Premieră mondială la Salone del Mobile: Lapo Elkann şi Adrian van Hooydonk prezintă BMW i3 şi BMW i8 cu un look nou şi unic

| 5 aprilie 2017 | 0 Comments

P90253629_lowRes_lapo-elkann-at-the-bDouă automobile noi şi unice au fost prezentat de BMW i şi Garage Italia Customs pentru a sărbători Memphis Design Group. A fost o premieră mondială în decorul extraordinar al UniCredit Pavilion din Milano. Prin decorul interior şi exterior exclusivist BMW i MemphisStyle al modelelor BMW i3 şi BMW i8, hubul creativ al lui Lapo Elkann aduce un omagiu stilului vizionar al mişcării artistice şi culturale care a revoluţionat lumea designului în anii ’80.

„Reînnoirea legăturii cu BMW i este o mare plăcere. Împărtăşesc pe deplin viziunea lor asupra inovaţiei tehnologice şi a viitorului ca elemente de lider în orice proiect”, spune Lapo Elkann, preşedinte şi director de creaţie al Garage Italia Customs, citat  de autostiri.ro. „Creativitatea, stilul şi inovaţia au fost dintotdeauna calităţile principale ale tuturor realizate de echipa mea în domeniul planificării şi al studiului de design. Această colaborare mi-a oferit oportunitatea de a sărbători marea mea pasiune pentru artiştii Memphis. O bună perioadă am colecţionat lucrări de artă semnificative ale acestei mişcări şi ele m-au înconjurat şi m-au inspirat în viaţa de zi cu zi. Nu pot fi decât mândru de rezultatul obţinut de hubul meu creativ. Încă o dată, designerii mei au depăşit orice aşteptări; ei au reuşit să transfere esenţa reală a Memphis Design în aceste unicate futuriste.”

Memphis Group şi BMW i

Fondat în 1981 de Ettore Sottsass, Memphis Group a fost o antiteză absolută a funcţionalismului şi a oricărei logici comerciale. A dat naştere unor linii îndrăzneţe în mobilier, care a fost caracterizat de materiale neobişnuite şi modele grafice originale. În mod clar, stilul a fost unul provocator şi a fost inspirat de mişcări precum Art Deco şi formele sale geometrice surprinzătoare, Pop Art cu culorile ei strălucitoare şi Kitsch ca mod de detaşare de la designul minimalist al anilor ’70.

Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design: „De-a lungul anilor ’80, Memphis Group a pus sub semnul întrebării severitatea formală şi funcţionalitatea clasică a artefactelor de design – atât într-o formă oarecum provocatoare, cât şi într-o manieră plină de umor. În acest fel, Memphis a devenit un simbol al designului contemporan. Cu schiţele sale de design, compania a contestat dogme existente, a stârnit emoţii şi a creat designului cu valoare mare de recunoaştere.

BMW Group a urmărit o abordare similară când a conceput automobilele BMW i, punând sub semnul întrebării limbajul de design auto tipic, deschizând noi teritorii şi reproiectând automobile de la zero. Automobilele electrice de primă generaţie au fost destinate, în primul rând, să atragă atenţia. De asemenea, am adoptat o nouă abordare cu privire la semnificaţie. De exemplu, am fost primul constructor auto care a utilizat plasticul ranforsat cu fibră de carbon ca material nou pentru producţia de serie industrială. Îi mulţumim lui Lapo Elkann pentru cooperarea creativă şi de inspiraţie şi suntem foarte mulţumiţi că, prin Michele De Lucchi, am putut să atragem unul dintre membri fondatori ai Memphis Group în această colaborare cu Garage Italia Customs.”

Michele de Lucchi îşi aminteşte începuturile şi motivele care au stat la baza cofondării Memphis Group: ” Memphis m-a reconectat cu anii tinereţii mele, cu Milano şi cu Ettore Sottsass, prietenul meu şi ai multor colegi. Aveam 28 de ani şi viaţa era diferită atunci. Am dorit să ne distanţăm de tradiţiile marilor stiluri, să fim revoluţionari şi să dovedim că revoluţia poate fi posibilă şi prin crearea de obiecte şi prezenţa lor. Am vrut un nou mod de a defini sensul existenţei noastre. La acea vreme, temele de astăzi – stil de viaţă nesustenabil, lecturi post-post-moderne, asimilări politice nedorite etc. – nici nu existau încă. Cu toate acestea, aveam deja dorinţa de a opri logica consumerismului agresiv şi doream să mergem în profunzime. Nu cu negativitate, ci cu optimism; sărbătorind decoraţiunea şi cu un sentiment colorat de implicare reală. În acest mod, miezul Memphis, din ceea ce am făcut şi ceea ce ne-am dorit, este atemporal”.

BMW i MemphisStyle: modele hipnotice şi culori strălucitoare

Liniile oblice, orizontale şi verticale, alături de modelele hipnotice şi culorile vibrante, reprezintă principalele caracteristici ale noilor designuri create de Garage Italia Customs. O succesiune de contraste de suprafeţe tăioase, care devine expresia pură a răzvrătirii şi a eliberării de standardele rigide ale designului tradiţional.

Ceea ce atrage privirea este faptul că fiecare element este aliniat perfect, iar formele geometrice urmează perfect curbele caroseriei celor două automobile. Realizarea s-a făcut cu meticulozitate extremă şi a necesitat peste cinci săptămâni de muncă. Înaintea diferitelor faze de vopsire, diferite măşti au fost aplicate pe fiecare automobil pentru a se crea modelele. Există nu mai puţin de opt straturi de culoare pe caroserie, ceea ce dovedeşte complexitatea întregului proces.

Ambele interioare confimă în mod clar şi exprimă aceeaşi filosofie revoluţionară şi experimentală specifică Memphis Design. Materialele diferite alese pentru tapiţerie (ţesături tehnice, Alcantara şi piele Foglizzo) sunt în combinaţii cromatice puternic contrastante.

Culorile strălucitoare – de la portocaliu la purpuriu, verde şi galben – sunt principalele caracteristici, alături de modelele grafice adaptate. Prin urmare, fiecare element al habitaclului devine o parte integrantă a limbajului artistic care a tulburat anii ’80 şi care a influenţat designul şi decorul în anii următori.

BMW i3 şi BMW i8 MemphisStyle Edition sunt unicate. Garage Italia Customs oferă designul clienţilor BMW i la cerere. După premiera ediţiei speciale la Salone del Mobile de la Milano, BMW i8 MemphisStyle va fi expus la Frieze New York 2017.

Despre Garage Italia Customs

Aşa cum un costum tailor-made urmează în mod armonios liniile corpului, Garage Italia Customs îşi propune să transforme orice vehicul într-un unicat, indiferent că este un automobil, o motocicletă, un avion, un elicopter sau un iaht. Reelaborează orice dorinţă a clientului printr-un serviciu care implică studiul detaliului, echilibrul componentelor şi cercetarea materialelor. Echipa este formată din cei mai buni tehnicieni specializaţi în domeniul înfolierii, pictării şi tapiţeriei pentru interioare.

Style Centre, care este centrul pulsator al tuturor activităţilor de design, este un loc de întâlnire, unde ideile clienţilor se intersectează cu gustul estetic al experţilor Garage. Până când se va muta în Piazzale Accursio, sediul operativ al Garage Italia Customs este localizat în strada Alfredo Pizzoni 1 din Milano.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Tuning

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide