Q&A: Ovidiu Mazilu, presedintele F.R.A.S.

| 1 martie 2014 | 1 Comment
Ovidiu Mazilu presedintele FRAS

Ovidiu Mazilu presedintele FRAS

Un interviu incitant, interesant, incisiv cu Ovidiu Mazilu, presedintele Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, realizat de Andrei Ciobica de la Rorace.ro

Andrei Ciobica: Sunteti presedinte al FRAS in al doilea mandat si ati preluat o federatie care se lupta cu recunoasterea internationala. Care este in prezent raportul FRAS – FIA? 

Ovidiu Mazilu: FIA cunoaste foarte bine situatia din Romania, avem aceste confirmari direct de la varful forului mondial. Sunt persoane de la FIA care citesc si pe net si pe site-urile de socializare cum stau lucrurile si intocmesc rapoarte. Repet: stim exact, nu presupunem. S-a mai intamplat un lucru foarte important in 2013: in dorinta de a raporta o minima activitate sportiva, ACR s-a strecurat formal ca sa spun asa, in organizarea Raliului Sibiului. Ma rezum sa amintesc defilarea aroganta, absolut comica, a catorva angajati ACR in bluzoane inscriptionate cu litere de-o schioapa “ASN”, de parca stia vreun fan de raliuri ce o fi insemnand asta. Oamenii acestia nici macar nu stiau ca in 2013 discutam deja de ERC-ul oficial marca FIA si ca IRC-ul privat, odata cu editia 2012, devenise istorie. Daca nu credeti, cititi articolul semnat de Ioan Olaru din revista online a ACR, la pagina 15. Comic, jenant, acest lucru deja spune tot.

Din pacate pentru Romania, devizul de plata il platim acum toti, prin intoarcerea acestor arogante ca un bumerang impotriva ACR, care nu a suflat o vorba despre scandalul anularii editiei 2014 a Raliului Sibiului. Pur si simplu a ascuns acest lucru sub pres, stiu sigur ca au fost jurnalisti care au cerut sa li se spuna care e situatia si s-au izbit de o opacitate scandaloasa. Mai pe romaneste, li s-a refuzat orice fel de interviu sau macar declaratie. Asta este, nu trebuie sa ne suparam, nu se mai poate ascunde in ziua de azi de ochii Europei, incurcatura si confuzia pe care o produce un singur om, eternizatul presedinte octogenar al ACR. 

In alta ordine de idei, am citit despre multe conflicte de acest gen din alte tari si stiu cum s-au rezolvat si stiu de asemenea foarte bine care e politica FIA in astfel de cazuri si anume: FIA este lamurita ca in Romania FRAS este adevarata autoritate sportiva, insa nu intervine in acest litigiu local pana nu primeste confirmarea hotarata din partea autoritatilor guvernamentale din tara noastra. Din pacate, presedintele ACR, ca fost deputat si ca vechi activist ante-89, are inca numeroase conexiuni si amici politici, prin care a reusit sa blocheze intrarea in normalitate. Va spun si imi asum aceasta afirmatie, ca FIA nu asteapta decat o confirmare hotarata din partea Guvernului Romaniei. Daca nu ar fi fost asa, sa fiti siguri ca in toti acesti ani de cand dureaza acest litigiu, ar fi penalizate intr-o forma sau alta campionatele teoretic “nerecunoscute” organizate de FRAS. Spre exemplu nu ar fi permis implicarea FRAS in etapa oficiala de Campionat European 2013. Totusi aparem peste tot, in toate clasamentele tehnice, Romania de exemplu e clasata pe locul 19 in acest moment de IRDA unde FRAS apare bine mersi ca autoritate sportiva. Cum sa credem ca FIA nu stie de toate aceste lucruri? Asteapta insa lumina verde de la autoritati. Deja FIA are doua experiente tipic romanesti la activ, o data in 2007 cand dl Belu s-a razgandit si a retras dosarul nostru de afiliere si a doua oara in 2010 cand doamna Melinte l-a trimis acasa pe delegatul FIA sugerandu-i ca nu ar fi de dorit sa se intervina, atat FRAS cat si ACR putand -in opinia fostului sef al ANST- organiza in continuare competitii in Romania. In aceste conditii mi se pare absolut normal ca FIA sa fie precauta si sa astepte ca mai intai sa se decida romanii ce vor.

