Premieră mondială la Geneva: ŠKODA OCTAVIA RS 245

| 21 februarie 2017 | 0 Comments
  • Puterea noului motor pe benzină 2.0 TSI supraalimentat crește la 180 kW (245 CP)
  • Viteză maximă de 250 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde
  • Diferențial electronic VAQ cu derapare limitată pentru cel mai înalt nivel al plăcerii condusului
  • Oferită pentru prima dată cu transmisie DSG cu 7 trepte
  • Mașină polivalentă, cu design sportiv și o secțiune frontală distinctivă
  • Sisteme de infotainment și de asistență de avangardă
  • ŠKODA Connect cu servicii on-line mobile
  • Premiera mondială la Salonul Auto Internațional de la Geneva

octavia-rs-245-img-2Vă rugăm să vă fixați centurile: cea mai puternică ŠKODA OCTAVIA din istoria mărcii pleacă la drum. Noua ŠKODA OCTAVIA RS 245 produce 180 kW (245 CP) – cu 11 kW (15 CP) mai mult decât cel mai puternic model RS anterior. Motorul puternic și tehnologia inovatoare a șasiului, inclusiv diferențialul electronic VAQ cu derapare limitată, oferă o experiență neegalată la volan. Bolidul este disponibil cu caroserie hatchback sau combi și va fi prezentat în premieră mondială la cel de al 87-lea Salon Auto Internațional de la Geneva,potrivit comunicatului de presa remis autostiri.ro.

Modelul sportiv compact accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6,6 secunde (Combi: 6,7 secunde), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Așa cum ne-am obișnuit deja, și această ŠKODA oferă un interior generos și un portbagaj spațios. În plus, noua OCTAVIA RS poate fi comandată cu cele mai recente sisteme de asistență la condus. Sistemul de infotainment permite ocupanților mașinii să rămână permanent conectați datorită modemului LTE cu funcție de hotspot Wi-Fi, disponibil opțional. Alte numeroase funcții „Simply Clever” stau încă o dată mărturie talentelor practice ale modelului compact.

Elemente negre gloss și un sunet de înaltă performanță de neconfundat

Partea frontală a modelului ŠKODA OCTAVIA RS 245 este marcată de noua imagine a mărcii și de caracteristici de design sportiv. Partea din faţă complet nouă cu o grilă a radiatorului mai lată și gurile de admisie a aerului cu grilă cu model de fagure din bara de protecție redesenată conferă modelului ŠKODA OCTAVIA RS 245 un aspect masculin și dinamic.

Fantele de pe grila radiatorului și ornamentul care încadrează grila radiatorului au culoarea negru strălucitor. Blocurile optice redesenate cu carcasă transparentă oferă tehnologie full-LED și tehnologie adaptivă AFS în dotarea standard. Luminile de ceață și stopurile cu geam clar oferă de asemenea tehnologie LED, la fel ca sistemul de iluminare a numărului de înmatriculare.

Carcasele exterioare ale oglinzilor și țevile de eșapament trapezoidale au, de asemenea, culoarea neagră. Grila radiatorului și hayonul sunt inscripționate cu sigla RS și litera „V” (de la victorie) în culoarea negru strălucitor. Elemente precum eleronul de pe hayon sau de pe plafon (la versiunea break) stau încă o dată mărturie designului sportiv și emotiv al mașinii. Pe lângă acestea, sportivitatea modelului ŠKODA OCTAVIA RS 245 mai poate fi recunoscută și datorită sunetului inconfundabil al sistemului de evacuare.

Scaune sport și inserții de aluminiu la interior

Aspectul sport domină și interiorul, desenat preponderent în culoarea neagră – de la materialul plafonului până la spațiul pentru picioare, inclusiv pedalele argintii finisate în aluminiu. Scaunele Alcantara foarte profilate și cu tetiere integrate oferă sprijin maxim în virajele abordate cu viteză. Scaunele față sunt inscripționate cu sigla RS, care se regăsește și pe pragurile ușilor față. Volanul sport multifuncțional acoperit cu piele perforată și echipat cu padele integrate (pentru transmisia DSG) se încadrează în ambianța dinamică a mașinii. Iluminarea ambientală specifică modelului RS 245 scaldă interiorul în una din cele zece culori disponibile.

octavia-rs-245-imgPutere mare, consum redus

Varianta de vârf a MODELULUI ŠKODA OCTAVIA are sub capotă un motor TSI pe benzină în patru cilindri de 180-kW (245-CP) – cu 11 kW (15 CP) mai mult decât predecesorul său. Cuplul maxim este de 370 Nm (între 1.600 și 4.300 rpm). Clienții pot alege între o cutie manuală cu 6 trepte, sau – pentru prima dată la o ŠKODA OCTAVIA – o transmisie cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Viteza de 100 km/h este atinsă de la 0 km/h de versiunea hatchback în 6,6 secunde și în 6,7 secunde de versiunea Combi.

Pe lângă aceasta, elasticitatea motorului este cu adevărat remarcabilă. La accelerarea rapidă în ultimele două trepte, fie pe drumuri accidentate sau pe autostradă, versiunea de top a modelului ŠKODA OCTAVIA oferă putere imediată. În viteza a cincea, ŠKODA OCTAVIA RS 245 cu cutie manuală asigură reprize de la 60 la 100 km/h în doar 6,4 secunde (Combi: 6,5 secunde), de la 80 la 120 km/h în doar 6,6 secunde (Combi: 6,8 secunde), ceea ce oferă o marjă considerabilă de siguranță în depășiri.

ŠKODA OCTAVIA RS 245 strălucește de emoție și dinamism. În segmentul compact, aceasta oferă o un raport excepțional calitate/preț pentru șoferi dinamici și ambițioși, dar în același timp realiști și cu simț practic.

Șasiu sportiv și diferențial cu derapare limitată

Comparativ cu modelele „normale” din gamă, șasiul sportiv coboară caroseria ŠKODA OCTAVIA RS 245 cu 14 mm. Ecartamentul spate este cu 38 mm mai lat decât cel al modelului precedent. Roțile standard sunt din aliaj de culoare negru strălucitor au diametrul de 19 inchi. Sistemul de stabilitate ESC cu mod Sport și diferențialul electronic VAQ cu derapare limitată fac parte, de asemenea, din dotarea de serie.

Funcția electronică de frânare diferențiată a roților motoare permite o accelerație fulgerătoare la ieșirea din viraje: pierderile de aderență la roțile față sunt limitate, iar transmiterea puterii la sol este optimizată. Diferențialul electronic VAQ cu alunecare limitată rămâne o dotare exclusivă a modelului RS 245.

Funcția Performance Mode Select cu Performance Sound Generator permite reglarea individuală a setărilor de conducere, șasiu și confort. Caracterul dinamic al modelului ŠKODA OCTAVIA RS 245 este accentuat încă o dată de direcția progresivă a mașinii și de controlul dinamic opțional al confortului suspensiilor (Dynamic Chassis Control – DCC).

Hotspot Wi-Fi și navigație în timp real

ŠKODA Connect oferă servicii mobile online de avangardă, împărțite în două categorii: Infotainment Online (informații/entertainment) și Care Connect (asistență la condus). Comenzile sistemelor de infotainment de ultimă generație sunt integrate într-un ecran tactil din sticlă la modelele Bolero, Amundsen și Columbus, iar datorită ecranelor tactile capacitive reacționează chiar și la o atingere ușoară; la ŠKODA OCTAVIA RS 245, acestea afișează un ecran de pornire personalizat. Sistemul de navigație Columbus de vârf oferă un ecran de 9,2 inchi și un modem LTE opțional pentru transfer de date ultrarapid, cu funcție de hotspot Wi-Fi pentru pasageri.

Unul din cele mai utile servicii este Online Traffic Information, care oferă rute alternative în caz de aglomerații în trafic. Sistemul Columbus permite introducerea destinațiilor prin comandă vocală, folosind căutarea POI (puncte de interes). Sistemul oferă, de asemenea, știri și informații meteo, despre stații de alimentare pe ruta selectată (inclusiv prețul combustibililor) sau locuri de parcare. Funcția Phonebox permite încărcarea inductivă a unui smartphone.

Alte servicii online sunt oferite de aplicația ŠKODA Connect pentru smartphone. Funcția Remote Access permite controlul de la distanță al geamurilor, portierelor, trapei și iluminării, verificarea nivelului de combustibil din rezervor sau afișarea locului de parcare. Care Connect mai permite transmiterea unui apel telefonic automat de urgență (în cazul unui accident în care au fost activate sistemele de reținere). Sistemul alertează serviciul de depanare cu o singură apăsare de buton și pune șoferul în legătură cu experți care pot răspunde la întrebări legate de funcționarea mașinii.

Sisteme de asistență la condus întâlnite de obicei în segmente superioare

Sistemele electronice de asistență la condus depășesc nivelul întâlnit până acum în segmentul mașinilor compacte. Între funcțiile noi se numără Trailer Assist (care brachează și frânează mașina și remorca în timpul mersului în marșarier), Predictive Pedestrian Protection (care acționează frânele în cazul unei coliziuni iminente cu pietoni), inclus în funcția Front Assist, Blind Spot Detect (care avertizează la apropierea unui alt vehicul în unghiul mort), Rear Traffic Alert (senzorii săi spate avertizează șoferul la mașinile care se apropie în momentul ieșirii cu spatele din locuri de parcare), Manoeuvre Assist (care frânează vehiculul imediat ce senzorul detectează un obstacol la deplasarea cu fața sau cu spatele) și Crew Protect Assist (care închide geamurile și trapa și tensionează centurile de siguranță față în cazul unei coliziuni iminente).

Crew Protect Assist funcționează împreună cu funcția Front Assist și City de frânare de urgenţă. La ŠKODA OCTAVIA RS 245, cunoscutul sistem Adaptive Cruise Control (ACC), care permite păstrarea vitezei și a unei distanțe presetate față de mașina anterioară, poate fi activat până la o viteză de 210 km/h.

Numeroase funcții „Simply Clever”

Numeroasele funcții „Simply Clever” ale noii ŠKODA OCTAVIA RS 245 includ suporturile speciale pentru sticle din consola centrală (care permit deschiderea sticlelor PET cu o singură mână), volan încălzit, două porturi USB pentru pasagerii din spate, o cheie personalizabilă (care permite memorarea setărilor preferate pentru aer condiționat, scaune, volumul sistemului audio și Driving Mode Select pentru cel mult trei șoferi) și o lanternă LED în portbagajul versiunii combi; bateria lanternei se reîncarcă automat în timpul condusului.

Sigla RS pentru cele mai sportive modele ŠKODA

ŠKODA a utilizat sigla RS pentru prima dată în spotul cu motor în 1974. În anul 2000, simbolul sportivității intră în gama de modele ŠKODA, marcând începutul unei povești de succes. Până în prezent au fost vândute 200.000 modele RS – dintre care nu mai puțin de jumătate sunt reprezentate de a treia generație OCTAVIA și au fost vândute începând din 2013.

Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro

Video: YouTube


Tags: , , , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide