Nu doar podiumurile aduc bucurie pentru Cătălin Ghigea

| 27 iulie 2017 | 0 Comments

Chiar dacă a pornit cu avânt la Trofeul Sinaia Forever 2017, Cătălin Cedric Ghigea a avut parte de un eveniment sportiv de care, în mod normal, altcineva nu ar mai vrea să-și amintească.

Chiar și așa, fără cupe și fără un rezultat notabil, Ghigea a văzut partea plină a paharului și s-a bucurat de weekend-ul petrecut acolo unde automobilele clasice se simt cel mai bine, în România.

În mod normal, într-o competiție de orice fel, rezultatele sportive ce nu miros a podium vin la pachet cu tristețe. În mod normal, atunci când iubești la nebunie ceea ce faci, bucuria vine din experiența în sine și nu din locul ocupat pe podium, la final. Cam așa s-ar descrie pe scurt experiența lui Cătălin Cedric Ghigea la cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă, desfășurată weekend-ul trecut pe frumosul circuit stradal din Sinaia.

Pornit ca favorit, după ce câștigase toate etapele la care luase startul în 2017, la categoria sa, Cătălin Cedric Ghigea s-a văzut pus în fața unor urcări condimentate din plin cu probleme. Sâmbătă, încă de dimineață, s-a desfăcut sistemul de evacuare, ca mai apoi să se constate o problemă sâcâitoare la transmisie.

Phoenix, Alfa Romeo Alfetta GTV, a stat mai mult pe capre și cu mecanici pe sub ea, în încercarea de a-i da de cap problemei. Într-un final s-a găsit cauza, o defecțiune la timonerie și s-a remediat, însă unele componente ale cutiei de viteză fuseseră deja afectate de utilizarea necorespunzătoare.

Ziua de duminică a început nesperat de bine, cu două urcări în antrenamentele libere ce s-au desfășurat aproape perfect. A urmat prima manșă de concurs, în care Cătălin și Phoenix au apucat să urce pe asfalt uscat, înainte de începerea ploii, astfel încât pilotul din București a reușit să se mențină până spre finalul manșei pe poziția a treia în clasamentul Open.

În cea de-a doua manșă de concurs, Cătălin a făcut o alegere neinspirată de anvelope, acestea nu au intrat în parametri pe parcursul urcării, așa că timpul realizat nu a fost unul strălucit. La acest aspect și-a aduc contribuția și faptul că timoneria s-a încăpățânat să facă iar cinste „renumelui” pe care îl are Alfa Romeo, din punct de vedere al fiabilității.

În condițiile date, pentru prima dată în 2017, Cătălin nu numai că nu a câștigat categoria automobilelor istorice, dar nici măcar nu a reușit să se poziționeze pe podiumul final, terminând concursul pe locul 6. Dar, chiar și așa, pilotul din București nu s-a supărat, fiind conștient că parte din farmecul motorsportului este dat și de momentele în care apar dificultăți tehnice. Experiența de la Sinaia va fi de bun augur, începând chiar de următoarea etapă Cătălin fiind hotărât să fie și mai atent la finețurile care pot face diferența, din punct de vedere mecanic.

„În mod normal aș fi găsit niște scuze pe care să le împachetez frumos, dar realitatea este că n-a fost să fie. Pur și simplu nu a fost weekend-ul nostru, dar, chiar și așa, Phoenix mi-e și mai dragă de acum. A demonstrat că are suflet, că nu poate funcționa perfect mereu, ca un roboțel. Mofturile fac parte din ADN-ul Alfa Romeo, iar eu parcă uitasem asta, după atâtea etape în care a umplut vitrina de trofee de acasă.

M-am întors liniștit de la Sinaia, chiar împlinit. Am realizat că nu doar podiumurile aduc bucurie, asta dacă nu ești superficial. Dar, să nu fiu înțeles greșit. Etapele următoare mă voi alinia la start motivat. Iar dacă Phoenix se va dovedi iar a fi cea mai bună, cu atât mai bine”, a declarat Cătălin Cedric Ghigea după etapa de la Sinaia, citat de autostiri.ro.

Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în anul 2017 sunt Autoitalia, importator Alfa Romeo, YACCO, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Credit foto: Eduard Popa


Tags: , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noul BMW M5

Noul BMW M5 duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou cu sistemul de tracţiune integrală M xDrive care debutează...

Închide