Mirela Bucovicean – Georgiana Gologan, debut in Campionatul National de Raliuri

| 3 martie 2017 | 0 Comments

Prin definitie, motorsportul inseamna adrenalina dusa la extrem, dedicatie si pasiune pentru frumos. Despre pasiunea pentru frumos vorbim astazi cu Mirela Bucovicean si Georgiana Gologan, debutante in Campionatul de Raliuri la Clasa Istoricelor.

Pentru ca sportul cu motor nu inseamna doar viteza, cele doua tinere debutante au ales sa concureze cu o masina istorica, ce reuseste sa ofere spectacol prin simpla prezenta.  ”Concuram cu un Ford Escort MK2 din 1977. 2.000 cp, cutie in 4 viteze si surprinzator de fiabila. Desi nu este o masina scumpa, a facut istorie in lumea raliurilor in deceniul ei. Se conduce usor, ca o masina de strada si nu face tertipuri pe sosea iar la situatiile limita controlul ei este usor de stapanit. Pentru probele pe sosea, am rugat totusi echipa de la Just Classic, in a carui flota este masina, sa-mi monteze servodirectie electrica,” a relatat Mirela, pilotul echipajului.

Putem spune ca aceasta masina este o bijuterie ce, dupa cum stim, isi face simtita prezenta la foarte multe raliuri internationale. “A fost condusa de nume mari cum ar fi Roger Clarck, Ari Vatanen, Bjorn Waltegaard iar azi este principalul jucator la toate raliurile istorice din lume. Masina apartine flotei echipei Just Classics Motorsport care este si responsabila pentru preparare si intretinere,“ a mentionat Georgiana, copilotul echipajului feminin.

Pentru cele doua pasiunea pentru motorsport a aparut inca din copilarie, iar  in ziua de astazi putem spune ca a devenit un stil de viata.  “In echipa nostra, Georgiana este cea pasionata in adevaratul sens al cuvantului. Mi-e mi-a placut sa conduc dintotdeauna. M-am simtit confortabil in spatele volanului si in perfect echilibru cu masina. Am gasit fireasca aceasta placere a condusului. Abia cand am inceput sa primesc aprecieri la adresa stilului de condus am inteles ca s-ar putea sa fie ceva mai mult. Motorsport-ul m-am atras dintotdeauna, fara sa fi facut pana de curand un stil de viata din el,“ a povestit Mirela, jumatatea echipajului istoric.

Se spune ca fara emotii nu am putea trai. Acestea fac parte din viata noastra in momentele placute sau mai putin placute. Un moment placut a fost si in momentul in care cele doua s-au aliniat la start la etapa din luna februarie a Historic Winter Rally. “Sigur ca emotiile apar si asta, probabil, pentru ca luam foarte in serios ceea ce facem, important este sa stii sa le transformi in ceva pozitiv.In ceea ce ma priveste, atunci cand ele incearca sa imi afecteze concentrarea, de cele mai multe ori, imi amintesc de momentele in care eram simplu spectator si realizez ca exact aceste emotii fac diferenta dintre cele doua perspective. Atunci reusesc sa transform emotiile in bucurie, entuziasm si dorinta de a da ce e mai bun,” a precizat  Georgiana Gologan

Mirela Bucovicean a adagat: “Istoricele” au o personalitate aparte, sunt niste doamne capricioase si nu o data ne-au dat palpitatii. In schimb, in etapa pregatitoare, ma apuca emotiile ca nu sunt suficient de buna. Am un spirit autocritic, destul de competitiv si imi doresc mereu sa castig, ca o confirmare a faptului ca am facut bine. Apoi, imi reamintesc singura ca sunt la inceput si ca ar trebui sa fiu multumita daca terminam raliu, si astfel nu mai am chiar nici o emotie.”

Intr-un echipaj vorbim de un intreg,  dupa cum spune si Georgiana din perspectiva copilotului: “Relatia pilot-navigator este puntea de legatura dintre traseu si masina.Cu putina exagerare, as spune chiar ca echipajul este format din toate aceste 4 elemente.Copilotul transmite in permanenta informatii extrem de importante asupra traseului, in timp ce pilotul este cel care simte masina si adapteaza situatia la conditile traseului.

Imi amintesc ca la ultimul raliu din campionatul raliurilor de regularitate, inaintea unui start, domnii altui echipaj ne-au intrebat curiosi in urma analizei lor despre ce am vorbit pe tot parcursul etapei. Poate prea mult pentru altii dar noi comunicam in timpul raliului si nu despre manichiura, haine sau retete. Noi incercam in permanenta sa avem impreuna aceeasi viziune clara asupra a ceea ce urmeaza, asupra a ce a fost bine si a ce mai poate fi imbunatatit.”

Mirela, din perspectiva pilotului ne-a relatat faptul ca intre  cei doi membri legatura trebuie sa fie una vitala: “Am avut norocul sa ne cunostem si sa ne rodam un pic in raliurile de regularitate. Ne-am cunsocut intr-o zi in care nici una dintre noi nu trebuia sa fie in acel loc. Am agreat sa formam echipaj intr-o intrebare si-un raspuns. Fara fundite si artificii, avem o relatie in care respectul reciproc este pe primul loc. Si apoi toleranta, probabil. Ambele suntem la inceput de drum, pe acest minunat drum al motorsportului. Facem si greseli, dar imediata noastra grija este sa invatam din ele, sa imbunatatim, sa ne perfectionam. Vad relatia dintre pilot  – navigator ca pe o simbioza care trebuie sa functioneze perfect.”