 Andrei Ciobica: Putini isi mai aduc aminte de FRAS a pornit tocmai de la initiativa pilotilor si a organizatorilor care au dorit sa se desparta de “comunismul” din ACR autoritatea care reprezinta FIA in Romania. De unde au pornit toate aceste disensiuni intre o parte a pilotilor si actuala conducere a FRAS?

Ovidiu Mazilu: Chiar nu stiu la care disensiuni va referiti in mod concret. Intai sa spunem clar ca la cate propuneri a avut conducerea FRAS in Adunarea Generala recenta, nu a fost nicio abtinere sau macar vreun vot impotriva. Ele au fost votate cu unanimitate. Daca va referiti la diferite nemultumiri punctuale exprimate pe net de atat de multi oameni care iubesc acest sport, mai mult sau mai putin implicati ca si participare directa, cred ca e normal sa se intample asa intr-un sport dinamic si atat de complex, care cel putin la noi, inglobeaza nu mai putin de 8 campionate distincte. Iar daca va referiti la recentele discutii intre pilotii de la coasta si Comisia de Viteza in Coasta, va raspund ca nu am avut nicio problema, dar chiar nicio problema cand lucrurile au luat calea legala, statutara. Asa se intampla peste tot, convingi Comisia sa-ti sustina punctul de vedere si atunci totul intra pe fagasul normal. Intr-adevar nu am fost nici eu de acord si nimeni cu care am discutat aceste lucruri, nici chiar pilotii, ca regulile unui sport s-ar putea schimba prin sondaje efectuate asupra celor vizati, respectiv ale… pilotilor. Nu cred sincer ca exista vreun sport, sa luam fotbalul pe care-l stiu si cei care citesc si nu au legatura cu automobilismul, in care latimea si lungimea suprafetei de joc ar fi stabilita prin sondaj in randul jucatorilor. E absurd, eu nu cred ca democratia inseamna haos, oricat i-am da acest aspect inselator de sondaj “profesionist”.

 Andrei Ciobica:  In momentul actual campionatul de raliuri este un mixt intre etape de macadam si asfalt. Vedeti o solutie in animarea acestui sport prin crearea unui campionat exclusiv cu etape de asfalt si a unui cu etape pe macadam?

Ovidiu Mazilu: Campionatul este din punctul meu de vedere animat. Si nu doar eu spun asta, ci de exemplu Francois Delecour, Keleti, Girtofan, zic acelasi lucru ungurii, bulgarii, atatia altii. Introducerea coeficientilor si a noului mod de punctare a raliurilor cat si initierea concurentei directe intre organizatori, a ridicat la un nivel superior competitia fata de anii precedenti.

In privinta celor doua campionate asfalt-macadam, am dorit acum doi ani sa facem un pas in aceasta directie, de a oferi o competitie mai putin costisitoare decat un intreg campionat de raliuri si anume Cupa Romaniei compusa exclusiv din raliuri pe asfalt. Din nefericire organizatorii nu au cuplat la aceasta idee si nici pilotii nu au sustinut aceasta idee intr-atat incat sa insistam. Va dau un singur exemplu: Timisoara a preferat sa iasa din calendar decat sa organizeze un raliu pe asfalt in cadrul acelei Cupe.

Campionatul National de Raliuri “Dunlop” are prin traditie in calendarul sau un numar aproximativ egal de etape de asfalt, respectiv macadam. Acest lucru reflecta un echilibru ideal intre preferintele diferitilor piloti de a avea raliuri pe suprafata lor favorita – unii sunt mai buni pe asfalt, altii pe macadam. Partea cea mai buna este ca CNR “Dunlop” produce piloti «completi», adica sportivi care sunt buni pe ambele suprafete. Spre exemplu, campionatul bulgar este compus numai din etape de asfalt, iar pilotii din aceasta tara au probleme serioase atunci cand isi propun un sezon complet in campionate internationale ca PWRC sau ERC, unde este obligatorie participarea la un numar de raliuri pe macadam. Exact invers este in Finlanda, unde sunt numai etape de macadam, iar din acest motiv pilotii finlandezi la inceput de cariera au mult de suferit pe asfalt atunci cand evolueaza in WRC. Prin urmare nu cred ca ruptura CNR “Dunlop” intre un campionat de asfalt si unul de macadam va aduce un plus raliurilor din Romania, ba dimpotriva, ar dilua nivelul competitiei, care in ultimii 5 ani a crescut simtitor. 

Andrei Ciobica: Cum apreciati ce s-a intamplat cu Raliul Sibiului considerati ca va primii votul celor din ERC pentru a se desfasura in octombrie?

Ovidiu Mazilu: In mod normal ar trebui sa aflam acest lucru in martie, cand Comisia de Raliuri a FIA va lua o decizie. Noi la randul nostru, la nivelul FRAS, am stabilit printr-o hotarare de Consiliu Federal sa investigam toata aceasta experienta nefericita care s-a terminat asa cum era destul de previzibil ca se va termina. Ca sa nu ocolesc un raspuns direct, va spun ca eu consider tot ce s-a intamplat cu Raliul Sibiului 2014 a fi neindoielnic scandalos. Daca nu acceptam odata pentru totdeauna ca nu e posibil prin promovare si taraboi mediatic sa ascundem la infinit mizeria sub pres, inseamna ca ne meritam soarta. Scandalos mi se pare faptul ca nici organizatorul si nici ACR nu au dat niciun semn de viata dupa anularea raliului, ce sa mai pretindem ceva oficial, macar vreun comunicat. Inutil sa mai precizez ca nici macar vreo adresa cu trei cuvinte de genul “s-a anulat raliul” nu am primit de la niciunul din cei doi, am aflat si noi de pe site-ul FIA. In schimb, pentru aceste fapte “eroice”, organizatorul refuza sa-si achite obligatiile financiare de anul trecut, invocand tot felul de pretexte. 

Andrei Ciobica:  In 2014 vom avea si vehicule istorice in CNRD, credeti ca aceste masini vor anima probele speciale?

Ovidiu Mazilu: Da, daca vom intelege ca proprietarii acestor automobile, cel putin in Romania, nu vor risca sa le deterioreze pe probe de zapada sau de macadam, putem construi si aici la fel cum am facut-o cu aceste bijuterii mecanice in cadrul Campionatului de Viteza in Coasta. 

Andrei Ciobica:  Kartingul este o problema spinoasa in acest moment fiind organizate in Romania doua campionate. Cum credeti ca vor evolua lucrurile in 2014? 

Ovidiu Mazilu: In sine, existenta a doua campionate, trei, sapte, noua, nu poate dauna pilotului, dimpotriva. Are optiuni mai multe, are unde se antrena, e concurenta intre cele doua campionate, nu vad care este problema reala. Tocmai spuneati mai sus de doua campionate de raliuri. In alte tari sunt mai multe campionate pe aceeasi disciplina sportiva si nu se mai supara nimeni. De ce toata lumea in Romania viseaza sa fie “miezul” si cum are unul vreo ambitie personala, fie isi mai trage cate-un partid politic, fie vreo federatie, chit ca se calca legile in picioare?

Nu inteleg sincer ce doreste FRK de la noi, au tot ce le trebuie: bani foarte multi inca de la infiintare, ce n-a visat nici FRAS nici FRM vreodata, au sediu primit chiar in cladirea MTS, fac acest sport inca din 1990 si chiar dinainte, au ACR-ul in spate, au pista in proprietatea presedintelui Lucian Stefan deci nu-i costa nimic, au pana si reprezentare la CIK-FIA prin persoana fostului secretar pe karting al ACR vopsit in secretar general al FRK, deci?! Cu ce-i incurcam noi de tin mortis sa anuleze CNKD-ul de la FRAS ? Si-au “tras” si federatie nationala si li s-a pus pe tava tot ce au dorit si tot ei fac pe victimele. Atata doar ca nu prea au piloti, desi noi nu interzicem nimanui sa ia startul la FRK. Nu au avut piloti nici inainte, cand FRAS nu organiza karting. Uitati-va pe clasamentele din 2009, sa vedeti unde adusesera ei acest sport si va lamuriti imediat. Noi nu avem absolut nimic din ce au ei, am crescut acest campionat de la zero in doi-trei ani. Si lumea vine la noi de drag, nu din obligatie.

Daca MTS nu doreste sa rezolve legal incurcatura pe care a facut-o acum doi-trei ani inventand in Romania o pseudo-federatie pentru un sport pentru care nu exista Federatie Internationala (de karting), sa fie sanatosi. Sa nu caute sa le rezolve FRAS-ul problema, sa si-o rezolve singuri. Noi am acceptat solutia fuzionarii, propusa in cabinetul primului ministru, am si votat-o in adunarea generala. Ramane sa arate si ei ca isi respecta angajamentul si de asemenea sa arate ca le pasa ce se intampla cu viitorul acestui sport si ca nu si-au incropit aceasta mini-federatie doar de dragul de-a face jocurile subterane ale ACR-ului. Sa vedem. Cine stie?! Sa gandim pozitiv! 

Andrei Ciobica: Rallysprintul si autoslalomul sunt sporturile care duc piloti catre raliuri, un exemplu bun ca aceasta reteta functioneaza si in Romania fiind Florin Tincescu. Cum vedeti implicarea FRAS in atragerea adolescentilorcatre aceste sporturi?

Ovidiu Mazilu: E foarte mult de spus aici, prefer sa abordam acest subiect intr-un interviu dedicat. As spune doar ca FRAS prin regulamentele adoptate acum trei-patru ani, a permis pilotilor sub 18 ani sa se urce la volanul masinilor de competitie in cadru oficial. Si rezultatele au fost peste asteptari, e o generatie intreaga de tineri piloti care bat la portile afirmarii. Ar fi necinstit totusi sa amanam aceasta discutie si sa nu mentionam ca fara implicarea mediului privat, fie a cluburilor, fie a celorlalte entitati private-sponsori, fie a familiilor acestor tineri talentati, nu s-ar fi ajuns aici. De fapt motorsportul nu se face altfel nicaieri in lume.

Andrei Ciobica: La nivel mondial exista acorduri de cooperare intre FIA si CIO cum stau lucrurile intre FRAS si COSR? 

Ovidiu Mazilu: Am incercat afilierea la COSR, dar desi nu am primit niciun fel de temei legal pentru refuz, ni s-a spus clar sa fim multumiti ca nu au cedat la presiunile ACR (de afiliere la COSR). In schimb, domnul Morariu a spus ca este apropiat al d-lui Jean Todt si-l va informa despre faptul ca ACR nu este federatie sportiva, ci doar un club de automobilisti de strada. Asa se explica probabil presiunea pe care ACR o exercita acum prin cativa colegi deputati, de a modifica Legea Sportului, in sensul de a i se acorda si ACR-ului statut de federatie. Asa e la noi, in loc sa respecti legea, mai bine vorbesti cu un prieten sa o modifice cum iti convine tie. Asa s-a intamplat si in 2004. 

Andrei Ciobica: De-a lungul timpului a existat o colaborare apropiata intre FRAS si FRM. Pe 8 MArtie umeaza alegerile la FRM unde sunt doua tabere bine definite. Daca sunteti la curent cu subiectul cum comentati?

Ovidiu Mazilu: Nu as putea spune ca am avut o colaborare stransa, dar fiind sporturi inrudite, nu suntem nici straini cum, sa spunem, am fi cu federatia de…fotbal in sala. Am incercat la un moment dat o cooperare infiintand o Comisie mixta Tot-Teren, pentru curse de masini si moto, gen Dakar. A functionat un an acest campionat, am avut la Gala si premiere si imagini filmate foarte frumoase, in rest nu pot sa spun decat ca regret ca s-a oprit acest campionat si as fi dornic sa-l repornim oricand. De atunci ne-a ramas acel asa zis parteneriat.  

In legatura cu alegerile din 8 martie, am vazut si eu disputele si curentele pe net. Ce sa spun, ceea ce apare pe net e foarte departe de ceea ce se intampla in realitate. Din pacate noi romanii am ales sa ne folosim de acest mijloc facil de comunicare mai degraba sa ne incurcam unii pe altii, decat sa reflectam si sa relatam cat mai fidel realitatea si adevaratele probleme de sistem. Nu suntem orientati spre repararea a ceea ce nu functioneaza in acel sistem, ci preferam sa atacam persoane, sa aruncam nervos jucaria la gunoi, sa ne plangem si sa asteptam sa ne dea cineva peste noapte jucaria frumoasa de peste gardul vecinului. Cu alte cuvinte gandim emotional si mai putin rational. O spun in general, nu cu referire la alegerile de la FRM.

Si eu sunt motociclist inca dinainte de a fi automobilist, chiar si acum pe vreme rece merg zi de zi pe doua roti, sunt deci adiacent interesat de subiect. Daca ar fi sa ma intrebe cineva ce as alege, in urma a circa opt ani de cand sunt implicat intr-o federatie sportiva asemanatoare, fara sa fiu inteles gresit, eu as alege tot Cristi Muresan. Inainte sa va si spun de ce as alege asa daca as avea un club sportiv moto afiliat la FRM, trebuie sa precizez ca in principiu, pledez pentru ceea ce candva se chema “rotatia cadrelor”. Si nu spun asta pentru ca pasamite as dori sa fiu si eu sustinut in virtutea acestui principiu, la alegerile care urmeaza la anul la FRAS. Sa fim seriosi, eu nici nu m-am decis inca daca doresc eu, sa mai candidez. Sa traim pana atunci. Ca sa nu mai spun ca dupa 8 ani dedicati trup si suflet FRAS-ului, cred ca merit sa-mi traiesc viata care ma asteapta ca alternativa foarte tentanta. Asadar motivele pentru optiunea mea sunt strict de natura tehnica, nu au nicio legatura cu persoanele. Sunt absolut convins ca si cealalta echipa are in componenta nume sonore, cu greutate. Si asa e si frumoasa o lupta sportiva, cu adversari de calibru. Dar din punct de vedere administrativ, lucrurile sunt mult mai complexe decat par, la prima vedere. O federatie sportiva nu trebuie confundata nicio clipa cu o entitate 100% privata. Distanta e ca de la cer la pamant. Nu stiu cata lume realizeaza ce inseamna sa fii “de utilitate publica”. Nu stiu cat de multi realizeaza ce greu este sa impingi la deal o locomotiva care are in spate o suta de vagoane care oricand pun o frana sau vireaza care-ncotro, te scot de pe linie. Noi avem in momentul de fata 112 cluburi afiliate. Am constatat ca inimaginabil de putini oameni au citit Legea Sportului, macar o data in cei 14 ani de cand a intrat in vigoare. Si nu ma refer doar la sportivi sau la manageri de cluburi, ci chiar si la oficiali din minister. Lumea noastra merge intr-o inertie si o superficialitate incredibila, ia de bun ce se scrie pe net, arunca unu o piatra si-apoi isi da fiecare cu presupusul, se fac deja tabere pro si contra, se vorbeste foarte mult la telefon, dar…. nu pune nimeni mana pe pravila. Am parte de interpelari -ca sa le spun asa- de la oameni care pur si simplu refuza sa citeasca macar Statutul Federatiei, d’apai sa-l mai si respecte. Sunt intrebat de cel putin 3-4 ori pe zi cum e cu Federatia Internationala a Automobilului, desi Statutul e pe site-ul FIA!!! Sau altceva: faceti un test. Luati un articol de regulament si rugati candidatii sa-l modifice, va spun ca majoritatea nu stiu sa scrie corect gramatical, daramite sa elaboreze regulamente sau texte publice, incat sa nu faci Federatia tarii de rusine. O sa ziceti ca o echipa aflata la conducerea motociclismului sau automobilismului are angajati, nu va fi nevoita sa mearga pana la asemenea detalii. Eu va raspund ca e o abordare cat se poate de superficiala, v-am dat un simplu exemplu poate neinspirat, cert e ca lista lucrurilor care trebuie facute efectiv si nu doar povestite, e foarte lunga. Daca stiti cam cum se petrec lucrurile la o asociatie de bloc, deja stiti cat de cat ce vreau sa spun. Toti locatarii fac scandal, dar cand le zici sa se implice, sau macar sa vina la Adunarea Generala, te trezesti doar cu cei disciplinati, constiinciosi, care-si achita la timp obligatiile. 

Apoi haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget: stim cu totii ca atunci cand ne prinde radarul pe strada, cautam orice chichita avocateasca sa nu platim amenda. De ce ar fi altfel si-n cursele din Romania ? Absolut toti sportivii si toate cluburile declara ca vor sa fie respectat la sange regulamentul, dar cand e cazul lor, se schimba complet abordarea, mai rau ca la amenda cu radarul. Federatia sportiva este autoritate, ea trebuie sa arbitreze, trebuie sa sanctioneze indiferent daca clubul vizat te va mai vota la urmatoarele alegeri sau nu, indiferent daca respectiva persoana te ponegreste pe Facebook sau nu. Nu vreau sa spun decat ca daca cineva isi imagineaza ca poate conduce o federatie sportiva acordand intaietate promovarii si nu problemelor reale ale acesteia, se inseala inadmisibil, sau mai degraba necredibil, cel putin din punctul meu de vedere. Mi-ar placea sa cred ca se va vota realist, indiferent cu care echipa. Daca ma intrebati totusi pe mine, eu zic ca e greu sa intri direct “la guvernare” fara sa stii exact ce ai de infruntat, cu o echipa complet noua. Prin urmare, poate nu zic bine ce zic, dar eu as alege acelasi Cristi Muresan. Insa, cu o echipa remaniata in esalonul doi. Sa intre la aceasta “guvernare” cei care spun ca pot atrage televiziunile si sponsorii, minunat, cine n-ar dori ca asa ceva chiar sa se intample? 

Toti ne dorim schimbare, dar s-a dovedit de atatea ori ca politica abrupta nu e cea mai nimerita. Lapte si miere nu e nicaieri in lume in aceste sporturi atat de individualiste si costisitoare.  

Mi-amintesc ca si la FRAS s-a dorit la un moment dat, prin 2006, o schimbare din temelii, a fost ales presedinte un prosper om de afaceri, proprietarul unui club de prim rang, care a adus in tara cea mai scumpa si mai performanta masina de curse la vremea aceea, cu care de altfel a si iesit campion la viteza cativa ani la rand. A fost greu sa impace atatea si atatea interese, a promis atragerea televiziunilor si de fapt a ajuns la concluzia ca trebuie sa ceara bani pentru drepturi de televiziune, a promis relativ credibil ca va atrage sponsori de calibru, si-a luat in echipa nume de marca precum Titi Aur sau Gunther Graef. Stiti ce s-a intamplat ? Au demisionat cu totii dupa cateva luni de zile. 

Va rog mult sa nu ma intelegeti gresit, nu am parti-pris-uri cu nimeni si nici nu vreau deloc sa tai cuiva din entuziasmul si elanul schimbarii, iar daca toti candidatii stiu exact ce au de infruntat, atunci e extraordinar. Eu nu am vrut sa spun altceva decat ca e preferabila o examinare atenta si realista o ofertelor candidatilor si de ce nu, a capacitatii acestora de a rezista cel putin un mandat. Atat si nimic altceva. Sa castige cel mai bun, eu sunt sigur ca FRAS va putea colabora cu oricine va conduce FRM.

Si ca sa nu ramana lipsit de consistenta, va reamintesc ca in istoria sportului romanesc, a existat candva FRAM. Nu a fost bine sa fie amestecate cele doua sporturi, ele nu sunt nici la nivel international. Insa nemtii au gasit o formula foarte eficienta si anume DMSB, va invit sa o studiati si va lansez aceasta provocare, sa infiintam un Comitet reprezentativ al sporturilor cu motor, care sa nu aduca atingere (nici nu ar putea legal) niciuneia din cele doua federatii. Sunt sigur ca nemtii stiu de ce au facut acest lucru. 

Andrei Ciobica:  Ce ar trebui sa facem pentru a propune piloti si pentru motorsportul mondial, indiferent de ramura? 

Ovidiu Mazilu: In sportul nostru, ma refer la automobilismul sportiv, federatiile nu pot propune piloti pentru campionatele internationale, ci este nevoie ca sportivii si cluburile lor, echipele, sa-si doreasca si sa aiba mijloacele de a evolua la acest nivel. Cred ca o conditie esentiala pentru ca un sportiv, fie el automobilist sau motociclist, sa aiba succes pe plan international este sa provina dintr-un campionat national foarte puternic. Cu cat nivelul campionatului national este mai ridicat, cu atat sportivul este mai bine pregatit atunci cand vrea sa concureze in exterior. Spre exemplu, la raliuri avem sportivi din Ungaria care aleg sa concureze in CNR “Dunlop” pentru ca nivelul din Romania este mai ridicat decat cel din tara lor. Si poate nu este intamplator faptul ca detinatorul titlului de campion al Romaniei la raliuri este François Delecour, un fost vicecampion mondial de raliuri. Ca sa avem si multi concurenti la startul etapelor de campionat national, dar si reprezentanti in competitiile internationale, trebuie sa raspundem cinstit la intrebarea: “Vrem sport de performanta sau sport de masa?” In prezent, FRAS si sunt sigur ca si FRM incearca sa gaseasca si sa aplice echilibrul ideal in cerintele – de multe ori foarte diferite – ale sportivilor care vor sa faca performanta si ale celor care isi fac din sportul cu motor un hobby.

Sursa si imagine: rorace.ro


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Restricţii de circulaţie cu ocazia desfăşurării Trofeului Total

Sâmbătă, 27.05.2017, în intervalul 8:30 - 13:30 şi 14:45 - 19:30 Duminică, 28.05.2017, în intervalul 8:30 - 12:45 şi 14:00...

Închide