Horaţiu Ionescu Cristea a obţinut cel mai bun timp al primei zile

| 18 iunie 2016 | 0 Comments

Horatiu Ionescu CristeaLa volanul unui Ferrari 458 Challenge, Horaţiu Ionescu Cristea a fost cel mai rapid pilot al primei zile din cadrul Marelui Premiu al Oraşului Braşov. Pilotul bucureştean a obţinut timpul de referinţă pe chiar ultima urcare de vineri (manşa secundă de antrenamente cronometrate) parcurgând cei 7 km ai traseului în 3m28s454. El a fost urmat în clasamentul zilei de Bogdan Cuzma (Mitsubishi Lancer EVO IX) şi Lucian Răduţ (Mitsubishi Lancer EVO VIII).

Desfăşurată pe legendarul Drumul Poienii, ce urcă din Braşov spre staţiunea montană Poiana Braşov, cea de-a patra etapă a Campioantului Naţional de Viteză în Coastă a aliniat la start 94 de concurenţi. În prima parte a zilei au fost programate două manşe de recunoaşteri, care le-a dat ocazia piloţilor să se obişnuiască cu noua lungime a traseului (mai mare cu 2 km faţă de anul trecut) şi să testeze diverse reglaje. Deşi rezultatele din recunoaşteri nu sunt foarte relevante, tot Horaţiu Ionescu Cristea a stabilit cel mai bun timp al dimineţii.

Cele trei manşe de antrenamente au fost scurtate la două din cauza prelungirii cu mult al timpul estimat pentru prima sesiune de antrenamente. Cauzele acestei modificări de program au fost câteva incidente de cursa în urmă cărora a fost împrăştiat ulei de motor pe mari suprafeţe ale traseului. Deşi s-a intervenit cu materiale speciale, timpul de remediere a fost mai mare de o ora. Ţinând cont de prevederile art.1 din Regulamentul particular (Program) şi luând în considerare graficul şi aprobările primite de organizator de la instituţiile statului privind intervalele orare de desfăşurare a competiţiei, oficialii cursei au decis anularea celei de-a treia manşe de antrenamente cronometrate.

Bogdan Cuzma a reuşit cel mai bun timp al primei manşe de antrenamente, fiind primul care a reuşit să scadă timpul sub 3 minute şi 28 secunde. El a fost urmat în clasamentul manşei întâi de bulgarul Lyuben Kamenov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) în timp ce Horaţiu Ionescu Cristea a terminat cu al treilea timp. Primii trei au fost urmaţi de Ovidiu Zaberca, Paul Andronic, Edu Stan şi Lucian Răduţ.

În manşa finală de antrenamente cronometrate, Horaţiu Ionescu Cristea şi-a îmbunătăţit timpul urcării precedente cu 3 secunde, reuşind să urce în fruntea clasamentului. Acesta nu a fost „deranjat” în sesiunea secundă de Bogdan Cuzma şi Lyuben Kamenov, cei doi fiind nevoiţi să renunţe la urcarea finală din cauza problemelor tehnice. Cutia de viteze a maşinii lui Cuzma nu a mai funcţionat în timp ce pilotul bulgar a rămas la start din cauza că alternatorul maşinii sale a cedat. Cu toate astea, rezultatul din prima manşă i-a permis lui Bogdan Cuzma să ocupe poziţia a doua în clasamentul zilei iar lui Lyuben Kamenov pe cea de-a cincea. Campionul bulgar a fost devansat de Lucian Răduţ şi Ovidiu Zaberca, care şi-au îmbunătăţit timpii în manşa finală a antrenamentelor, clasându-se pe 3, respectiv pe 4. Cel de-al şaselea timp i-a revenit lui Paul Andronic iar cel de-al şaptelea lui Edu Stan.

Călin Manitiu a fost cel mai rapid pilot al grupei N, devansându-l cu peste 3 secunde pe liderul clasamentului OPEN, Alexandru Mitroi. Al treilea clasat al grupei a fost Cosmin Saliştean. În fruntea grupei A îl găsim pe Istvan Soos, urmat de Radu Ortelecan şi Manu Mihalache. La volanul unui Renault Megane, Claudiu Ciucă a oprit cronometrul la 3m42s270, stabilind cel mai bun timp al categoriei 2 Roţi Motrice (sub 3500cc). În urma lui s-au clasat Gabriel Ene şi Andrei Şerban. Din cauza unor probleme mecanice care nu pot fi remediate până la ora startului manşelor de concurs, Bogdan Rusea a fost nevoit să abandoneze întrecerea. Dorin Alexandrescu a stabilit timpul de referinţă al maşinilor istorice, în urma sa venind Dan Spuderka şi Costin Ganescu.

Ziua de sâmbătă va începe cu încă două manşe de recunoaşteri, programate să înceapă la 9:00, respectiv 10:30. În cele două manşe de concurs se va pleca începând cu orele 14:30 şi 17:00.

Marele Premiu al Oraşului Braşov este susţinut de Consiliul Local şi Primăria Braşov şi se desfăşoară sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Evenimentul este organizat de Auto Blic cu sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutieră Braşov, al Poliţiei Locale Braşov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Braşov, al Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi al Regiei Autonome de Transport Braşov. Asistenţă medicală este asigurată de Apel One Med.

TOTAL şi SERVICE AUTO SERUS SRL susţin Marele Premiu al Oraşului Braşov în calitate de parteneri oficiali iar Pro X în calitate de partener principal. Parteneri ai evenimentului: ZIZIN, Comprest, Silnef Security. Partenerul tehnic al evenimentului este Cyclon Motorsport.

Parteneri media: KISS FM, NewsBV.ro, Zile şi Nopţi, Autorally.ro, RTT Metropola, Preţul Zilei, Mix TV.

Sursa: comunicat remis autostiri.ro

Foto: Rally Cow


Tags: , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Puncte pentru Tom Blomqvist la debutul său în Formula E cu MS&AD Andretti

Evenimentul de pe "Circuit Automobile International Moulay El Hassan" a reprezentat a treia etapă din sezonul 2017/2018 al Formulei E....

Închide