Cu totii stim ca mai este foarte putin timp pana la debutul unui nou sezon iar  dorintele devin realitate atunci cand te astepti mai putin. Prima etapa a Campionatului National de Raliuri se desfasoara la Brasov la sfarsitul lunii martie si va aduce la start 2 echipaje feminine.  ” Tess Rally este prima noastra etapa oficiala in CNRD. Singura experienta cu aceasta masina am avut-o la Historic Winter Rally in luna februarie a acestui an, experienta care ne-a facut sa asteptam cu nerabdare deschiderea oficiala a campionatului,” a adaugat Georgiana, copilotul echipei.

Mirela ne-a declarat: “ Asteptam cu nerabdare aceasta etapa. Suntem la primul campionat de gen si la o prima incercare pe asfalt cu aceasta masina. Am avut ocazia sa o testam la Winter Rally Covasna, in februarie, dar acolo au fost probe pe zapada ce nu se pot compara cu asfaltul. Si eu sunt curioasa sa vad cum vom evolua. ”

Trecerea de la spectator la concurent a fost una impresionanta pentru tanara navigatoare: “Pentru mine, personal, a fost un salt urias. Oricat de mult mi-am dorit acest lucru, cu siguranta nu am putut constientiza niciodata care este sentimentul de a lua parte activ si real la cele mai dulci scenarii ale jocurilor din copilarie.”

Pentru Mirela trecerea a fost directa, bucurandu-se si traind fiecare clipa la maxim.

” Eu am sarit etapa de spectator direct la cea de concurent. Ma surprind traind momentul si atat. Depun toata concentararea in momentul raliului, nu ma gandesc nici o clipa la altceva. Traiesc la maximum momentul, fara emfaza, fara emotii, doar concentrare si mult calm. Apoi, cand am terminat raliul, ma detasez total de consumul emotional, tacit, retinut pe care-l am in timpul raliului. Pentru mine este ca si cum as fi primit cadou inca o viata, pe care o traiesc din raliu in raliu.”

Se spune ca motorsportul este o lume in care predominanta este prezenta masculina. Atat cele doua tinere cat si intreaga prezenta feminina de pe probe se bucura de atentia si aprecierea barbatilor din jur.

 ” Am fost placut surprinsa sa-i vad entuziasti, cu apreciere pentru faptul ca avem curajul sa intram intr-o lume dedicata teoretic barbatior, ca vrem sa ne depasim limitele si poate mai presus de toate, ca impartasim aceeasi pasiune pentru motorsport. Cred ca este si o buna ocazie sa demonstreze, o data in plus, eleganta care ar trebui sa domine acest sport,” a precizat Mirela Bucovicean.

“De dragul situatiilor de criza in care femeile sunt de neinteles pentru barbati, cred ca este incurajator pentru ei sa stie ca macar dintr-un punct de vedere ma fac inteleasa. Nu mi s-a intamplat pana acum ca barbatii sa nu aprecieze aceasta pasiune la mine, poate pentru ca este vorba de un joc al lor, despre reguli cunoscute bine de majoritatea dintre ei  despre frontul comun pe care probabil il avem,” a completat Georgiana Gologan.

Cu totii stim ca pe langa pasiune si dedicatie, motorsportul aduce cu sine si riscuri.

“Ca acceptiune generala, poate fi. Dar sa nu uitam ca noi suntem un echipaj care face acest sport din placere, fara presiunea castigarii podiumului sau a catorva secunde. Spre deosebire de masinile moderne, categoria in care concuram noi, cea  a masinilor istorice, pune accent pe savoarea zgomotului unui motor necosmetizat, pe autenticitatea unui masini brute, pe bucuria de a descoperi performanta unei masini nemodernizate,” a declarat Mirela.

Intr-o echipa este vital ca membrii sa isi stabileasca o relatie stransa, bazata pe incredere reciproca.

“Mi se pare complet neproductiv sa intri intr-o competitie cu o echipa neuniforma. Daca avem ceva sa ne comunicam, o facem pe etapa, acolo unde riscul si concentrarea sunt mai mici. Totusi, pentru siguranta, prima regula pe care i-am “predat-o” Georgianei, este ca daca se intampla ceva rau, e din cauza ei, iar daca reusim, mi se datoreaza. Asa am fost si eu invatata, la prima mea participare la un raliu  in 2015, in calitate de co-pilot a lui Gabriel Stanciu, deci a fost o datorie de onoare sa transmit mai departe in concordanta,” a adaugat Mirela Bucovicean.

Membrele echipajului sunt extreme de entuziasmate de debutul in Campionat, iar atat organizatorii cat si spectatorii de pe margine vor sustine cu mandrie fiecare prezenta feminina ce va intra in aceasta lume.

Multa bafta!

Va asteptam pe probe. Va asteptam sa sustinem motorsportul.

Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide