spot_img

Evolutie fara riscuri pentru echipajele Hyundai Motorsport in Raliul Marii Britanii

  • Hyundai Motorsport vrea sa isi consolideze locul pe podium in Raliul Marii Britanii, dupa o prima zi cu conditii meteo schimbatoare
  • O evolutie fara riscuri pentru toate echipajele cu Noua generatie i20 WRC, care au crescut constant ritmul in conditii de ceata si vreme capricioasa
  • Thierry Neuville a castigat PS8 si a terminat ziua pe podium, in fata colegului de echipa Hayden Paddon, locul 4, iar Dani Sordo s-a clasat pe locul 6 dupa probele de vineri

fb6fcdd3-bb58-427c-808a-857e695aaa4aEchipajele Hyundai Motorsport nu si-au asumat riscuri inutile in conditiile dificile de pe primele probe speciale din Raliul Marii Britanii, etapa a 12-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Rabdarea si determinarea echipajelor Hyundai Motorsport a dat rezultate, Neuville si Paddon fiind implicati in lupta pentru un loc pe podium. Victoria de pe ultima proba speciala a zilei i-a propulsat pe Thierry Neuville si copilotul sau Nicolas Gilsoul pe locul 3, la doar 3,8 secunde fata de urmatorul clasat, Hayden Paddon. Dani Sordo a terminat ziua de vineri pe locul 6.

Cu peste 178 de kilometri de probe speciale, vineri a fost cea mai lunga zi a raliului, iar in absenta parcului de service de la pranz, rabdarea si constanta au fost cheia clasarii pe un loc cu sanse la podium la finalul raliului.

In conditii meteo dificile, cu ceata si ploaie, toate echipajele au avut probleme de vizibilitate si aderenta pe specialele clasice din Tara Galilor. Pe probele de dimineata sapte masini au fost implicate in lupta pentru ultima pozitie de pe podium, iar dupa schimbarea pneurilor la pranz toate cele trei echipaje au profitat de problemele rivalilor. Cu o evolutie constanta pe probele de dupa amiaza, Neuville si Paddon au urcat pe locurile trei si patru in clasament.

Neuville (#3 Noua generatie i20 WRC) a fost surprins de cat de mult timp a pierdut pe prima speciala a zilei. S-a mai rasucit o data si la startul PS3 Hafren, dar dupa aceea a terminat de patru ori in top trei, inclusiv victoria de pe PS8, Dyfant.

“Conditiile sunt foarte dificile si nu ne putem relaxa. A fost foarte alunecos si am pierdut mult timp din cauza cetii pe prima proba. Apoi am pierdut timp si pe PS3 dupa ce ne-am rasucit, dar pe probele de dupa amiaza am mers mult mai bine. A fost o lupta frumoasa si ma bucur ca am ajuns pe podium dupa o zi atat de dificila”, a spus Neuville, citat de autostiri.ro.

Hayden Paddon (#20 Noua generatie i20 WRC) impreuna cu John Kennard, copilotul sau, au inceput ziua cu cel de-al treilea timp pe speciala Myherin. Chiar daca nu s-a simtit deloc confortabil cu masina in aceste conditii, Paddon a fost permanent in top cinci si a incheiat ziua pe locul 4.

”E dificil pentru ca aderenta se schimba permanent. Uneori franezi prea devreme alteori prea tarziu, iar diferenta intre a fi prea lent sau prea rapid este foarte mica. Sunt multumit de progresele facute, mai ales comparativ cu evolutia de anul trecut, si cred ca putem ataca podiumul, mai ales ca pe urmatoarele probe conditiile sunt putin mai bune”, a spus Paddon, citat de autostiri.ro.

Sordo (#4 Noua generatie i20 WRC) si Marc Martí, copilotul sau, au avut o evolutie fara probleme, dar si-au intrat mai greu in ritm in conditiile de anderenta scazute si fara vizibilitate. Evolutia lor s-a imbunatatit dupa ce ceata s-a ridicat de pe probe si astfel echipajul spaniol a terminat ziua pe locul sase.

“A fost foarte dificil in prima parte a zilei si nu m-am simtit confortabil deloc. Pe masura ce conditiile s-au imbunatatit am reusit sa crestem ritmul. A fost o zi grea si sper ca ziua de sambata sa fie una mult mai buna”, a spus Sordo, citat de autostiri.ro.

Prima zi din Raliul Marii Britanii a inceput la ora 5:30 am si a fost cea mai lunga a raliului. Fara parc de service la jumatatea zilei, echipajele nu si-au putut asuma riscuri prea mari, dar in acelasi timp trebuiau sa-si asigure o pozitie care sa le permita sa se lupte pentru un loc pe podium. Finalul zilei a fost unul mult mai bun, cele trei masini din Noua generatie i20WRC fiind in top sase dupa prima zi a raliului.

“A fost o zi tipica pentru Raliul Marii Britanii. Speciale inguste prin padure, conditii meteo schimbatoare si faptul ca nu am avut un parc de service a i-a obligat pe piloti sa faca un compromis. Fiabilitatea masinilor si evolutia constanta a echipajelor noastre ne-a pus in pozitia sa ne luptam pentru podium si aici. Thierry si Hayden au terminat ziua pe locurile trei si patru, iar Dani este pe sase si cu siguranta poate si el sa adune puncte importante. Sunt sigur ca pe masura ce conditiile vor fi mai bune putem si noi sa crestem ritmul”, a spus Michel Nandan, directorul echipei, citat de autostiri.ro.

Sambata sunt programate doua treceri pe specialele Pantperthog, Dyfi si Gartheiniog, urmate de o trecere pe Aberhirnant si Cholmondeley Castle. Echipajele vor avea de parcurs aproape 100 km de proba speciala fara parc de service pana la finalul zilei.

Rezultate Raliul Marii Britanii – ziua 1

Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:44:31.2

Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +37.3

Neuville / N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:09.0

Paddon / J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:12.8

Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:14.8

Sordo / M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +2:07.2

Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +2:37.3

M. Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +3:43.6

Lefebvre / G. De Turckheim (Citroën DS3 WRC) +4:31.6

Lappi / J. Ferm (Škoda Fabia R5) +4:55.0

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,301FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri