Cupa Suzuki și-a desemnat echipajul campion la Cotnari Rally Iași

| 13 septembrie 2018 | 0 Comments

Cotnari Rally Iași Centenar 2018 s-a desfășurat weekend-ul trecut pe probele speciale de macadam din județul Iași, pe o lungime de peste 130 de kilometri cronometrați. Cu un număr foarte mare de înscriși pe lista de start a raliului, și Cupa Suzuki a surprins prin prezența numeroasă: nouă echipaje s-au aflat la startul raliului din Moldova, un record pentru o etapă de macadam.

Dacă la start s-ar fi aflat și echipajul Alexandru Ardelean & Mircea Patru, revenit în cupa monomarcă după doi ani, un nou record absolut al Cupei Suzuki ar fi fost stabilit la Iași. Din păcate, cei doi nu au mai luat startul în raliu după un incident nefericit la testele premergătoare, când mașina de concurs a fost distrusă, echipajul fiind în afara oricărui pericol.

Cotnari Rally Iași Centenar 2018 a debutat cu startul festiv și prezentarea echipajelor din centrul orașului Iași, unde mii de fani au aplaudat echipajele pe podiumul de start, ca mai apoi testele oficiale, shakedown-ul, să fie locul ideal pentru ultimele reglaje la mașinile de concurs și pentru un antrenament după pauza de aproape două luni de la etapa anterioară, Raliul Perla Harghitei.

Competiția a fost împărțită în două zile de concurs, vineri și sâmbătă, cu câte 5 probe speciale incluse în fiecare zi și cu superspeciala programată vineri seară, pe străzile din centrul Iașului, desfășurată sub privirile a mii de spectatori entuziasmați.

Încă de pe prima probă, echipajul Raul Badiu & Gabriel Lazăr pornește cu hotărâre și obține prima victorie de specială, urmați îndeaproape de Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu, în timp ce Dănuț Budai și Lucian Budai termina PS1 cu al treilea timp. Din păcate, pentru echipajul fiu-tată prima probă a adus și abandonul: o schimbare greșită de viteză a adus daune cutiei de viteze și astfel echipajul Budai urma să reia participarea în Cotnari Rally Iași abia sâmbătă.

Profitând de acest abandon, Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă, reveniți în Cupa Suzuki după participarea de la Raliul Brașovului, urcă pe podiumul provizoriu și obțin al treilea timp pe a doua probă, primele două echipaje menținându-și poziția de la începutul raliului.

Următoarele două speciale reprezintă o nouă parcurgere a probelor de dimineață și urmează un scenariu aproape identic: Raul Badiu & Gabriel Lazăr sunt din nou cei mai rapizi, urmați de Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu, singura diferență fiind revenirea echipajului Radu Necula & Adrian Temeș, care obține consecutiv timpi în top-ul probelor speciale. Talașman/Mitrașcă și Cristi Timisică & Mihai Căpeț sunt rapizi pe probe și foarte aproape de podiumul provizoriu al Cupei Suzuki, lupta dintre cele trei echipaje de pe locurile trei – cinci fiind foarte strânsă. Din păcate, speciala cu numărul patru aduce un nou abandon între modelele Swift Sport: Dorin Costea și Horațiu – Șerban Voicu se opresc pe ”Mădârjac” din cauza ruperii unui pivot, urmând să ia startul în ziua secundă.

Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu obțin cel mai bun timp în Cupa Suzuki pe superspeciala desfășurată în centrul Iașului și prima zi a Cotnari Rally se încheie pentru echipaj pe locul secund, după echipajul lider format din Raul Badiu & Gabriel Lazăr. Viteza crescută de pe probe propulsează echipajul Cristi Timisică & Mihai Căpeț pe locul al treilea, urmați la finalul zilei, la doar 0,6 secunde, de Bogdan Talașman & Andrei Mitrașcă, iar la încă 5 secunde de Radu Necula și Adrian Temeș.

Pe locurile 6 și 7, echipajele Andrei Georgescu & Dumitru Gheorghe și Enis Arif & Mihaela Balint au un ritm bun la prima prezență în cupa monomarcă, demonstrând că acomodarea cu modelul Swift Sport este una rapidă și care poate aduce un ritm bun pe probe.

Sâmbătă, lupta în vârful clasamentului a avut un scenariu simplu: Raul Badiu și Gabriel Lazăr s-au impus pe toate cele 5 speciale programate, în timp ce Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu au obținut întotdeauna al doilea timp în cupa monomarcă. Pe de altă parte, pentru ultima treaptă a podiumului s-a dat o luptă strânsă între echipajele Bogdan Talașman & Andrei Mitrașcă și Cristi Timisică & Mihai Căpeț. Cu excepția unei singure probe, Cristi și Mihai sunt mai rapizi pe toate probele decât Bogdan și Andrei și ocupă astfel locul trei, dar o penalizare de un minut îi face să piardă bronzul.

Pentru Radu Necula și Adrian Temeș, raliul a adus multe neplăceri și echipajul a declarat abandon pe speciala cu numărul nouă din cauza problemelor la suspensia mașinii, în timp ce Andrei Georgescu și Dumitru Gheorghe își continuă parcursul excelent, cu un ritm foarte bun, progresiv de la o probă la alta, urmați de Enis Arif și Mihaela Balint în clasament.

La final, Raul Badiu și Gabriel Lazăr obțin a șasea victorie consecutivă în Cupa Suzuki și în clasamentul clasei 9. Echipajul devine astfel campion al cupei, al clasei 9, dar și în clasamentul mașinilor cu 2 roți motrice (tracțiune față), demonstrând viteza, fiabilitatea și performanța de care este capabil modelul Swift Sport. Locul secund în Cotnari Rally Iași Centenar 2018 e ocupat de Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu, urmați pe trei de Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă, la primul podium la abia a doua prezență în cupa monomarcă.

După un ritm excelent, dovedind viteză și o tehnică foarte bună, Cristi Timisică și Mihai Căpeț încheie raliul pe locul patru, urmați de Andrei Georgescu și Dumitru Gheorghe, pilotul fiind debutant în raliuri și în Cupa Suzuki. La prima prezență cu modelul Swift Sport, Enis Arif și Mihaela Balint încheie pe locul 6, în timp ce Dorin Costea și Horațiu – Șerban Voicu și Dănuț Budai & Lucian Budai termină raliul pe locurile 7, respectiv 8, după ce au revenit în ziua secundă în urma abandonurilor.

În clasamentul general provizoriu al Cupei Suzuki după 6 raliuri, cu echipajul campion deja stabilit, lupta la Raliul Sibiului, următoarea etapă, se va da între Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu și Radu Necula & Adrian Temeș, ultimii pierzând un loc în clasament dupa abandonul de la Iași. Dănuț Budai și Lucian Budai se afla pe locul 4, urmați de Cristi Timisică & Mihai Căpeț, în timp top-ul 5 e completat de Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, absenți la raliul din Moldova. P

entru echipajele din Cupa Suzuki, sezonul 2018 se încheie la începutul lunii octombrie pe asfaltul de la Sibiu, unde sunt programate 3 zile de concurs și aproximativ 120 de kilometri cronometrați, inclusiv pe o secțiune din Transfăgărășan.

Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Dan Gîrtofan și Tudor Mârza luptă pentru titlul de campion european în Portugalia

Dan Gîrtofan și Tudor Mârza luptă în Portugalia pentru titlul de campion ERT

Închide