Goodyear lansează anvelopele Fuelmax Performance, care eficientizează consumul de combustibil și reduc emisiile de dioxid de carbon
Anvelopele create în întregime din siliciu duc la economisirea a 290.000 euro anual[1] din costurile de combustibil pentru o flotă de 100 de vehicule și ajută producătorii de camioane să atingă obiectivele pentru viitor cu privire la emisiile vehiculelor.
Goodyear lansează FUELMAX PERFORMANCE – cea mai eficientă gamă de anvelope pentru reducerea consumului de combustibil – cu ocazia târgului IAA pentru Vehicule Comerciale 2018. Noile anvelope, primele anvelope Goodyear având compoziția benzii de rulare în întregime din siliciu, sunt notate cu calificativul A pentru eficiența combustibilului și îndeplinesc toate condițiile 3PMSF (Muntele cu 3 piscuri și fulgul de nea) pentru anvelopele de iarnă. Aceste anvelope sunt potrivite pentru flotele care parcurg distanțe lungi, reducând costurile pentru combustibil și ajutând producătorii de camioane să îndeplinească obiectivele UE pentru viitor, cu privire la cantitatea de emisii de CO2 ale vehiculelor.
De asemenea, două noi aplicații mobile Goodyear Proactive Solutions vor fi prezentate în cadrul evenimentului IAA, aplicații care oferă noi beneficii managerilor de flote și șoferilor. Combinația dintre Goodyear Proactive Solutions și anvelopele Fuelmax Performance este esențială pentru a îmbunătăți performanța și pentru a reduce costurile totale de deținere și de emisii.
Noile anvelope vin în întâmpinarea noilor propuneri legislative ale UE de a reduce emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor de mare tonaj cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030[2].
“Anvelopele sunt esențiale pentru mobilitatea sustenabilă și sunt componente de bază pentru performanța vehiculelor. Noile anvelope Goodyear Fuelmax Performance demonstrează că noi înțelegem provocările și oportunitățile pe care obiectivele de protejare a mediului le lansează clienților noștri. Mai mult decât atât, acestea arată angajamentul nostru de a susține flotele și vehiculele cu echipare originală în demersul de a îndeplini aceste obiective și de a reduce costurile.
Anvelopele sunt doar o parte din întregul ansamblu. Ne străduim să lucrăm împreună cu partenerii noștri din industrie pentru a furniza soluții inovative și complete pentru a reduce costurile, a reduce impactul asupra mediului înconjurător și de a contribui în programul de mobilitate al UE. Cheia succesului în acest demers este să creștem potențialul anvelopelor, iar Goodyear Proactive Solutions și alte servicii conexe pot reuși, pe mai departe, să crească profiturile și să reducă emisiile,” a declarat David Anckaert, Vice Președintele Goodyear Commercial Tires Europa, citat de autostiri.ro.
GAMA FUELMAX PERFORMANCE
Anvelopele Fuelmax Performance au fost create pentru eficiență maximă a combustibilului, cu generare termică scăzută și rezistență scăzută la rulare, pentru vehicule care parcurg distanțe lungi. Au primit calificativul A pentru eficiența combustiei și calificativul B pentru aderență pe suprafețe umede, o singură undă pentru zgomotul exterior și performanță 3PMSF pentru anvelopele de iarnă, fiind primele anvelope de camioane de la Goodyear care au compoziția benzii de rulare în întregime din siliciu. Construcția acestora asigură o distribuție extrem de regulată a presiunii pe toată suprafața benzii de rulare, fiind potrivite pentru uzură normală și kilometraj mare, indiferent de condițiile pe care le-ar întâmpina într-o călătorie de lungă durată.
Gama Goodyear Fuelmax Performance cuprinde două anvelope Fuelmax S Performance de direcție și o anvelopă Fuelmax D Performance de tracțiune. Anvelopele Fuelmax Performance de direcție și tracțiune, împreună cu anvelopele Goodyear Fuelmax T pentru remorcă – notate, de asemenea, cu calificativul A pentru Eficiența Combustiei – oferă economii consistente pentru combustibil și reduc emisiile de CO2.
O flotă de 100 de vehicule pentru distanțe lungi care folosește această combinație de anvelope, ar putea economisi până la 214.000 de litri de combustibil diesel pe an și ar putea reduce până la 557.000 kg de CO2 – economisind până la 290.000 euro din costurile pentru combustibil[3].
Un beneficiu comun al gamei este marcajul electronic RFID din interiorul fiecărei anvelope, care permite o identificare simplă cu ajutorul unui dispozitiv extern legat la sistemul de management al anvelopei, pentru a oferi viitoare beneficii de conexiune.
FUELMAX S PERFORMANCE
Anvelopele de direcție Fuelmax S Performance au dimensiunile 315/70R22.5 și 385/55R22.5. Anvelopele de direcție pe dimensiunea 315/70R22.5 au cinci nervuri, iar cele pe dimensiunea 385/55R22.5 au șase nervuri, ambele având caracteristici ale benzii de rulare care optimizează distribuția apei și uzura obișnuită, cu buna păstrare a performanței de frânare pe suprafețe umede, pe tot parcursul vieții anvelopelor.
FUELMAX D PERFORMANCE
Anvelopa de tracțiune Fuelmax D Performance este produsă pe dimensiunea 315/70R22.5 și este prevăzută cu tehnologia IntelliMax Groove. Designul benzii de rulare sprijină tracțiunea și curățarea prin intermediul canelurilor auto-generate care apar la uzura de 60%, pentru a asigura o tracțiune îndelungată, kilometraj crescut și rezistență scăzută la rulare. Vizibilitatea completă a adâncimii profilului benzii de rulare, în orice poziție, este asigurată de 16 ferestre de măsurare.
Noutăți despre managementul anvelopelor
În cadrul târgului IAA pentru Vehicule Comerciale de anul acesta, Goodyear își va prezenta noutățile cu privire la sistemul Proactive Solutions, care cuprinde o întreagă suită de soluții bazate pe date, caracterizate printr-o telematică avansată și o tehnologie de analiză predictivă patentată.
Aplicațiile Mobile Goodyear Proactive Solutions
Cele mai noi inovații din setul Goodyear Proactive Solutions sunt reprezentate de două aplicații pentru mobil recent introduse – o aplicație pentru managerii de flote și una pentru conducătorii auto. Aceste aplicații permit accesul către o bază de date din Goodyear Proactive Solutions, cu informații permanent actualizate despre anvelope. Pentru un manager de flotă asta înseamnă o imagine completă asupra întregii flote, cu rapoarte disponibile pentru fiecare anvelopă și fiecare vehicul în parte. Pentru conducătorii auto reprezintă un raport în timp real al stării anvelopelor vehiculului. În ambele cazuri, sunt oferite avertizări de urgență de fiecare dată când o posibilă problemă este detectată.
Goodyear Drive-Over-Reader va fi testată în zona demonstrativă a târgului IAA, în fiecare zi (aproximativ la 10:20, 12:20, 14:20, 4:20). Placa Goodyear de înaltă tehnologie de la sol măsoară automat adâncimea benzii de rulare a anvelopei, presiunea și sarcina pe ax în câteva secunde, ori de câte ori un vehicul trece peste acesta și permite identificarea eventualelor probleme de uzură.
Goodyear Proactive Solutions furnizează o monitorizare în timp real și precisă a anvelopelor, ceea ce ajută la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor produse de vehicul, la micșorarea timpilor morți, dar și la creșterea kilometrajului.
O flotă de 100 de vehicule pentru distanțe lungi, toate circulând cu nivelul potrivit de presiune al anvelopelor, în comparație cu o flotă identică, dar care rulează cu un nivel al presiunii mai mic cu 1,5 bari, ar putea salva până la 51.000 litri de combustibil diesel anual, economisind până la 694.000 euro anual pentru costurile de combustibil și ar reduce emisiile de CO2 cu până la 133.000 kg[4].
[1] Estimare internă calculată pentru un tractor 4×2 de 40 de tone, cu o remorcă triaxială (cu anvelope Goodyear FUELMAX T), activând pe o perioadă îndelungată; cu un consum mediu de combustibil de 30l/100 km; cu un preț al combustibilului diesel de 1,36 euro/litru cu TVA inclus; cu un kilometraj anual de 100.000 km, comparativ cu anvelopele medii de nivel B pentru toate tipurile de axe. Rezultatele actuale pot varia în funcție de – dar fără a fi limitate de – condițiile meteo și de carosabil, stilul de șofat, condițiile de uz, dimensiunea anvelopei, presiunea anvelopei și de mentenanța vehiculului.
[2] Propunerile Comisiei Europene pentru setarea standardelor emisiilor de CO2 pentru vehiculele de mare tonaj, Mai 2018.
[3] Estimare internă calculată pentru un tractor 4×2 de 40 de tone, cu o remorcă triaxială (cu anvelope Goodyear FUELMAX T), activând pe o perioadă îndelungată; cu un consum mediu de combustibil de 30l/100 km; cu un preț al combustibilului diesel de 1,36 euro/litru cu TVA inclus; cu un kilometraj anual de 100.000 km, comparativ cu anvelopele medii de nivel B pentru toate tipurile de axe. Rezultatele actuale pot varia în funcție de – dar fără a fi limitate de – condițiile meteo și de carosabil, stilul de șofat, condițiile de uz, dimensiunea anvelopei, presiunea anvelopei și de mentenanța vehiculului.
[4] Estimare internă calculată pentru un tractor 4×2 de 40 de tone, cu o remorcă triaxială (cu anvelope Goodyear FUELMAX T), activând pe o perioadă îndelungată; cu un consum mediu de combustibil de 30l/100 km; cu un preț al combustibilului diesel de 1,36 euro/litru cu TVA inclus; cu un kilometraj anual de 100.000 km, comparativ cu anvelopele medii de nivel B pentru toate tipurile de axe. Rezultatele actuale pot varia în funcție de – dar fără a fi limitate de – condițiile meteo și de carosabil, stilul de șofat, condițiile de uz, dimensiunea anvelopei, presiunea anvelopei și de mentenanța vehiculului.