Noul Opel Insignia GSi: design sportiv, dinamică exemplară

| 28 februarie 2018 | 0 Comments

Autovehicul sport pentru cunoscători: Insignia GSi face diferența. Noul Opel Insignia GSi: design, dezvoltare, interior

  • Eleganță: design sportiv și jante atrăgătoare de 20 inch
  • Precizie: șasiu FlexRide și frâne Brembo reglate optim pe Nürburging
  • Eficiență: construcție ușoară, supraalimentare și o transmisie automată cu opt trepte cu frecare redusă
  • Aderență: tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului, pneuri sport Michelin de înaltă performanță
  • Control: scaun performant Opel nou cu suporturi laterale și confort îmbunătățite
  • Viteză: GSi îl lasă în urmă pe predecesorul său mai puternic, modelul OPC, pe Nordschleife
  • Personalizare: Insignia GSi este disponibil în variantele Grand Sport și Sports Tourer

Opel Insignia GSi

Mai dinamic, mai precis, mult mai eficient. Noul Opel Insignia GSi este un autovehicul sport pentru cei care-și doresc ceva special. Un autovehicul pentru șofer, care oferă dinamică exemplară pe orice fel de drum. Șasiul cu configurația sa dinamică și noile pneuri performante Michelin, disponibile opțional pentru jantele de 20 inch, asigură un nivel de aderență deosebit de ridicat.

Sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului este unic în segmentul său. Noua transmisie automată cu opt trepte poate fi acționată cu ajutorul padelelor de pe volan.

Combinația dintre construcția ușoară, centrul de greutate coborât și motorul turbo de 2 litri este tipică pentru actuala generație Insignia. Aceasta are ca rezultat un echilibru excelent și un raport putere-greutate deosebit de bun. Scaunele performante Opel cu tapiserie din piele (concepute special pentru GSi), volanul sport îmbrăcat în piele și pedalele din aluminiu adaugă tușele finale.

Și familiile se pot bucura de Insignia GSi fără să simtă că fac compromisuri în ceea ce privește spațiul și caracterul practic, acesta fiind disponibil în versiunea de limuzină sportivă și ca Sports Tourer, o variantă mai spațioasă.

Pe „Green Hell”: cea mai dură pistă de curse din lume

“Reglajele fine în cea mai bună tradiție Opel au dus la apariția celui mai eficient model Insignia. Noul GSi prezintă un nivel nou al sportivității moderne caracterizat printr-o aderență extraordinară și un nivel foarte ridicat de precizie, calități pe care fanii modelelor sportive de clasă medie le vor aprecia și care se regăsesc și în timpii înregistrați pe pistă. Arhitectura ușoară, configurația excelentă a șasiului cu sisteme hidraulice de amortizare îmbunătățite și ajustări de software, sistemul unic de tracțiune integrală și pneurile performante, toate fac din GSi un autovehicul la fel de precis și agil pe cât ne-am dori”, a declarat Strycek după testele rutiere.

„Rezultatele vorbesc de la sine. Pot finaliza o tură pe Nordschleife cu noul Insignia GSi cu douăsprezece secunde mai repede decât în predecesorul său mai puternic, Insignia OPC, dar evident că forțez în permanență autovehiculul. De îndată ce traseul devine mai solicitant, precum în viraje sau pe porțiuni cu frecare redusă, adică atunci când autovehiculul trebuie să reacționeze într-un mod deosebit de precis și agil, GSi este cu siguranță mai rapid și mai simplu de controlat.”

Ultimele retușuri pentru Insignia GSi au fost făcute pe legendarul circuit Nürburgring-Nordschleife. Inginerii Opel au dezvoltat un șasiu nou pentru GSi pe circuitul Nürburgring, cel pe care triplul campion de Formula 1 Jackie Stewart l-a denumit „Green Hell” (Iadul Verde). Arcurile mai scurte coboară modelul GSi cu 10 milimetri și amortizoarele sport speciale reduc la minimum mișcările caroseriei.

