Noul Ford Focus

| 17 aprilie 2018 | 0 Comments

Ford a anuntat pe 10 aprilie 2018 (Koln, Germania) debutul global al noii generatii Ford Focus: un model complet si cel mai competent Focus din toate timpurile din punct de vedere tehnic. In urma unei colaborari foarte apropiate cu clientii, noul Focus a fost dezvoltat de la zero pentru a oferi cea mai increzatoare, intuitiva si satisfacatoare experienta pusa la dispozitie de un model compact de familie din Europa.

Focus introduce o filosofie de design care are in centru oamenii. Aceasta amesteca un stil exterior emotional cu un nivel aerodinamic de top in segment. In acelasi timp, interiorul ofera mai mult spatiu, dar si materiale si atentie la detalii de inalt nivel

Dezvaluita in versiunile de caroserie hatchback cu 5 usi, Wagon si – pe anumite piete – sedan cu patru usi, cea mai complexa gama Focus din istorie este propusa in variante de personalitate exclusive care completeaza o gama larga de dorinte si de aspiratii ale clientilor segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale si crossover-ul Focus Active. Noua generatie Focus este primul model global construit pe noua platforma Ford C2, dezvoltata pentru a imbunatati performantele din testele de siguranta.

Modelele Ford construite pe platforma tehnica C2 vor oferi un spatiu interior superior fara ca acest lucru sa aiba impact asupra dimensiunilor exterioare si permit o dezvoltare aerodinamica de varf care conduce la cifre mai bune la capitolul consum.

Focus s-a maturizat, vine cu o silueta sportiva si ofera o alura premium, prezentand in acelasi timp un nivel superior de confort si de spatiu. Noua silueta distinctiva a fost conceputa in principal prin repozitionarea spre inainte a montantilor A si prin proportii echilibrate care le permit acestora sa fie orientati spre centrul rotilor fata, in timp ce liniile musculare ale montantilor C sunt asezate exact deasupra rotilor spate.

Capota mai lunga rezultata si bara fata fluida, cuplate cu o reducere a volumului liniei longitudinale laterale de forta, genereaza o imagine puternica si in acelasi timp eleganta, imbunatatind caracterul premium si sportiv al masinii.

Cresterea cu 53 de milimetri a ampatamentului permite un diametru maxim mai mare al anvelopelor, ceea ce inseamna ca jantele pot fi pozitionate mai sus in raport cu caroseria in zona aripilor, reducand astfel perceptia de masa vizuala. Consolele mai scurte si pozitionarea spre spate a cabinei determina o imagine puternica si dinamica, in ciuda impresiei pregnante de masina compacta.

Spatiul pentru bagaje al versiunii Wagon este conceput pentru a gazdui confortabil o cusca de caine: inaltimea portbagajului a crescut cu 43 de milimetri, lungimea pana la scaunele posterioare a crescut cu 25 de milimetri, iar lungimea pana la spatarele scaunelor din fata (cu scaunele posterioare rabatate usor printr-o clapeta Easy Fold Seats) a crescut cu 175 de milimetri. In total, Focus Wagon ofera o capacitate peste 1650 de litri cu scaunele spate rabatate.

Tehnologii care inspira incredere

Cea mai sofisticata gama de sisteme de asistenta a soferului oferite vreodata de Ford este integrata pentru a pune la dispozitie o experienta intuitiva, relaxanta si rafinata. Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:

  • Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) – imbunatatit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza si cu tehnologia care mentine masina pe centrul benzii de rulare – ajuta la abordarea mai relaxata a traficului aglomerat.
  • Farurile adaptive cu lumini predictive in viraje si luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajusteaza tiparele fasciculelor de lumina cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizeaza virajele si – pentru prima prima data in industrie – indicatoarele rutiere.
  • Cea de-a doua generatie a Sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2) opereaza acum schimbarile de trepte, acceleratia si frana pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apasare a unui buton.
  • Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford in Europa le permite soferilor sa-si concentreze atentia pe sosea.
  • Asistenta activa de urgenta la nivelul directiei (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezenta in premiera in segment. Aceasta ii ajuta pe soferi sa ocoleasca vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.

Noul Focus ramane fidel mostenirii celor 20 de ani de istorie a acestui model, oferind un nivel dinamic de varf in segmentul sau, imbunatatit prin prima aparitie in gama Focus a sistemului de amortizare controlata continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente fata si spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigura un rafinament superior si printr-o tehnologie patentata Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.

Experienta pasagerilor este si ea imbunatatita prin aparitia unor elemente de confort precum modemul integrat FordPass Connect, care asigura o conexiune continua in calatorii, si prin noua zona de incarcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.

Optiunile disponibile la nivel de motorizari includ o versiune optimizata a multipremiatului 1.0 EcoBoost si noul motor pe benzina 1.5 EcoBoost, ambele imbunatatite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri.

Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue si 2.0 EcoBlue permit un consum exceptional, in timp ce noua transmisie inteligenta cu opt trepte adapteaza schimbarea treptelor la stilul de condus si este manevrata printr-un controller rotativ ergonomic si elegant.

Noul Ford vine cu o gama avansata de motoare Ford EcoBoost pe benzina si Ford EcoBlue diesel care dezvolta putere optimizata si rafinament si respecta cele mai noi standarde de emisii Euro 6 calculate cu ajutorul procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

Motoarele sunt sprijinite standard de Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, si de transmisii manuale cu sase trepte si schimbari fluide de viteze sau de noua transmisie automata cu opt trepte care asigura un sofat fara efort.Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost este oferit in versiuni de 85 CP, 100 CP sau 125 CP, in timp ce noul motor 1.5 EcoBoost este oferit cu 150 CP sau 182 CP.

Tehnologiile EcoBoost de baza includ turbocompresia avansata, injectia directa de carburant de inalta presiune si sistemul Twin-independent Variable Cam Timing si sunt disponibile pe ambele motoare. Emisiile de particule sunt reduse cu ajutorul tehnologiei de filtrare a particulelor pentru motoarele pe benzina, disponibila standard. Noul Ford Focus este produs cu ajutorul unor procese implementate in premiera in industrie la fabrica Ford din Saarlouis, Germania. Acest lucru asigura un nivel de calitate si de atentie la detalii, nemaiintalnit in familia Focus.

VIA:Tiriac Auto


Tags: , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Reuniunea Partenerilor SoundHouse 2018

Reuniunea Partenerilor SoundHouse 2018 a avut loc in perioada 13.04.2018– 15.04.2018. Scopul evenimentului a fost familiarizarea partenerilor SoundHouse cu noile produse...

Închide