spot_img

Marco Wittmann, a patra victorie pentru BMW M4 DTM în 2017

În ultima sa cursă în calitate de campion DTM en-titre, Marco Wittmann (Germania) a avut o evoluţie impresionantă şi a reuşit prima sa victorie din 2017. El l-a devansat pe René Rast (Germania, Audi), care a devenit noul campion graţie clasării pe locul al doilea.

Wittmann a încheiat sezonul pe poziţia a cincea în clasamentul piloţilor, fiind cel mai bine clasat reprezentant BMW Motorsport. În prima cursă din finala stagiunii, desfăşurată sâmbătă pe Hockenheimring (Germania), Timo Glock a demonstrat că se simte bine pe circuitul care, conform tradiţiei, găzduieşte prima şi ultima etapă: aflat la comenzile DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, Glock a obţinut pole position – al patrulea din cariera sa în DTM -, după care s-a clasat pe podium la finalul unei dispute strânse. Maxime Martin (Belgia) a obţinut puncte în ambele manşe, în timp ce Bruno Spengler (Canada, cursa 1) şi Augusto Farfus (Brazilia, cursa 2) au intrat şi ei în Top 10.

Înainte de cursa de sâmbătă, fanii prezenţi în număr foarte mare pe Hockenheimring au fost delectaţi cu un spectacol unic: trei maşini ale constructorilor reprezentanţi în prezent în DTM au rulat alături de modele de curse Nismo şi Lexus. Oaspeţii din Japonia au parcurs separat mai multe tururi demonstrative.

Cursa 1, calificări:

Într-o zi de toamnă însorită, Timo Glock a stabilit cel mai bun timp – 1:30,648 – la comenzile DEUTSCHE POST BMW M4 DTM. Prin aceasta, el şi-a asigurat al patrulea pole position din cariera sa în DTM şi al optulea din acest an pentru BMW Motorsport. Maxime Martin, aflat în cockpitul SAMSUNG BMW M4 DTM, a fost al doilea, mai lent cu doar 0,037 secunde faţă de Glock, ocupând al doilea loc al primei linii a grilei.

Pentru pole position, Glock a primit trei puncte în clasamentul piloţilor, în timp ce Martin a fost recompensat cu două puncte pentru locul secund. Marco Wittmann a fost al optulea cu Red Bull BMW M4 DTM, în timp ce Bruno Spengler s-a calificat al 12-lea cu BMW Bank M4 DTM. Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) şi Tom Blomqvist (BMW Driving Experience M4 DTM) au ocupat poziţiile a 14-a, respectiv a 16-a.

Cursă:

Timo Glock a reuşit un start bun din pole position şi s-a îndepărtat imediat de pluton în primul tur. Maxime Martin a cedat locul secund în faţa lui Jamie Green (Marea Britanie, Audi). Apoi, treptat, Green s-a apropiat de Glock şi cei doi au fost implicaţi într-un duel aprig pentru poziţia de lider, din care Green a ieşit învingător în cele din urmă. Pentru scurt timp, Martin a pierdut locul al treilea în favoarea lui Edoardo Mortara (Italia, Mercedes), dar a recuperat locul odată ce ambii au efectuat pit stopul obligatoriu.

A doua jumătate a cursei a consemnat evoluţia lui Mike Rockenfeller (Germania, Audi) prin pluton, care i-a depăşit pe Martin, apoi şi pe Glock. În cele din urmă, cei doi piloţi BMW au trecut linia de sosire pe locurile al treilea, respectiv al patrulea. Glock a obţinut al nouălea podium al carierei. Bruno Spengler l-a depăşit pe Mattias Ekström (Suedia, Audi) cu puţin înainte de sosire şi a fost recompensat cu un punct pentru locul al zecelea. Marco Wittmann, Tom Blomqvist şi Augusto Farfus au încheiat pe locurile al 13-lea, al 15-lea şi al 17-lea.

Reacţii:
Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport):
Aşa cum ne aşteptam, a fost o cursă dificilă. Am avut o sesiune de calificări foarte bună, dar băieţii noştri au luptat pentru fiecare poziţie în cursă. În cele din urmă, locurile al treilea şi al patrulea pentru Timo Glock şi Maxime Martin, dar şi poziţia a zecea pentru Bruno Spengler au fost tot ce am putut obţine din această cursă.

Timo Glock (#16, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM – loc pe grilă: 1, loc în cursă: 3): A fost o cursă interesantă. La start, timpul meu de reacţie a fost fantastic şi iniţial am putut să mă îndepărtez de pluton. După aceea, a devenit evident că Jamie Green avea un ritm de cursă mai bun.

M-a depăşit, deşi am încercat să-mi apăr poziţia – dar acest lucru a funcţionat doar un timp. În cele din urmă a fost mult mai rapid decât mine. Pierderea încă unui loc în ultimul tur, în favoarea lui Rocky, a durut un pic, dar nu mai aveam aderenţă şi nu am avut ce face.

Cursa 2, calificări:

Marco Wittmann şi Tom Blomqvist au fost implicaţi într-o dispută strânsă pentru pole position de-a lungul sesiunii de 20 de minute, care a fost întreruptă la jumătate din cauza deteriorării pistei. În cele din urmă, Blomqvist a reuşit al treilea pole al carierei, cu timpul de 1:30,491, pentru care a primit trei puncte în clasamentul piloţilor.

Wittmann a încheiat sesiunea pe locul al treilea, fiind recompensat cu un punct pentru eforturile sale. Maxime Martin şi Augusto Farfus au intrat şi ei în Top 10 – locurile al şaptelea, respectiv al nouălea. Timo Glock şi Bruno Spengler au ocupat poziţiile a 12-a şi a 14-a. Penalizarea altor piloţi a făcut ca Martin să promoveze un loc, în timp ce Farfus, Glock şi Spengler au urcat două locuri pe grilă.

Cursă:

Tom Blomqvist şi Marco Wittmann au pornit bine la start şi erau pe primele două locuri după primul tur. Alţi trei piloţi BMW au fost în Top 10 în prima jumătate a cursei – Maxime Martin, Augusto Farfus şi Timo Glock. Un pit stop timpuriu i-a permis lui Wittmann să-l depăşească pe Blomqvist şi să devină cel mai bine clasat pilot BMW.

Cu titlul piloţilor în dispută, René Rast (Germania, Audi) a demonstrat un ritm bun. El l-a depăşit pe Blomqvist după pit stop, în timp ce Wittmann s-a distanţat clar în frunte.

După câteva tururi, Blomqvist a fost lovit din spate de Robert Wickens (Canada, Mercedes) şi a fost obligat să abandoneze imediat după aceea. Wittmann şi-a apărat cu lejeritate poziţia de lider şi a obţinut prima victorie din acest sezon în ultima lui cursă, pentru moment, în calitate de campion DTM. Rast a ocupat locul al doilea şi este noul campion al competiţiei.

Maxime Martin şi Augusto Farfus au încheiat pe locurile al şaselea, respectiv al şaptelea, astfel că au acumulat noi puncte la finalul stagiunii. Timo Glock şi Bruno Spengler au fost pe poziţiile a 12-a şi a 14-a.

Reacţii:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
Sezonul DTM 2017 s-a încheiat cu un week-end palpitant. 152.000 de spectatori au creat o atmosferă fantastică – şi au asistat la două curse foarte plăcute. Timo Glock a urcat pe podium sâmbătă.

Victoria lui Marco Wittmann a adus finalul perfect de sezon pentru noi. Am avut încă o dată trei piloţi în puncte şi am reuşit a patra victorie a stagiunii. Chiar dacă este prima dată de la revenirea noastră în DTM în 2012 când nu am obţinut vreun titlu, vreau să mulţumesc întregii echipe. A fost un an dificil, dar toţi au dat maximum posibil, până la ultimul tur.

Felicitări lui René Rast şi Audi pentru titluri! René a fost mai bun decât piloţii consacraţi chiar în sezonul său de debut. Per total, evenimentul DTM de la Hockenheim a demonstrat încă o dată de ce acest campionat este atât de special: dueluri strânse, piloţi fantastici şi suporteri pasionaţi. Felicitări lui Gerhard Berger şi tuturor celor implicaţi! Week-endurile de cursă precum acestea sunt motivul pentru care vom oferi sprijin deplin ITR pentru modelarea viitorului acestei competiţii.

Marco Wittmann (#11, Red Bull BMW M4 DTM – loc pe grilă: 3, loc în cursă: 1): Sunt foarte fericit. Fiecare pilot vrea să încheie sezonul cu o victorie. Este modul cel mai bun de a intra în vacanţa de iarnă. Am fost dornic să obţin prima mea victorie a sezonului după ce am pierdut succesul de la Zandvoort. Este fantastic că am reuşit ce mi-am propus.

Echipa mea a făcut o treabă magnifică. Am făcut câteva schimbări la maşină faţă de sâmbătă şi totul a funcţionat bine. Mulţumesc întregii echipe RMG şi felicitări noului campion, René Rast!

Clasamente:

Piloţi: 1. René Rast 179p; 2. Mattias Ekström 176p; 3. Jamie Green 173p; 4. Mike Rockenfeller 167p; 5. Marco Wittmann 160p; 6. Lucas Auer 136p; 7. Timo Glock 133p; 8. Maxime Martin 132p; 9. Robert Wickens 119p; 10. Gary Paffett 102p; 11. Paul di Resta 99p; 12. Nico Müller 81p; 13. Bruno Spengler 75p; 14. Edoardo Mortara 61p; 15. Maro Engel 51p; 16. Augusto Farfus 35p; 17. Tom Blomqvist 25p; 18. Loic Duval 22p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 352p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 257p; 3. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 221p; 4. BMW Team RBM 207p; 5. Mercedes-AMG Motorsport BWT 197p; 6. BMW Team RMG 195p; 7. Audi Sport Team Phoenix 189p; 8. BMW Team RMR 158p; 9. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 150p.

Constructori: 1. Audi 798p; 2. Mercedes 568p; 3. BMW 560p.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,309FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri