Trofeul Sinaia Forever: o cursă incendiară pentru Phoenix

| 26 iulie 2018 | 0 Comments

Se spune că sunt situații în care în doar câteva ore poți îmbătrâni cât în ani de zile. Cam așa s-ar putea rezuma Trofeul Sinaia 2018 pentru Cătălin Cedric Ghigea și Alfetta „Phoenix” – o cursă incendiară; și nu doar la figurat.

Pilotul bucureștean Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) aștepta cu interes ediția 2018 a Trofeului Sinaia, singura competiție desfășurată pe un circuit stradal, în calendarul Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop. Pe de o parte era mirajul traseului tehnic, dar pe de altă parte exista o revanșă de luat față de ediția 2017, când weekend-ul sportiv a fost marcat de nenumărate probleme de ordin tehnic.

Iar când totul părea că se desfășoară în parametri ideali, Alfetta botezată Phoenix și-a intrat în rol și a dat emoții, atât pilotului său, echipei de asistență tehnică, dar și oficialilor și spectatorilor prezenți la Sinaia. Dorind, parcă, să-și onoreze numele de alint, sâmbătă, în prima zi a concursului, înaintea unei urcări de antrenament și-a arătat năravul. Problema a fost cauzată de o defecțiune a alternatorului. Acesta a fost înlocuit și Phoenix a fost pregătită din nou pentru start.

A urmat o nouă tentativă de a urca coasta, dar emoțiile au fost și mai mari când în chiar zona Start-ului, Phoenix a luat foc. Promptitudinea comisarilor tehnici aflați în preajmă a diminuat considerabil pagubele, iar incendiul a fost anihilat cu ajutorul extinctoarelor.

Deși a fost un moment spectaculos pentru toți cei prezenți în zona de Start, pagubele efective nu au fost însemnate. Capota motorului a fost putin afectată, ca și câteva cablaje. Mai complicată a fost curățarea celor două carburatoare și a întregului compartiment motor de praful eliberat din extinctoare. A fost momentul în care a ieșit la rampă echipa tehnică coordonată de Nicu Tincescu (Văru’ Nicu Motorsport) care a reușit ca în doar câteva ore să remedieze toate avariile și să o pregătească pe Phoenix, din nou, pentru start.

Duminică, în ziua manșelor de concurs, Phoenix ne-a arătat și reversul medaliei și a urcat prin cartierul Furnica fără probleme. Ceea ce, în momentul incendiului, părea a fi o tragedie din punct de vedere al materialului de concurs s-a transformat într-o superbă victorie pentru Cătălin și pentru Alfa Romeo Alfetta GTV. Pilotul bucureștean continuă seria de rezultate excelente din 2018, după ce a înregistrat victorii la volanul mai multor automobile clasice din garajul Oldtimer Studio, precum Fiat Abarth 124 CSA Rally sau De Tomaso Pantera.

„Am spus de câteva ori in viața mea că am avut parte de curse nebune, dar parcă de această dată a fost și mai și. Sâmbătă a fost o lungă înșiruire de nervi și frustrări, cauzate de nazurile lui Phoenix. Micul incendiu părea că mă va trimite acasă mai devreme. Cand asteptam sa se elibereze traseul pentru a duce masina iar in parcul de service ma gandeam serios ca, la cate probleme tehnice am avut anul acesta – toate din cauze stupide sau hilare, poate ar fi mai bine sa ma opresc si sa revin in 2019. Dar încăpățânarea echipei mele tehnice a făcut ca la doar câteva ore de la „focul de tabără”, noi să fim gata de start.

Și de unde credeam că totul va fi catalogat drept un weekend negru, iată că am reușit o nouă victorie și mi-am luat revanșa pentru 2017. Le mulțumesc mult oficialilor care au avut prezența de spirit și care au salvat-o rapid pe Phoenix! Le mulțumesc mult și celor care au crezut în revenire mai mult decât eram eu în stare să o fac – Văru’ Nicu, Florinel, Bogdan! Nu în ultimul rând, vreau să le mulțumesc spectatorilor care au înfruntat reprize serioase de ploaie pentru a ne vedea concurând. Ei sunt dovada supremă a frumuseții acestei competiții”, a declarat Cătălin Ghigea la finalul uneia dintre cele mai complicate competiții din cariera sa de pilot, citat de autostiri.ro.

Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în sezonul 2018 sunt Autoitalia, importator Alfa Romeo, YACCO, Foerch, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.

Credit foto: RallyZoom.ro

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Mașina Anului în România, ediția a XX-a

Noua Kia Ceed este „Mașina Anului 2019 în România” - A treia generație Kia Ceed reeditează victoria din 2008 a...

Închide