Parada Campionilor la Festival of Speed 2016

| 28 iunie 2016 | 0 Comments

La startul legendarei curse de coastă de la Goodwood, în Marea Britanie, BMW Group Classic a înscris un număr mare de maşini de curse învingătoare şi piloţi faimoşi din istoria de 100 de ani a companiei – la acest eveniment de patrimoniu, BMW a fost prezentat publicului ca Honoured Marque în anul centenarului său.

BMW Group Classic rememorează cele mai spectaculoase succese din motorsport obţinute de-a lungul celor 100 de ani de istorie a companiei. Un număr mare de maşini învingătoare şi piloţi faimoşi au fost prezenţi la Goodwood Festival of Speed 2016, în sud-estul Angliei. Flerul incomparabil al Mille Miglia, Formula 1, Tourist Trophy, Targa Floria, campionatului de turisme ale Germaniei (DTM) şi al cursei de 24 de ore de la Le Mans au fost readuse la viaţă pe domeniul Lordului March, între 23 şi 26 iunie 2016. O serie de automobile de epocă ce poartă logo-ul alb-albastru au fost alături de concurenţa din trecut. Rolul special pe care compania l-a avut la Festival of Speed în anul centenar a fost  evidenţiat în mai multe moduri, iar BMW Group a prezentat sculptura dezvăluită, conform tradiţiei, în faţa Goodwood House, în momentul deschiderii evenimentului.

BMW a fost „Honoured Marque” la ediţia din acest an a Festival of Speed. Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, s-a alăturat Lordului March pentru a deschide week-endul de cursă cu o plimbare cu BMW 507 din 1957. Cursele de coastă care reprezintă momentul central al week-endului au marcat şi ele o aniversare. În urmă cu 80 de ani, bunicul gazdei din prezent a organizat o cursă de coastă privată, care a fost sărbătorită în acest an. Această cursă a fost momentul de început al tradiţiei motorsportului pe domeniul Goodwood House. Din 1993, cursa de coastă a fost o constantă la care s-au prezentat automobile şi motociclete legendare din diferite ere ale istorie motorsportului. Acestea continuă să-i încânte pe spectatori prin nivelul impresionant de putere, dinamică şi fascinaţie.

O reuniune cu învingătorii Mille Miglia, campionatului mondial de Formula 1 şi campionii din anduranţă şi turisme

Şi anul acesta, vehicule de la diferiţi constructori, echipe şi grupări de curse au participat la Parada Campionilor. Ele au fost conduse de un număr mare de piloţi faimoşi şi de succes. Unii dintre aceştia încă mai concurează, în timp ce alţii s-au retras din activitatea competiţională. Garda de onoare a fost BMW Group Classic care a cuprins 13 legende din motorsportul pe patru roţi şi cinci modele clasice pe două roţi. Acestea au fost conduse de BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé, care a câştigat clasamentul general în ediţia 1940 a Mille Miglia, cu un nou timp-record. De asemenea, Brabham BMW BT52 ocupă un loc de onoare în colecţia BMW Group Classic. În 1983, acesta a fost primul monopost din istoria Formulei 1 care a câştigat titlul mondial cu ajutorul unui motor turbo. Acum trei ani, maşina de curse a fost restaurată complet pentru a fi complet funcţională, iar italianul Riccardo Patrese a pilotat monopostul la Goodwood. El a făcut parte din echipa Brabham BMW în 1983 şi a devenit vicecampion mondial de Formula 1 în 1992.

În 1999, francezul Yannick Dalmas a fost membru al echipajului care a dus BMW V12 LMR spre victorie în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Încă o dată, el s-a aflat la volanul prototipului sport pentru Festival of Speed in 2016. Dalmas se va reîntâlni şi cu McLaren F1 GTR. Şi acest model este propulsat de un motor BMW cu 12 cilindri, a triumfat cu maşina la Le Mans în 1995. Pilotul britanic Steve Soper a fost la volanul acestei maşini la Goodwood. El a pilotat un BMW spre victorie în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps în 1992 şi 1995.

Doi italieni s-au aliniat la startul cursei de coastă. În 2005, ei au câştigat campionatul de turisme al Italiei cu un model BMW 320i ca pilot şi director de echipă: fostul pilot de Formula 1 Alessandro Zanardi şi Roberto Ravaglia. Astăzi, Zanardi este pilot oficial BMW şi ambasador al mărcii BMW. El a pilotat BMW Z4 GT3, care a fost adaptat special pentru a îndeplini nevoile unui sportiv cu ambele picioare amputate. Anul trecut, el a participat cu această maşină în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps. În 1987, Ravaglia a pilotat BMW M3 spre victorie în prima ediţie a Campionatului Mondial pentru Turisme (WTCC), apoi a urmat o serie de alte succese cu automobilele mărcii, inclusiv titlul în campionatul de turisme ale Germaniei , în 1989. La ediţia din acest an de la Goodwood, el a pilotat BMW M3 DTM din 2012. Acest automobil a fost cel cu care BMW a sărbătorit revenirea perfectă prin victoriile în clasamentul general al piloţilor, al echipelor şi al constructorilor.

Istoria succeselor în motorsport ce au fost obţinute de BMW pe două roţi datează încă din anii ’20. La ediţia 2016 a Festival of Speed, BMW Group Classic a privit retrospectiv la primele curse încheiate cu recorduri şi motociclete cu supraalimentare, la seria de succese în competiţiile pentru motociclete cu ataş şi la victoriile din Tourist Trophy. În 1976, Helmut Dähne a câştigat cursa TT a modelelor de serie de pe Isle of Man pilotând un BMW R 90 S. După 40 de ani, el va urca din nou în şaua acelui tip de motocicletă în cursa de coastă de la Goodwood. Recent, australianul Troy Corser a fost considerat unul dintre cei mai de succes piloţi ai tuturor timpurilor. Dublul campion mondial de Superbike a fost prezent la Festival of Speed cu un model BMW S 1000 RR din 2014. El a jucat un rol major în dezvoltarea acestei motociclete.

Atracţii propulsate de BMW: de la Klemm L25, până la Art Cars şi BMW 2002 Hommage

În anii de început, compania era cunoscută ca producător de motoare de avion. Motorul radial cu cinci cilindri realizat de BMW este o reminiscenţă a acelei perioade. A propulsat avionul Klemm L25 construit în 1927. Acesta va fi expus în faţa Goodwood House. Două modele ale faimoasei şi unicei colecţii BMW Art Cars vor fi şi ele prezentate publicului.

BMW 2002 Hommage este un miracol de design şi furnizează o reprezentare fantastică a performanţelor dinamice pentru toţi cei dornici să o admire. Acum câteva săptămâni, acest automobil a avut premiera mondială la Concorso d’Eleganza Villa d’Este din nordul Italiei. Studiul transferă caracterul şi o serie de atribute de design ce simbolizează BMW 2002 turbo către un concept de automobil sport modern. În urmă cu 50 de ani, omologul său istoric a creat senzaţie când a fost lansat ca cea mai puternică versiune a BMW Seria 02. BMW 2002 continuă tradiţia şi simbolizează o formă concentrată a sloganului The Ultimate Driving Machine care este caracteristic mărcii. În consecinţă, 2002 Hommage este cel mai nou automobil care şi-a verificat potenţialul sportiv în cursa de coastă.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Video: YouTube


Tags: , , , , , , , ,

Category: Altele, Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide