Hockenheim, podium pentru Farfus şi Martin în cea de-a doua cursă

| 9 mai 2016 | 0 Comments

Fanii prezenţi în tribunele Hockenheimring (Germania) au fost delectaţi cu un week-end plin de acţiune de către cei 24 de piloţi ce participă în acest an în Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). După două curse disputate, BMW Motorsport şi-a trecut în cont o dublă clasare pe podium şi un total de opt clasări în puncte cu modelele BMW M4 DTM.

Prima cursă. După o manşă presărată cu dueluri strânse, manevre de depăşire spectaculoase şi coliziuni, Bruno Spengler (Canada) a încheiat al şaselea cu modelul BMW Bank M4 DTM, astfel că a fost cel mai bine clasat pilot BMW. Canadianul a reuşit o recuperare spectaculoasă după ce a luat startul de pe poziţia a 13-a pe grilă. La final, el a fost urmat de António Félix da Costa (Portugalia, BMW M4 DTM) şi de Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM), cei care au ocupat locurile al şaptelea, respectiv al optulea. Ambii au reuşit un progres evident în pluton, după ce au pornit de pe poziţiile a 20-a, respectiv a 21-a. Victoria i-a revenit lui Edoardo Mortara (Italia, Audi).

Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM), Tom Blomqvist (Marea Britanie, Ice-Watch BMW M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) au ocupat locurile al 12-lea, al 13-lea, respectiv al 14-lea. Blomqvist şi Farfus au retrogradat în pluton după ce au fost implicaţi în incidente în prima parte a cursei, una plină de evenimente. Tomczyk a reuşit şi el să recupereze poziţii faţă de cea avută la start, a ajuns chiar în Top 10, dar maşina lui a avut de suferit după duelurile cu Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes) şi Mattias Ekström (Germania, Audi).

Marco Wittmann (Germania), aflat la comenzile Red Bull BMW M4 DTM, a fost, la început, cel mai bine clasat pilot BMW. Cu toate acestea, maşina lui a fost avariată serios în urma unei coliziuni încât el nu a mai putut menţine ritmul cu ceilalţi competitori şi a retrogradat în clasament. În final a încheiat pe locul al 16-lea. Timo Glock (Germania) a fost lovit de un adversar în turul 3 şi în consecinţă a ajuns pe bancul de nisip cu al său Deutsche Post BMW M4 DTM, încheind prematur prima cursă a sezonului.

A doua cursă. BMW Motorsport a obţinut primele sale clasări pe podium în cea de-a doua cursă a sezonului 2016, care a fost a 50-a de la revenirea BMW în DTM în 2012. Plecat de pe locul al şaselea al grilei, Timo Glock a avut o evoluţie foarte bună şi în final a încheiat cursa pe locul al doilea. Însă bucuria germanului a fost de scurtă durată pentru că, la inspecţia tehnică de după cursă: modelul Deutsche Post BMW M4 DTM a fost găsit ca fiind neconform cu regulamentul tehnic – articolul 3.7 (acurateţea profilului conturului), mai exact poziţia capotei spate nu respecta specificaţiile. Comisarii au decis excluderea fostului pilot de Formula 1, iar toţi cei din urma câştigătorului, Paul Di Resta (Marea Britanie, Mercedes), au fost avansaţi câte un loc.

Astfel, în rezultatele finale ale celei de-a doua curse, cele două clasări pe podium pentru BMW Motorsport au fost trecute în contul lui Augusto Farfus, care se aflase în prima linie a grilei de start, şi al lui Maxime Martin. De altfel, pentru belgian a fost a doua clasare în puncte în acest week-end. Tom Blomqvist, Marco Wittmann şi Martin Tomczyk s-au clasat pe locurile al şaselea, al optulea şi al nouălea, astfel că cinci piloţi BMW s-au clasat în puncte.

Bruno Spengler a fost urmărit de ghinion, fiind implicat într-o coliziune imediat după start, ceea ce a făcut ca pilotul BMW Bank M4 DTM să fie nevoit să abandoneze. După ce fusese al şaptelea în prima cursă, António Félix da Costa nu a reuşit nici el să încheie competiţia, maşina lui fiind avariată într-un incident.

Clasamente DTM

Piloţi: 1. Paul di Resta 37p; 2. Robert Wickens 28p; 3. Edoardo Mortara 25p; 4. Nico Müller 21p; 5. Maxime Martin 19p; 6. Augusto Farfus 18p; 7. Gary Paffett 12p; 8. Christian Vietoris 10p; 9. Tom Blomqvist 8p; 10. Bruno Spengler 8p; 11. António Félix da Costa 6p; 12. Marco Wittmann 4p; 13. Martin Tomczyk 2p; 14. Mattias Ekström 2p; 15. Mike Rockenfeller 1p; 16. Miguel Molina 1p.

Echipe: 1. Mercedes-AMG 37p; 2. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG 28p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 27p; 4. BMW Team RBM 27p; 5. BMW Team MTEK 26p; 6. Audi Sport Team Abt 22p; 7. EURONICS/FREEMEN`SWORLD Mercedes-AMG 12p; 8. BWT Mercedes-AMG 10p; 9. BMW Team Schnitzer 8p; 10. BMW Team RMG 4p; 11. Audi Sport Team Phoenix 1p.

Constructori: 1. Mercedes-Benz 87p; 2. BMW 65p; 3. Audi 50p.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Turisme

Citește articolul precedent:
Câmpulung Muscel, un loc atât de drag pentru Phoenix și Cătălin Ghigea

Pilotul Cătălin Cedric Ghigea și mașina sa de concurs, Alfa Romeo Alfetta GTV cu nume de cod Phoenix, mai au...

Închide