Premieră mondială la Vienna Motor Symposium: noul motor 2.0 TFSI

| 19 mai 2015 | 0 Comments

Audi noul motor 2.0 TFSIAudi prezintă cel mai eficient motor pe benzină de 2 litri din clasa sa. Noul 2.0 TFSI cu 140 kW (190 CP) demonstrează expertiza mărcii în domeniul construcției de motoare – cu o nouă și inovatoare metodă de combustie. Noul motor va debuta odată cu viitoarea generație Audi A4.

Cu peste 10 ani în urmă, Audi devenea primul constructor auto din lume care să introducă în producția de serie o combinație de injecție directă cu supraalimentare (la motoarele TFSI). Acest lucru a marcat poziția de trendsetter a mărcii în domeniile downsizing și downspeeding, potrivit Audi Romania. „Acum, facem un semnificativ pas înainte, către rightsizing,” a declarat Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, Membru al Consiliului Director pentru Dezvoltare Tehnică la AUDI AG. Reducerea cilindreei și vitezei motoarelor reprezintă un proces optim și eficient doar sunt luate în calcul clasa vehiculelor și nevoile zilnice ale clienților, explică Directorul Tehnic. „Astfel, rightsizing implică interacțiunea optimă dintre clasa vehiculului, cilindree, putere, cuplu și eficiență. Noul nostru 2.0 TFSI este un exemplu de top al devizei Vorsprung durch Technik.”Motorul în 4 cilindri dezvoltă o putere de 140 kW (190 CP) și un cuplu de 320 Nm, dintr-o cilindree totală de 1,984 cm3. Datorită disponibilității cuplului înalt pe o largă plajă de turații, în intervalul 1.450 și 4.400 rpm, fiecare client va beneficia de o putere înaltă de tracțiune, accesibilă în mod constant. Totodată, motorul prezintă valori extraordinar de scăzute pentru consumul de carburant. Cu un consum de sub 5,0 l/100 km pe NEDC, motorul în patru cilindri este clar superior atât predecesorului său cât și concurenței directe.

Tehnologia în detaliu:

Inovația motorului 2.0 TFSI constă într-o nouă metodă de combustie. Principiul ce stă la baza acesteia este comparabil cu ciclul Miller. Totuși, inginerii de la Audi au dezvoltat acea metodă semnificativ. Creșterea eficienței se bazează pe:

  • Timpul de admisie a fost redus semnificativ (140° rotație arbore cotit (RAC) spre deosebire de 190 – 200° RAC);
  • Grație unei creșteri mai mari de presiune pe partea de admisie, motorul obține încărcări optime ale cilindrilor în ciuda timpilor reduși de admisie;
  • Valva de admisie se închide mai devreme – cu mult înainte de atingerea punctului mort inferior (PMI). Acest lucru reduce presiunea medie, oferind un raport înalt de compresie pentru creșterea eficienței;
  • La sarcini parțiale, un sistem suplimentar de injecție amplasat înainte de supapa de admisie asigură formarea eficientă a amestecului, completat deja în galeria de amisie și în camera de ardere prin injecția directă;
  • Audi Valvelift System (AVS) pe partea de admisie permite un timp scurt pentru admisia la sarcini parțiale și un timp mai îndelungat la sarcini mari. (sarcină maximă: 170° RAC);

VIA: Audi Romania


Tags: , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raport de cursă Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 – Portimao

Finala internațională Rotax s-a încheiat weekendul trecut cu deja consacrata competiție MAX Challenge Grand Finals. Kartodromul Algarve din Portugalia a...

Închide