Hyundai Motorsport, inceput prudent in Raliul Germaniei

| 18 august 2018 | 0 Comments

Hyundai Motorsport se lupta pentru un loc podium in Raliul Germaniei

  • Hyundai Motorsport are un echipaj pe podium dupa prima zi din Raliul Germaniei, etapa a noua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
  • Thierry Neuville se afla pe pozitia a treia dupa specialele de vineri, Dani Sordo este pe locul sase, iar Andreas Mikkelsen pe 9
  • Mai sunt 11 probe speciale in program la prima etapa pe asfalt, dupa Turul Corsicii din luna aprilie

Hyundai Motorsport a avut un inceput prudent in Raliul Germaniei, cursa de casa, iar Thierry Neuville ocupa pozitia a treia in clasamentul etapei dupa primele sapte probe speciale.

Etapa a noua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) este prima pe asfalt, dupa Turul Corsicii din aprilie, unde echipa a avut probleme cu modelul Hyundai i20 Coupe WRC. Dupa o perioada intensiva de teste si dezvoltare, echipa a reusit sa imbunatateasca performantele masinii pe aceasta suprafata, iar Neuville a terminat constant in top trei pe specialele din Germania.

Dupa super speciala de joi seara de la St. Wendel, vineri a fost parcursa de doua ori o bucla de cate trei probe pe drumurile din valea Mosel, inclusiv prin celebrele vii din Germania: Stein und Wein (19.44 km), Mittelmosel (22 km) si Wadern-Weiskirchen (9.27 km).

Revenit in competitie dupa Raliul Portugaliei din luna mai, Dani Sordo este in lupta pentru locul patru, chiar daca nu a avut un ritm foarte bun in prima zi. Si Andreas Mikkelsen a avut un inceput mai dificil si ocupa pozitia a noua dupa ziua de vineri, norvegianul reusind insa sa-si imbunatateasca performantele dupa modificarile aduse la masina in parcul de service de la jumatatea zilei.

Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au avut o mica scurgere de ulei pe bucla de dimineata, dar care a fost rezolvata rapid. Neuville a fost primul pe lista de start si a incheiat ziua pe podium.

Cred ca am facut tot ce s-a putut astazi. Am avut o singura problema minora in prima parte a zilei, dar care s-a rezolvat rapd. Pe probele de dimineata am ales varianta mai sigura si am plecat cu doua roti de rezerva, ceea ce ne-a costat timp din cauza greutatii suplimentare. Pe unele viraje a fost mult praf si a fost dificil sa mergem in acleasi ritm cu Ott si Seb, dar suntem in lupta pentru un loc pe podium ceea ce este bine. Tinand cont ca suntem pe primul loc in clasamentul general al pilotilor nu-mi voi asuma riscuri foarte mari aici”, a spus Neuville, citat de autostiri.ro.

Dani Sordo si copilotul sau Carlos Del Barrio se afla intr-o lupta foarte stransa pentru pozitia a patra, diferenta dintre cele 4 echipaje fiind de doar 5 secunde.

Am avut un inceput dificil pentru ca nu am avut cea mai buna aderenta, in special pe probele de dimineata. Am incercat sa atacam, dar nu am reusit sa ne apropiem de timpii pilotilor din fata. Masina a avut un comportament subvirator si nu am reusit sa-mi intru in ritm. Probele urmatoare vor fi o provocare pentru noi si vom incerca sa obtinem maximum posibil aici, mai ales ca lupta pentru locul patru este foarte stransa”, a spus Sordo, citat de autostiri.ro.

Andreas Mikkelsen si Anders Jæger, copilotul sau, se afla in top 10 dupa primele 7 probe speciale, cu sanse bune de a urca in clasament, dupa imbunatatirea setarilor din prima parte a zilei.

Ne-am petrecut o buna parte din zi incercand sa gasim cele mai bune setari si sa-mi adaptez stilul de pilotaj. A fost clar, dupa probele de dimineata, ca trebuie sa fiu mai agresiv cu volanul. Am analizat optiunile si impreuna cu inginerii din parcul de service am modificat setarile. Am facut un pas in directia buna si asta s-a vazut pe probele de dupa amiaza. Sa-mi schimb stilul de pilotaj dupa zece nu este usor, dar voi incerca sa termin acest raliu pe o pozitie cat mai buna”, a spus Mikkelsen, citat de autostiri.ro.

Hyundai Motorsport si-a adaptat strategia la conditiile din Raliul Germaniei si va incerca sa adune cat mai multe puncte, atat la piloti, cat si la constructori.

Obiectivul nostru este sa ne conservam avansul pe care-l avem atat in clasamentul constructorilor, cat si in cel al pilotilor. Am reusit sa ne imbunatatim performantele pe asfalt, dar inca nu suntem chiar la nivelul rivalilor nostri asa ca nu ne-am asumat riscuri inutile pana acum. Thierry si-a urmat strategia si este pe trei, iar Dani si Andreas, dupa problemele de vineri, vor incerca sa mai urce in clasament. Trebuie sa avem o abordare inteligenta a ultimelor raliuri din acest sezon si sa nu subestimam forta rivalilor nostri”, a spus Michel Nandan, directorul echipei, citat de autostiri.ro.

Rezultate Raliul Germaniei 2018 (dupa ziua a 1-a)

1          O. Tänak          M. Järveoja      Toyota Yaris WRC                    59:22.6

2          S. Ogier                       J. Ingrassia      Ford Fiesta WRC                      +12.3

3          T. Neuville       N. Gilsoul        Hyundai i20 Coupe WRC                     +27.4

4          E. Evans                      D. Barritt          Ford Fiesta WRC                      +37.8

5          J.M. Latvala      M. Anttila          Toyota Yaris WRC                    +38.8

6          D. Sordo          C. del Barrio    Hyundai i20 Coupe WRC                     +42.7

7          E. Lappi                        J. Ferm             Toyota Yaris WRC                    +42.8

8          C. Breen                       S. Martin          Citroën C3 WRC                                   +58.0

9          A. Mikkelsen    A. Jæger          Hyundai i20 Coupe WRC                     +59.0

10        T. Suninen        M. Markkula     Ford Fiesta WRC                      +1:21.4

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Premieră mondială, aplicație Bosch: cheile unui autovehicul sunt de domeniul trecutului

Gestionare sigură și fără stres a cheii prin intermediul smartphone-ului. Digital, nu analogic: cu ajutorul aplicației Perfectly Keyless, Bosch integrează...

Închide