Dan Gîrtofan: „Finala ERT din Portugalia, o experiență de neuitat”

| 30 noiembrie 2018 | 0 Comments

Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au avut un sezon 2018 mai lung decât anticipau. Și asta pentru că și-au încheiat reprezentațiile pe anul ce stă să se termine cu finala European Rally Trophy, Rally Casinos do Algarve, unde au avut șansa de lupta, în premieră, pentru un titlu european. „A fost o experiență fantastică”, a spus Giri, care a oferit un interviu pentru www.dangirtofan.ro în care a făcut o analiză a cursei de la Portimao, dar și a vorbit despre titlul balcanic și următorul sezon.

Reporter: Dan, povestește-mi te rog cum a fost aventura Rally Casinos do Algarve 2018.

Dan Gîrtofan: A fost foarte departe. Am parcurs o distanță de 8 mii de km, 4 mii dus și 4 mii întors la volanul noului meu Crafter de asistență. Mi-a făcut însă o mare plăcere. Portimao este la capătul Europei, dar a fost o experiență foarte frumoasă, fantastică. Am luat-o așa, drept suvenir. Nicidecum cu ambiții foarte mari. Știam că localnicii vor fi foarte rapizi, astfel că ne-am bucurat de fiecare kilometru de probă specială.

Pentru noi a fost o etapă foarte frumoasă, utilă, din care am avut numai de învățat. Au fost probe pe care nu le vezi la noi, cu o totul altă aderență, altă configurație, cu drumuri late care treceau brusc la drumuri înguste, cu asfalt bun, dar și cu suprafață de rulare denivelată, cu rigole. A fost un adevărat raliu de asfalt, care a avut de toate. Pe care am încercat să mergem cât mai repede.

Timpii nu au fost răi și mă bucur că am terminat cu bine cursa, fără evenimente neplăcute. Eu zic că un loc 7 în clasamentul general și un loc 4 în finala ERT nu e chiar rău. Având în vedere că au fost 18 R5-uri la start. Nu a fost programată această finală, dar am vrut neapărat să fim acolo.

Rep.: Ce a însemnat această participare la finala ERT?

Dan Gîrtofan: Cum am mai spus, nu era o participare obligatorie. Am fi rămas în continuare cu titlul balcanic și dacă nu mergeam în Portugalia. Dar am ținut foarte mult să fim la startul acestui raliu. Nu în fiecare zi ai o astfel de șansă. Știam că este un raliu foarte frumos, cu probe foarte interesante și cu un public care este fin cunoscător al tot ce înseamnă motorsport.

Fanii portughezi sunt unii din cei mai avizați din Europa și din lume. Atmosfera a fost super, organizarea fără reproș. Ne-am bucurat de tot ceea ce s-a întâmplat acolo. Și totul s-a datorat titlului balcanic pe care l-am obținut. Poate că de pe margine nu pare o mare realizare, că am fost la doar 3 etape din 7, că am avut noroc că am câștigat în Serbia și că adversarii nu au fost foarte puternici.

Rămâne totuși un lucru foarte important pentru mine și Tudor, dar și pentru motorsportul românesc. Nu cred să fi avut un campion balcanic în ultimii 50 de ani. Și eu și Tudor ne bucurăm foarte mult pentru că numai noi știm cât de mult am muncit. Nu a fost să fie un rezultat bun în întrecerea internă, dar uite că soarta ne-a ajutat să devenim campioni balcanici.

Rep.: Cum a fost atmosfera în parcul de service, pe probe, cum v-au primit cei de acolo?

Dan Gîrtofan: Am încercat să ne prezentăm cât mai profesionist la Portimao. Începând de la pregătirea noastră, ca echipaj, cât și a mașinii de concurs, până chiar la duba asistență tehnică. Un VW Crafter ce ne-a fost oferit de cei de la MHS Truck & Service Brașov, o companie care ni s-a alăturat în demersurile noastre a fi acolo sus.

O dubă de asistență de ultimă generație, pregătită foarte bine, care a fost apreciată de multă lume și care a stârnit multe invidii în parcul de service. Apropo de parcul de service, a fost unul cu adevărat de clasă mondială, foarte bine organizat, cu vehicule de asistență de ultimă generație, cu mașini de concurs branduite cu numele unor mari companii, semn că motorsportul este foarte bine susținut în Portugalia.

Oriunde am mers am fost primiți foarte bine. Organizatorii ne-au oferit multe facilități, de la cazare la hotel de 5 stele, la faptul că au suportat taxele de înscriere și de shakedown, până la plata asigurării obligatorii pe care trebuie să o ai la un astfel de eveniment. Oamenii de acolo ne-au oferit tot ce s-a putut și au făcut cele mai mari eforturi ca șederea noastră acolo să fie una foarte frumoasă.

Ne-am bucurat de fiecare moment și sincer, nu știu când vom mai ajunge vreodată acolo. Nu vreau să-i uit nici pe colegii de competiție, foarte comunicativi și foarte amabili. Am avut discuții foarte fructoase cu o bună parte din ei.

Chiar am primit câteva sfaturi de la Ricardo Teodosio, un pilot născut în Portimao și care cunoștea foarte bine probele. Ne-a dat, cu mare bucurie, câteva sfaturi legate de zonele capcană, de cum să abordăm fiecare specială, de ce fel de anvelope să folosim. La început nu l-am crezut și am făcut tot ca noi, dar s-a dovedit că am greșit.

Rep.: Plănuiești ieșiri la curse externe și pentru sezonul următor?

Dan Gîrtofan: Mi-aș mai dori prezențe la curse afară. Am prins gustul lor și îmi plac foarte mult. Chiar îmi pare rău că nu am făcut-o mai des când eram mai tânăr. Trebuia să fie ieșit mai mult la raliuri în afara țării pentru că ai numai de învățat. Le recomand celor mai tineri să meargă la curse afară cât de des pot și le permite bugetul pentru că nu vor regreta.

Este clar că pentru partenerii noștri importantă este imaginea în campionatul intern, astfel că voi fi nevoit să mă autofinanțez pentru astfel de ieșiri în afara țării. Dar voi depune toate eforturile pentru a reuși cât mai multe prezențe la curse în străinătate. Legat de întrecerea internă, vom merge ca de obicei înainte. Sperăm să fim la start și să ne facem treaba așa cum se așteaptă toată lumea.

Rep: Ce părere ai de calendarul CNRD pentru 2019, cu etapa de la Brașov pe macadam?

Dan Gîrtofan: O soluție pentru Brașov care nu-mi place foarte mult. Dar pe de altă parte îi înțeleg și pe organizatori, care au parte dificultăți din ce în ce mai mari. Mai ales cu introducerea acestor taxe pentru închiderea drumurilor pe care să se desfășoare cursele. Este o aberație, un lucru împotriva sportului românesc.

Este urât să ceri niște bani pentru drumuri care au fost făcute din banii noștri, ai cetățenilor. Este incredibil să ceri sume exorbitante pentru niște activități care promovează sportul în rândul oamenilor și care aduc și altceva, în afară de greve și manifestații. Orice eveniment sportiv poate face o imagine foarte bune zonei unde este organizat și ar trebui să aibă sprijin necondiționat. Din păcate, nu se întâmplă așa, astfel că am rămas cu un gust amar. Pe de altă parte, Brașovul pe macadam este un raliu frumos, care are câțiva ani de tradiție și sunt sigur că va avea parte de un spectacol foarte agreabil.  

Dan și Tudor au avut onoarea să fie susținuți în 2018 de următorii parteneri, Škoda România, Porsche Finance Group România, Castrol prin Castrol România, Delcar – dealer Škoda Brașov, Mipa și Presto, MHS Truck & Service Brașov, cărora le sunt recunoscători și le mulțumesc pentru susținerea acordată.

Credit foto: Joao Rios

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Totul despre anvelopele de iarnă: beneficii, reguli și când trebuie acestea schimbate

Producătorul de anvelope premiat Goodyear amintește tuturor șoferilor că nu ar trebui să aștepte apariția zăpezii sau venirea lui Moș...

Închide