probele speciale, Alexandru Pitigoi a fost nevoit sa abandoneze pe etapa de legatura dintre PS6 si PS7, dupa ruperea unei piese a suspensiei posterioare a Porsche-ului sau 911 GT3.

„Inca de pe proba a sasea am simtit ca ceva s-a intamplat si am redus ritmul” a explicat Pitigoi, citat de autostiri.ro. „Pe etapa de legatura care a urmat s-a rupt un pivot, dar din fericire incidentul s-a intamplat la o viteza mica. Imi pare rau ca nu am reusit sa incheiem raliul, insa trebuie sa fim multumiti ca incidentul nu s-a intamplat pe proba speciala, la viteze mari, lucru care ar fi cauzat sigur o iesire serioasa in decor.”

Clasament Campionatul International de Raliuri:

Loc Nr. Echipaj Masina Clasa Timp Diferenta
1 2 PORCISTEANU Valentin/DOBRE Dan  Mitsubishi Lancer Evo 9 RC2 37:33.6
2 1 BARBU Sebastian/IANCU Bogdan Ford Fiesta R5 RC2 38:44.6 +1:11.0
3 8 TRISNEVSCHI Razvan/TRISNEVSCHI Manuela Mitsubishi Lancer RC2 39:43.7 +2:10.1
4 5 ATANASOV Hristo/IVANOV Marin Citroen C2R2 RC4 43:10.1 +5:36.5
5 6 CASUNEANU Costel/POENARU Carmen Ford Escort WRC RCI 43:59.8 +6:25.2

Danube Delta Rally®2017 este organizat de Clubul Sportiv Nautic Motorsport sub egida Federației Internaționale a Automobilului, a Federatiei Internaționale a Vehiculelor Istorice, a Automobil Club Român – Autoritate Sportivă Națională și Retromobil Club Român – Autoritate Sportivă FIVA,  în parteneriat cu Consiliul Judeţean Tulcea, Primăria Tulcea, Instituția Prefectului Tulcea, cu sprijinul Direcției Județene pentru Sport și Tineret, a Direcției Județene de Drumuri, a Primăriei Jurilovca, dar şi cu sprijinul partenerilor privați: Hyundai Auto România, Țiriac Leasing, Țiriac Collection, JT Grup, Hankook, Zip Escort, Vivo Shopping Center – Constanța, Via Viticola-Sarica Niculitel, Boat Care Romania, Kaercher Romania, Nex Pack, Deltaica, Restaurant Ivan Pescar, Fraher, Omniasig, Fan Courier, DeGat, New Hotel Egreta, Astoria Wines, Casa Pescarilor – Lunca, Constantin Nautics, Conex Trans, Bloom Story, Winmarkt, Tara’s Gastropub – Constanta, Pensiunea  Mojito, Aqua Hercinica  și bineînteles a partenerilor media: Digi 24 Constanța, Digi 24HD, DigiSport, Dobrogea News, Rally Max, Autorally, 4 x 4 Wheels, Racing Wheels, AutoExpert, Flote Auto, Motorsport News, autostiri.ro, IVB Media, Motor Clasic, Radio ProFM, Radio Delta,  Radio România Actualități, Yacht Expert.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
„APAR – următorii 20 de ani”, un eveniment istoric

Aniversarea a 20 de existență neîntreruptă a APAR s-a desfășurat sub forma unui forum care a abordat megatendințele disruptive actuale....

Închide