Echipa Just Classics Motorsport nu este prezentă în Campionatul Naţional de Raliuri 2018

| 21 martie 2018 | 0 Comments

O echipă etalon, cu rezultate frumoase în competiţiile interne şi internaţionale, nu mai participă la etapele din cadrul Campionatului Naţional de Raliuri 2018. „Just Classics Motorsport se retrage definitiv şi iremediabil din CNRD. Mulţumim tuturor celor care au fost lângă noi!” anunţa pe o pagina de socializare George Ladopoulos. Trist!

Anul 2016 a marcat o creștere a popularității competițiilor automobilistice cu vehicule istorice, „bătrânele doamne” demonstrând încă o dată că sunt o prezență spectaculoasă pe traseele raliurilor din România. Iar echipa Just Classics Motorsport a adus un plus de valoare şi culoare în doua competiţii distincte: Campionatul Naţional de Raliuri şi Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice.

Gabriel Stanciu, pilot al celei mai mari echipe autohtone de motorsport cu mașini istorice, Just Classics Motorsport, a reușit performanța remarcabilă de a obține două titluri de campion, în două competiții naționale distincte, consecutiv în anii 2016 respectiv 2017: Campionatul Naţional de Raliuri şi Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice.

Iar echipa Just Classics Motorsport are în palmares participarea la 7 ediţii consecutive a unuia dintre cele mai celebre şi dificile competiţii: Raliul Monte-Carlo. La acest raliu în anul 2018, sub steag românesc, un echipaj elen s-a clasat în premieră pe locul doi în clasamentul general. La ediţia din acest an, echipa românească Just Classics Motorsport a aliniat la start şapte echipaje, din România, Grecia, Spania şi Anglia.

Iată ce ne-a declarat George Ladopoulos:

„Am intrat cu sufletul deschis în competiţiile din cadrul Campionatului Naţional de Raliuri. Munca, seriozitatea şi efortul echipei Just Classics Motorsport au fost elementele esenţiale după care ne-am coordonat activitatea iar rezultatele noastre au fost pe măsura implicării şi dăruirii. Mai mult, am venit cu propuneri care să contribuie la creşterea spectacolului, audienţei, performanţei. Ne-am alăturat demersului de a creşte numărul sportivilor, echipelor care participă în competiţiile internaţionale, în găsirea unor soluţii viabile pentru un parteneriat adevărat între FRAS şi ACR, însă lucrurile nu au evoluat. La ora actuală există un conflict de interese. Nu poţi să fi participant în concurs, membru în CNAIC şi să faci verificări tehnice anuale pentru participarea în competiţiile FRAS. Tripla calitate nu funcţionează, nu există o delimitare clară a <<puterii>>! În România există peste 40 de service-uri care se ocupă cu restaurarea sau întreţinerea vehiculelor istorice. Nu este normal să condiţionezi această verificare de trei locaţii şi numai dacă sunt disponibili membri comisiei de automobile istorice. Aici există un conflict de interese. Ori eşti concurent şi nu eşti verificator, ori eşti doar membru în comisie. Aici este marea dramă a motorsportului din România. Scrisoare noastră către ACR şi FRAS pentru un concurs de viteză pe circuit a rămas fără răspuns. Consiliul Federal de la FRAS şi-a declinat competenţa către CNAIC şi aşa a apărut Campionatul Naţional de Viteză pe Circuit. Pe scurt noi ne uităm la interesele mărunte, punctuale pe fiecare an fără să avem în vedere ceea ce trebuie să facem pe termen lung. Adică ne mulţumim cu ce se întâmplă acum fără să avem în vedere atragerea de parteneri, de sponsori pe termen lung. În 2014, dacă îmi aduc bine aminte anul, la Transilvania Rally am adus un Audi Quattro de grupa B care nu a fost lăsat să participe în competiţie…pe parcursul anilor s-au adunat mai multe probleme. Un alt exemplu: istoricele plecau ultimele în concurs, deşi noi am cerut să plecăm înaintea Logan-urilor. Pe proba de la Babarunca am ajuns trei maşini din urmă! Concluziile aparţin fiecăruia. Nu există viziune, strategie. Un alt exemplu: la coastă erau şase maşini în concurs şi 4 grupe, fiecare să plece cu o cupă acasă. Nu cred că în acest mod vom creşte performanţa Ne continuăm activitatea în Campionatul de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice C.R.R.V.I., avem Retromobil FEST, un festival care se dezvoltă şi atrage din ce în ce mai mulţi participanţi, parteneri şi spectatori, ne implicăm în evenimente caritabile, vom continua să participăm la competiţii internaţionale şi pregătim un campionat cu etape în România, Ungaria, Grecia şi probabil Bulgaria.”

Credit foto: Dan Străuţi


Tags: , , , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Debut de sezon castigator pentru Mercedes la antipozi, dar cu …surprize!

Astfel, cu aceasta victorie, pilotul secund de la Mercedes reuseste sa-si "spele" din pacatele sezonului trecut (cand nu a castigat...

Închide