Proiectul de cercetare FastCharge

| 6 decembrie 2017 | 0 Comments

Capacitatea de încărcare de până la 450 kW permite reduceri semnificative ale timpilor de încărcare. BMW Group, lider al unui consorţiu industrial îşi propune să crească acceptarea mobilităţii electrice prin tehnologii noi.

Cât de repede vom putea încărca la staţia de încărcare a viitorului? FastCharge va oferi răspunsul la una dintre cele mai urgente întrebări despre mobilitatea electrică. Începând din iulie 2016, companiile industriale implicate în proiectul de cercetare au început să studieze automobilele electrice cu perioade de încărcare mult mai scurte şi infrastructura asociată şi să construiască prototipurile respective.

Participanţii la proiectul de trei ani sunt Allego GmbH, BMW Group, ca lider al consorţiului, Phoenix Contact E-Mobility GmbH, precum şi Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG şi Siemens AG. Ministerul Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale din Germania susţine proiectul de cercetare FastCharge cu 7,8 milioane de euro. Organizaţia Naţională pentru Tehnologia Hidrogenului şi a Pilelor de Combustie (NOW) supraveghează şi coordonează respectarea cerinţelor de acordare a granturilor.

Timpul de încărcare a automobilelor electrice depinde, în primul rând, de intensitate şi de tensiune: puterea de încărcare (măsurată în W) este produsul dintre voltaj şi amperaj (de exemplul în cazul unei prize de 220V şi 12A, puterea de încrărcare este de 2,6 kW).

În aplicaţiile din viaţa reală, aceşti parametrii au limitări. Acesta este motivul pentru care proiectul FastCharge se concentrează asupra studierii limitelor tehnice şi fizice ale tuturor componentelor şi sistemelor implicate în încărcare, atât în automobil, cât şi în infrastructură.

Capacitatea de încărcare anticipată este de până la 450 kW, de trei ori mai mare decât capacitatea de încărcare maximă disponibilă la staţiile din prezent. O tensiune de 900 V şi o intensitate de 500 A pentru un timp de încărcare proiectat de mai puţin de 15 minute reprezintă provocări majore pentru toate componentele implicate. Î

n consecinţă, se intenţionează răcirea cablurilor de încărcare, a mufelor şi a prizelor de curent ale automobilului în timpul procesului de încărcare, permiţând utilizarea unor cabluri mai flexibile, cu diametre mai mici, care pot fi manevrate asemenea futunelor de combustibil din prezent.

Pentru această soluţie, FastCharge aplică prizele şi standardele Sistemului de Încărcare Combinată (CCS), care este deja folosit la automobilele electrice de serie din prezent. Acest lucru ar însemna că automobilele cu solicitări de energie şi tensiune mai scăzute pot utiliza aceeaşi staţie.

Proiectul de colaborare studiază toate aspectele legate de încărcarea rapidă în aplicaţii practice, având drept scop introducerea şi fabricarea tehnologiilor necesare la scară industrială. Acesta este motivul pentru care, alături de analizarea posibilelor creşteri ale capacităţii în procesul de încărcare, proiectul investighează, de asemenea, premisele şi procesele de funcţionare a sistemelor de încărcare ultrarapidă, inclusiv un proces automat de înregistrare şi facturare pentru clienţi.

Competenţa combinată a partenerilor individuali ai proiectului asigură acoperirea întregului lanţ valoric. Este planificat ca, încă de anul viitor, sistemul complet să fie gata pentru a ajunge în faza de prototip şi să fie prezentat publicului. În acest fel, FastCharge va juca un rol important în asogirarea unor autonomii mari pentru automobilele electrice şi, în consecinţă, în acceptarea pe piaţă a automobilelor electrice cu baterii.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Adi Raspopa a primit cel de-al cincilea titlu de campion national la Gala Campionilor FRAS

Cu aceasta ocazie, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au devenit in mod oficial campioni nationali ai categoriei rezervata automobilelor cu...

Închide