Dubla victorie ADRENALINE MOTORSPORTS la Trofeul Muntii Rodnei – Bistrita

| 14 iunie 2016 | 0 Comments

Dupa debutul in Rally Raid in cadrul etapei BAJA 500 BUCURESTI, Clubul Sportiv ADRENALINE MOTORSPORTS isi continua cu succes activitatea automobilistica participand in perioada 27-28 mai 2016  la Trofeul Muntii Rodnei – Bistrita, cea de-a doua etapa din cadrul Campionatului National de Rally Raid (CNRR).

Cele doua echipaje ADRENALINE MOTORSPORTS au reusit sa obtina locul 1 la clasele la care au participat, astfel :

Locul 1, Clasa T3.3    #137 SUZUKI Grand Vitara  (Stefan Valsanoiu / Ovidiu Onel )

Locul 1, Clasa PROMO  #408 MITSUBISHI Pajero   (Mihai Chiparus / Elvis Rus)

Pregatirile pentru cea de-a doua etapa au inceput practic inca de la incheierea BAJA 500 BUCURESTI, atat MITSUBISHI pilotat de Mihai Chiparus precum si SUZUKI pilotat de Stefan Valsanoiu, prezentau avarii si defectiuni suferite in cadrul etapei desfasurate pe campiile Baraganului. Perioada scurta intre desfasurarea celor doua evenimente a fost unul din factorii principali care au pus sub semnul intrebarii participarea la Trofeul Muntii Rodnei – Bistrita , pana in zilele premargatoare concursului.

Deschiderea oficiala a raliului Trofeul Muntii Rodnei – Bistrita a avut loc vineri 27 mai, in centrul municipiului Bistrita in fata Consiliului Judetean Bistrita – Nasaud, atat parcul inchis cat si startul oficial beneficiind de ospitalitatea si aprecierea bistritenilor prezenti. Echipa Transilvania Rally Team sub conducerea lui MIHAI BAN a facut ca totul sa se desfasoare sub cele mai bune auspicii. Desi o echipa tanara, dar inimoasa, au reusit ca la prima astfel de experienta sa nu dea aceasta impresie, concurentii fiind extrem de multumiti de modul de organizare. Ii felicitam pe aceasta cale !

Dupa prima zi de concurs echipajele ADRENALINE MOTORSPORTS ocupau locuri fruntase , echipajul #137 (Stefan Valsanoiu / Ovidiu Onel) ocupa locul VI in cadrul clasamentului general si locul I la clasa T.3.3 iar echipajul #408 (Mihai Chiparus / Elvis Rus) ocupa locul I la clasa PROMO , castigand trei din cele patru speciale desfasurate vineri.

Incidentele tehnice nu au lipsit nici de aceasta data , la finalul PS3 echipajul #137 intampinand momente dificile . Astfel, SUZUKI Grand Vitara, pilotat de Stefan Valsanoiu a suferit o defectiune la sistemul de directie si suspensie fata. Defectiunea a fost remediata cu ajutorul si sprijinul oferit de catre o unitate service locala, ocazie prin care le multumim pentru promptitudine si suportul oferit , pro bono(!).

Ziua de sambata a debutat cu un sir de probleme pt echipajului #408 :

Mihai Chiparus – pilot #408 ” Momentul crucial al raliului a fost in cea de-a doua zi in cadrul PS1 , dupa parerea mea si cea mai dificila proba a Trofeul Muntii Rodnei, proba in cadrul careia motorul masinii a refuzat sa mai functioneze in parametrii normali, mai exact sistemul de supraalimentare a devenit nefunctional, defectiunea avand ca si manifestare lipsa puterii dezvoltate de catre motor si nivel ridicat de fum evacuat. Aceste defecte coroborate si cu ruperea in partii finale a evacuarii suferita in cadrul aceleeasi probe speciale , au facut extrem de dificila parcurgerea si terminarea in timpul ideal impus . La finalul acestei probe am fost tentat si la un pas sa ma retrag din cadrul concursului datorita problemelor tehnice si a nervozitatii instalate, idee care a disparut ulterior in momentul in care am vazut relaxarea , jovialitatea si nota de optimism a lui ELVIS si CHELOO. Am decis sa continuam desi pe parcursul probei de legatura intre PS1 si PS2 , noi avarii aveau sa apara . Gazele evacuate prin „restul” de esapament ramas , avand o densitate si temperatura intensa datorita functionarii in avarie a motorului, au topit o serie de cabluri si cablaje electrice (ABS , cablu frana etc). Am intampinat si “rezistenta” rotii dreapta spate care ca urmare a unei defectiuni independente rula infranata , aproape blocata. Am continuat in aceste conditii si am reusit sa terminam si castigam urmatoarele patru probe speciale, fiecare cu particularitatile ei si de o dificultate variata dar care ne-au oferit o serie de peisaje mirifice. Trebuie mentionat spiritul de fair play si sportivitate de care au dat dovada echipajele #438 LUCIAN BLAGA -VASILE BUCILA si #430 CRISTIAN CRAVEI – MIRCEA VASILE , acestia incercand in cadrul pauzelor dintre probele speciale, diagnosticarea/remedierea defectiunilor suferite de masina pe care o conduceam , carora le multumesc cu acesta ocazie .”

Multumim lui MIHAI BAN si TRANSILVANIA RALLY TEAM pentru ospitalitate si organizare, celor care ne-au sustinut si au facut posibila participarea – PRINTMAN , EUROPRIM GROUP , BRENNTAG – PETRO CANADA si nu in ultimul rand lui DAN STRAUTI pentru sustinere si prezenta activa in cadrul evenimentului.


Credit foto: Dan STRAUTI


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Adi Raspopa a primit cel de-al cincilea titlu de campion national la Gala Campionilor FRAS

Cu aceasta ocazie, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au devenit in mod oficial campioni nationali ai categoriei rezervata automobilelor cu...

Închide