Mihai Chipăruş – Bogdan Mehedinţu incheie cu succes o noua experienta: Turkmen Desert Race

| 24 septembrie 2018 | 1 Comment

Echipajul format din Mihai Chipăruş, pilot – Bogdan Mehedinţu, navigator –  Adrenaline Motorsports, a incheiat cu succes o noua experienta. Pasiunea pentru rally raid i-a determinat sa-si testeze limitele intr-o competitie internationala, alaturi de echipe cu bugete cuprinse intre 400.000 – 500.000 de euro pe etapa, cu logistica si asistenta deosebita.

Desfasurat in perioada 11 – 15 septembrie a.c. Turkmen Desert Race, editia I, a fost castigat de echipajul Joan ,,Nani” Roma Cararach (Spania) – Alex Haro Bravo (Spania), MINI John Cooper Works Rally, #200.

Fara medic de echipa, fara nutritionist, preparator fizic sau maseur, dincolo de rezultatele frumoase obtinute de echipajul Adrenaline Motorsports: locul 8 la Clasa T2 si locul 3 la Grupa T2.2, cel mai frumos si important este participarea si terminarea acestuia. Rally raid-ul s-a desfasurat intre Amul si Hazar, intre estul si vestul Turkmenistanului. Romanii au parcurs 1202,99 kilometri de proba speciala, 411,38 kilometri de legatura, in total 1614,37 kilometri.

A fost o competitie dura, in care aderenta se schimba de la o ora la alta, de la kilometru la kilometru. S-au afundat in dunele desertului Karakum iar tributul platit a fost un pistol de presiune acoperit in cateva secunde de nisipul purtat de vant. Cotati fara sanse, in cea de a treia zi, echipajul romanesc si-a continuat cursa.

Rally raid-ul s-a desfasurat intre Amul si Hazar, intre estul si vestul Turkmenistanului. Romanii au parcurs 1202,99 kilometri de proba speciala, 411,38 kilometri de legatura, in total 1614,37 kilometri. Au dormit in desert la roata masinii, au incercat sa tracteze vehiculul echipajului Claudiu Barbu – Paul Spiridon (despre participarea echipajului in acest material) pe un teren dificil, aparte, total neprielnic, dar dupa cativa kilometri au fot nevoiti sa renunte si sa-si continue cursa. S-au confruntat cu probleme tehnice insa inspiratia, priceperea si determinarea lui Leonte Mihai, care a gasit o solutie ingenioasa de moment, i-a ajutat sa nu cedeze lupta.

Odiseea echipajului romanesc la Turkmen Desert Race:

,,Despre Turkmen Desert Race, Amul – Hazar 2018 am aflat in cadrul etapei ARC FEST din cadrul Campionatului National de Rally Raid, desfasurata la Orastie în perioada 12-15 iulie unde ambasadorul Turkmenistanului în România, Excelența Sa Shohrat Jumayev a sustinut o prezentare a acestei competitii si a lansat o invitatie catre concurentii romani pentru a participa, moment in care am spus…de ce nu. Am dus Adrenaline de la motociclism viteza pe circuit si catre rally raid. De ce nu si la o competititie extrema in desert?

Am demarat pregatirile imediat dupa luarea deciziei de a participa, dat fiind timpul extrem de limitat pe care il aveam la dispozitie versus volumul a ceea ce trebuia pregatit dar si investitiile ce trebuiau facute in termene extrem de scurte . A fost necesara achizitionarea / inlocuirea completa a echipamentului de concurs cu unul care sa corespunda standardelor si omologarilor actuale FIA, aducerea masinii in conformitate cu cerintele FIA.

Masina de concurs a plecat spre Turkmenistan pe data de 22 august, dupa ce am reusit sa facem investitii semnificative si eforturi pe masura .

Adrenaline Motorsports s-a prezentat la start intr-o componenta noua, Mihai Chiparus – Pilot & Bogdan Mehedintu – Navigator, debutant intr-o competitie oficiala.

Inca din momentul aterizarii in Turkmenistan , ne-am confruntat cu o ospitalitate a gazdelor iesita din comun, suport si absolut toate necesare echipei .

Referitor la organizarea si atmosfera cursei, de la prima vedere era sesizabila o nota de profesionalism si o cu totul alta amploare fata de concursurile cu care eram familiarizati.

Un foarte mare accent s-a pus pe elementele si normele de securitate, formalitatile, verificarile administrative si tehnice au decurs intr-un mod fluent, au fost foarte bine structurate. Aici a avut un cuvant important de spus experienta organizatorului Jean Louis Schlesser.

Referitor la cursa nu pot spune decat ca absolut totul a fost nou: suprafata de concurs, un teren nisipos si schimbator in permanenta care a solicitat peste limita atat masina cat si concurentii, aparatura noua de navigare si un sistem pe care l-am folosit pentru prima data. Practic? Extrem de multe informatii si reguli le-am insusit si folosit pe parcursul acestui concurs.

Pentru a putea reda o imagine mai clara a dificultatii si suprafetei de concurs pot spune ca in prima zi la finalul primei speciale, din cei peste 90 de concurenti care au luat startul aproximativ 30 nu au terminat proba, iar multi dintre acestia au si abandonat.

Din pacate, printre acestia s-au aflat si colegii de la TRANSCARPATIC Rally Team, Claudiu Barbu si Paul Spiridon, care in urma unor defectiuni tehnice iremediabile au fost nevoiti sa se retraga din concurs inca din prima zi, dupa un start fulminant si un binemeritat loc III la categoria SSV in prologul rally raid-ului.

Navigatia fata de cea cu care eram invatati a avut in plus repere si elemente specifice suprafetei pe care s-a desfasurat competitia, folosirea busolei si a azimutului magnetic fiind imperios necesara. Am avut un roadbook extrem de explicit, cu multe detalii si elemente ajutatoare. Chiar si asa, navigatia a fost una dificila, solicitanta si interactiva, comparativ cu dificultatea probelor speciale.

Mi-a placut mult disciplina, exigenta oficialilor, faptul ca toti stiau ce au de facut. Totul a functionat perfect, iar cei care au gresit, indiferent de echipa sau nume au suportat rigorile regulamentului.

TURKMEN DESERT RACE ramane pentru ADRENALINE MOTORSPORTS  o experienta inedita! Am avut primul contact cu o competitie de o asemenea anvergura si concurenti de renume mondial, un rezultat neasteptat de bun: am reusit sa trecem linia de sosire incheind clasamentul general pe pozitia 59, locul 8 la clasa T2 si locul 3 la grupa T2.2 .

Multumim sponsorilor care si-au adus aportul si ne-au ajutat sa putem participa la aceasta competie: Europrim Shipping, Europrim Intermed, Europrim Group, Bestride.Ro – pentru echipamente dar si celor care ne-au sustinut constant in intreaga activitate competitionala : Printman, Brenntag, Atoll Group .

Nu in ultimul rand, trebuie mentionat faptul ca echipa Romaniei a beneficiat de suportul Ministerului Tineretului si Sportului prin implicarea directa a doamnei Ministru Ioana Bran, al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, prin presedintele CNRR Mihai Leonte care a fost alaturi de delegatia Romaniei in Turkmenistan si ne-a sustinut in mod activ si oferit asistenta necesara, Ambasadei Turkmenistanului in Romania prin Excelența Sa Shohrat Jumayev, care a facut posibila participarea echipei Romaniei la acesta competitie,” a declarat pentru autostiri.ro, Mihai Chiparus, presedintele  Adrenaline Motorsports.

Video: YouTube

Imagini puse la dispozitie de Mihai Chiparus si Bogdan Mehedintu.

 


Tags: , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Totul despre anvelopele de iarnă: beneficii, reguli și când trebuie acestea schimbate

Producătorul de anvelope premiat Goodyear amintește tuturor șoferilor că nu ar trebui să aștepte apariția zăpezii sau venirea lui Moș...

Închide