Premiera mondială: BMW Concept M4 GTS un model special, plin de emoţie, inovator şi exclusivist

| 14 august 2015 | 0 Comments

După lansarea BMW M4 Coupé, BMW M prezintă, în avanpremieră, un model de înaltă performanţă ce poate fi utilizat pe şosele, dar mai ales pe circuite: BMW Concept M4 GTS.

Această decizie face ca divizia BMW M să privească înapoi în istorie. Divizia sportivă a mărcii BMW, fondată în 1972 ca BMW Motorsport GmbH, nu numai că a făcut senzaţie cu emblematicul model BMW M1, dar a dezvoltat şi primul motor turbo ce a câştigat un titlul mondial în Formula 1. Acela avea să fie baza şi pentru propulsorului celui mai de succes model din lume în cursele pentru turisme – BMW M3 în omologare pentru Grupa A.

Noul BMW Concept M4 GTS continuă tradiţia modelelor speciale BMW M3, marcată de BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) şi BMW M3 CRT (2011). Tehnologia avansată din motorsport, puterea mai mare, utilizarea designului ultrauşor şi producţia în serie limitată au făcut ca aceste modele speciale să ofere performanţe remarcabile, în combinaţie cu o experienţă a condusului unică, plină de emoţie şi deosebit de dinamică.

„În timp ce BMW M4 Coupé întruchipează combinaţia ideală între esenţa motorsport şi posibilitatea utilizării cotidiene fără restricţii, BMW Concept M4 GTS este avanpremiera unui model special, plin de emoţie şi exclusivist, care este echipat cu tehnologii deschizătoare de drum şi care este puternic orientat spre utilizare pe circuit”, a declarat Frank van Meel, preşedintele diviziei BMW M. „În ciuda calităţilor sale remarcabile pentru circuit, este un model omologat pentru şosele. Aceasta este tehnologia curselor transferată pe şosea, în cel mai adevărat sens al cuvântului.”

BMW Concept M4 GTS prezintă noi tehnologii care urmează să-şi facă debutul în producţia de serie odată cu un nou model, într-un viitor apropiat. De exemplu, BMW Concept M4 GTS dispune de inovatorul sistem de injecţie cu apă, care a furnizat deja un impuls semnificativ de putere şi cuplu pentru BMW M4 MotoGP Safety Car. Suplimentar, BMW Concept M4 GTS are stopuri cu tehnologie OLED (diode organice emiţătoare de lumină), care oferă modelului de înaltă performanţă un aspect complet nou pe timpul nopţii.

Premiera mondială a BMW Concept M4 GTS a avut loc cu ocazia Pebble Beach Concours d’Elegance, în California, la data de 13 august 2015, în compania maşinilor sport învingătoare de-a lungul anilor.

 

Optimizat până la cele mai mici detalii

BMW Concept M4 GTS se bazează limbajul dinamic şi emoţional a formelor modelului BMW M4 Coupé. Cu toate acestea, caracterul său de model special de înaltă performanţă, a fost dezvoltat în care fiecare detaliu pentru a îndeplini obiectivul unei maşini de succes pe circuit. Spliterul faţă, reglabil manual, şi aripa spate – ambele din carbon expus – asigură un echilibru aerodinamic perfect şi permit ca BMW Concept M4 GTS să fie adaptat atât pentru circuitele de curse, cât şi pentru utilizare pe şosele.

Un alt exemplu al modului riguros în care inginerii au utilizat designul ultrauşor este capota din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), care coboară suplimentar masa automobilului şi centrul de greutate. O priză de aer frontală largă optimizează fluxul de aer şi minimizează ridicarea punţii faţă.

Prezenţa dinamică şi exclusivistă a BMW Concept M4 GTS este accentuată de culoarea exterioară Frozen Dark Grey Metallic, cu accente Acid Orange pe spliterul frontal. Jantele din aliaj uşor în design 666 M dispun şi ele de accente în nuanţă Acid Orange. Cu dimensiuni de 9.5 J x 19 (faţă) şi 10.5 J x 20 (spate), acestea sunt echipate cu anvelope Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 în faţă, 285/30 R20 în spate). Pneurile de dimensiuni diferite oferă soluţia ideală pentru a susţine calităţile dinamice remarcabile ale BMW Concept M4 GTS.

Injecţia cu apă: putere mai mare, consum redus

Motorul care propulsează BMW Concept M4 GTS dispune de acelaşi sistem inovator de injecţie cu apă care echipează BMW M4 MotoGP Safety Car, cu o creştere notabilă a puterii şi a cuplului.

Sistemul dezvoltat de divizia BMW M aisgură un efect de răcire imediată prin evaporarea apei injectate sub forma unei pulverizări fine în colectorul modulului de admisie. Apa se evaporă imediat şi procesul de evaporare răceşte semnificativ aerul de admise. În consecinţă, temperatura finală de compresie din camera de combustie şi, prin urmare, tendinţa detonările necontrolate sunt redus, ceea ce permite motorului turbo să utilizeze o presiune de încărcare şi un raport de compresie mai mare.

Această tehnologie asigură o creştere a puterii şi a cuplului, dar, în acelaşi timp, reduce stresul asupra componentelor ce influenţează performanţele. Toate acestea asigură stabilitatea şi durabilitatea motorului turbo.

Potenţialul ridicat de performanţe al motorului cu şase cilindri dispuşi în linie necesită deja un sistem extrem de sofisticat de gestiune termică pentru motor şi componentele auxiliare. Pentru a asigura temperaturi optime de funcţionare în orice situaţie, inginerii diviziei M au dezvoltat un sistem inovator şi eficient de răcire. Acest sistem cuprinde radiatorul principal, dar şi radiatoare suplimentare pentru circuitele de temperaturi ridicate şi joase, transmisie şi turbocompresor, astfel încât temperaturile să fie menţinute constante. Turbocompresoarele sunt răcite prin intermediul unui intercooler indirect, asistat de o pompă electrică de apă.

Stopurile OLED radiază precizie foarte mare

BMW Concept M4 GTS este echipat cu stopuri inovatoare, care dispun de tehnologie OLED. OLEDurile (diode organice emiţătoare de lumină) sunt un nou tip de sursă de lumină, care produc o iluminare omogenă şi pe toată suprafaţa – în contrast cu LEDurile, care emit lumină printr-un singur punct. Elementele luminoase cu o grosime de doar 1,4 milimetri şi capacitatea acestora de a activa moduri individuale de iluminare creează o nouă abordare a designului în conceptele de iluminare. Tehnologia OLED permite o mai mare flexibilitate şi creează o apariţie inconfundabilă care semnalează o precizie excepţională.

Tehnologia OLED anunţă o nouă eră în designul luminilor şi al conceptelor de iluminare şi deschide noi posibilităţi atunci când vine vorba de identitate proprie a luminilor pentru modelele BMW.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raport de cursă Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 – Portimao

Finala internațională Rotax s-a încheiat weekendul trecut cu deja consacrata competiție MAX Challenge Grand Finals. Kartodromul Algarve din Portugalia a...

Închide