Ionuţ Florea, dedicat performanţei

| 5 mai 2017 | 0 Comments

Ionuţ Florea a debutat in competitiile rally raid dupa ce a hoinarit prin lume.

Insotit de Ana Hogaş au strabatut pe motor Africa si Asia. Au construit case pentru nevoiasi, au lucrat in rezervatii pentru animale, au fost voluntari in padurile tropicale si-au cules  zambetul stelelor din hamac bolnavi de malarie.

Despre dragoste, natura, ploi torentiale, despre oameni si culturi, despre birocratie, animale, mancare, despre doi oameni, 1 motocicleta si 14 luni in Africa in cartea scrisa de Ana si Ionuţ: Oyibo – om alb, in traducere (dialect nigerian).

Cu sufletul imbalsamat de sunetele junglei, Ionut Florea a decis sa-si  valorifice experienta off-road si spiritul de orientare in teren in etapele de rally raid.

Provocarea andurantei din competitie nu l-a speriat pe tanarul rider. A pasit in lumea aparte a acestei ramuri sportive in anul 2014. Prezenta lui Ionut inseamna un mare castig pentru sportul romanesc si pentru cei care formeaza comunitatea rally raid-ului.

Tenace, cunoscand limitele umane si iubitor de natura, Ionut Florea a deschis un nou capitol in istoria motorsportului: sa te bucuri de intreaga bogatie a vietii tale.

Ionuţ Florea – Husqvarna #11 (locul I – grupa M + 450) radiografia SsangYong Baja 500 Romania

Din punctul meu de vedere Baja 500 Romania este cea mai apropiata de spiritul rally raid dintre competițiile la care particip incepand din 2014. Orice aspect lasat la intamplare sau care nu este dus la 100% o sa iasa la iveala intr-o cursa atat de lunga si dificila. Pe scurt, mi-a placut enorm. Probabil ca sunt eu altfel dar pentru mine daca nu ti împingi limitele si pe partea de anduranța, ala nu e rally raid.

Traseul din anul asta a fost ceva mai bun decat cel de anul trecut, mai ales pentru ca am avut noroc si in saptamana dinaintea competitiei ploile s-au oprit si campiile din Baragan au apuca sa se zvante un pic. Astfel am avut zone de viteza unde am reusit sa ajung la 141km/h viteza maxima, asa cum a ramas inregistrat pe tripmaster (in timpul competitiei nu am avut timp sa retin acest detaliu), dar si zone tehnice cu santuri pline de apa si noroi, sau zone cu adevarat mlăștinoase unde cred ca pentru cei de la auto a fost cu adevărat dificil.

Asta nu inseamna ca la raliurile din desert nu i se intampla nimanui sa fie blocat. Raman si acolo multe echipaje, cu orele, si cred ca asta e fumusetea rally raidului, sa stii sa ti dozezi resursele cat mai bine, si sa mergi inainte. Tony Horton, un celebru trainer de fitness spune: „Do your best, and forget the rest”. Adica, da maxim ce ai tu si nu te lasa influențat de altii. Important in rally raid, pentru ca acolo concluzia se trage in momentul cand treci linia de finish.

La sugestia unui prieten, la aceasta cursa am testat pentru prima data sistemul TUbliss, care a inlocuit traditionalul mousse. Avantajul fiind un control mult mai exact asupra presiunii in pneuri. Astfel, aderenta a fost foarte buna in toate condițiile, cu doar cateva momente de limita pe iarba uda prezenta in prima parte a zilei.

Noua motocicleta a mers foarte bine, am muncit mult in ultimele 4-5 saptamani sa termin conversia din Enduro in Rally/Adventure si acest test complex a aratat ca am facut o treaba buna in final. Am avut si ceva probleme, pentru ca asa e cand faci lucrurile pe ultima suta de metri si nu ramane timp suficient pentru teste.

Injectia a avut ceva ezitari la turele joase si deschideri mici de acceleratie, adica exact acolo unde, in zonele tehnice, vrei sa nu fi surprins. Asta a avut repercusiuni si pentru moral, pentru ca o problema tehnica te face sa-ti pierzi concentrarea, nu mai vorbesc de dificultatea in a controla motocicleta.

Luni, dupa cursa, am conectat laptopul si problema a fost remediata, urmeaza sa testez si sa vad in ce masura a disparut complet.

Ma bucur ca exista oameni pasionati care organizeaza si participa la aceste competitii, vreau sa-i felicit pe toti. De asemenea, ma bucur ca la aceasta cursa au fost prezente multe echipaje din afara tarii si ca am reusit sa castig si sa tin macar la moto trofeul la noi. Trebuie sa invatam de la invitatii straini, din  atitudinea lor pentru acest tip de concurs si sa incercam sa sustinem fiecare cu ce poate si sa ne focusam cat mai mult pe critici constructive. Numai in felul acesta rally raidul in Romania are sanse sa creasca si sa ajunga si noi la nivelul curselor din vecini, unde sunt sute de echipaje la start, chiar si la curse de o saptamana si cu mii de kilometri de etapa speciala.

Nu in ultimul rand doresc sa le multumesc celor care m-au sustinut si ma sustin, in special Motul, Dunlop Romania si Gerula Racing.

Credit foto: Traian Mihai Bogdan


Tags: , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Premiera nationala: cursATA. Titi Aur îți prezintă primul curs online de conducere defensivă

Academia Titi Aur a lansat, în premieră națională, cursul online de conducere defensivă, pe platforma www.cursata.ro (https://curs.titiaur.ro/cursata/), un curs specializat...

Închide