Frânele puternice Brembo cu patru pistoane (diametrul de 345 de milimetri) și direcția au fost adaptate în consecință. Insignia GSi este echipat standard cu șasiul mecatronic FlexRide. Acesta adaptează amortizoarele și direcția în fracțiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de accelerație și modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză ale transmisiei automate cu opt trepte.

Șoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcție de modul ales, direcția și răspunsul accelerației sunt mai moi sau mai precise. Modul Competitiv este disponibil exclusiv pentru GSi și poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă le permite șoferilor experimentați să obțină un control mai bun al direcției și anulează controlul tracțiunii – pentru o tură rapidă pe Nordschleife, de exemplu.

Șasiul sport, în combinație cu pneurile Michelin Pilot Sport 4 S și jantele mari de 20 inch, oferă o adrență exemplară. Interacțiunea dintre motoarele puternice supraalimentate și sistemul de tracțiune integrală standard cu vectorizarea cuplului are o contribuție majoră la dinamismul modelului Insignia GSi.

„Combinația dintre greutatea redusă – mai ales pe puntea față – centrul de greutate coborât, manevrabilitatea, puterea mare oferită pe o plajă largă de turații și cea mai bună tracțiune face modelul GSi atât de rapid”, a declarat Strycek cu entuziasm, citat de autostiri.ro. „Este eficiență pură. Aderența crescută este perfectă pentru Nordschleife și oferă în același timp plăcerea condusului și siguranță pe drumurile publice.”

Caracteristici sportive: de la noile scaune sport Opel până la capitonaj

Sportivității modelului Insignia GSi i se alătură caracteristicile de design, caracteristicile tehnice și accesoriile. În vârful listei se află noile scaune sport dezvoltate de Opel. Scaunul sport performant Opel, certificat AGR, are toate funcțiile avansate cunoscute deja de la modelul vârf de lance Insignia. Scaunele din dotarea modelului GSi sunt oferite, de asemenea, cu ventilație, încălzire, funcție de masaj și suporturi laterale reglabile.

Aceste caracteristici sunt completate de spătarul înalt cu tetieră integrată al celui mai sportiv model din gama Insignia. În plus, traseul centurii de siguranță la nivelul umărului este exemplar, caracteristică atipică pentru un scaun sport integral. Clienții pot alege dintre două combinații de piele premium, cu logo-ul discret GSi înfrumusețând spătarul.

Lungimea, adâncimea, perna și unghiul de înclinare a spătarului scaunului cu aspect de cobră regală pregătită să atace pot fi reglate electric. Pernele de aer ale suportului lombar cu reglare în patru direcții și suporturile laterale sunt, de asemenea, reglabile electric. Toate aceste reglaje pot fi memorate – doar reglarea în adâncime trebuie să fie efectuată manual.

Perna și spătarul scaunului sunt prevăzute cu funcție de ventilație și încălzire. În plus, șoferul se poate bucura de funcția de masaj. Per ansamblu, suporturile laterale sportive și funcțiile de confort fac din acest scaun performant o ofertă unică, dezvoltată în cadrul centrului de competență pentru scaune sănătoase din Rüsselsheim.

De obicei, producătorii auto achiziționează scaunele integrale ultra-sportive de la un furnizor specializat. Nu este și cazul Opel Insignia GSi. Centrul de cercetare și dezvoltare din Rüsselsheim se bazează pe o experiență vastă în ceea ce privește structura scaunelor. Conceptul celei de-a doua generații a modelului Insignia a prevăzut întotdeauna un sistem modular, punctul culminant fiind scaunul integral performant.

Aceasta a permis încorporarea caracteristicilor de confort într-un scaun sport pur-sânge. Mai mult, scaunul dezvoltat în cadrul Opel prezintă și caracteristici stilate: elementele de ghidare ale centurilor de siguranță la nivelul umerilor au un aspect identic cu cel al prizelor de aer frontale de pe Opel Insignia GSi, demonstrând o remarcabilă atenție la detalii.

Și structura de bază a scaunului performant provine de la Opel. Principalele componente din oțel sunt produse la fabrica din Kaiserslautern. Dezvoltarea și producția noului scaun scoică a dus la o reducere semnificativă a greutății. În timp ce scaunul sport al modelului Corsa OPC aflat de câțiva ani pe piață cântărește 28 kg fără nicio funcție de confort disponibilă pentru GSi, noul scaun cu toate funcțiile integrate din dotarea Opel Insignia GSi are doar 26 kg.

Volanul sport din piele, pedalele din aluminiu și capitonajul negru al plafonului sporesc senzația de sportivitate din postul de conducere și din întregul habitaclu.

Practicul poate fi atrăgător – după cum demonstrează Opel Insignia GSi

Deși Insignia GSi arată ca un atlet pur-sânge la exterior, cu elementele sale de design cromate în partea din față, țevi de eșapament distincte și – în varianta Grand Sport – cu spoilerul spate proeminent pentru nivelul de forță deportantă dorit pe puntea spate, acesta menține un caracter practic superior sub înfățișarea sa sportivă. Spațiul generos și nivelul sporit de confort sunt perfect compatibile cu sistemul de infotainment ultramodern IntelliLink tipic Opel și conectivitatea extraordinară oferită de1] OnStar.

Ca și la celălalt model, portbagajul Insignia GSi Sports Tourer oferă un volum extraordinar, cuprins între 560 și 1.665 de litri, iar bancheta cu rabatare 40/20/40, disponibilă opțional permite o configurare foarte flexibilă a spațiului de încărcare. Pentru a facilita cât mai mult încărcarea, hayonul controlat de un senzor se deschide și se închide fără atingere, prin simularea unei mișcări de lovire cu piciorul sub bara de protecție spate.

Șoferii modelului Insignia GSi beneficiază și de o gamă de tehnologii de vârf, de la revoluționarul sistem de iluminare IntelliLux LED® matrix la sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență. Toate acestea fac din Insignia GSi Grand Sport o limuzină sport ce nu lasă loc de compromisuri, iar din Sports Tourer un station wagon atrăgător, practic și, mai presus de toate, sigur pentru întreaga familie.

34 de ani de tradiție: modelele GSi de la Opel

Insignia GSi continuă o lungă tradiție a modelelor sportive Opel denumite GSi. Primele modele care au stârnit emoții a fost Manta GSi și Kadett GSi (115 cp din 1,8 litri) în 1984. După numai patru ani, motorul de 2,0 litri DOHC cu 16 supape de pe Kadett 2.0 GSi 16V dezvolta 150 cp. Primul Astra oferea, de asemenea, această motorizare și, din 1993, o alternativă de 1,8 litri cu putere de 125 cp pe Astra GSi.

Au mai existat variante GSi pentru diferite generații de Corsa, începând cu Corsa A de 100 cp (1988) care a devenit un model clasic râvnit. La finalul (provizoriu!) al seriei s-a aflat Corsa D, lansat în august 2012.

[1]Serviciile OnStar necesită activare și crearea unui cont la OnStar Europe Ltd. Serviciile hotspot Wi-Fi necesită un abonament la un operator de rețea nominalizat. După expirarea perioadelor de probă aplicabile se vor percepe taxe. Toate serviciile depind de acoperirea rețelei și de disponibilitate. Consultați http://www.opel.ro/onstar/onstar.html pentru a afla care sunt limitările aplicate serviciilor și costurile aferente.

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Test de recuperare pentru prototipul Audi e-tron. „Audi e-tron extreme” – Oprirea nr. 4: Pikes Peak

Prototipul Audi e-tron combină puterea enormă cu eficiența foarte ridicată. Generând o putere totală de până la 300 kW, SUV-ul...

Închide