Am condus Honda CR-V

| 7 august 2014 | 1 Comment
HONDA CR-V

HONDA CR-V

Acum câteva zile, la volanul autoturismului personal, pe o străduţă, ieşirea în fugă a unui copil după o minge m-a forţat să acţionez brusc frâna. Până aici nimic neobişnuit, însă trecerea unui alt participant neatent la trafic pe lângă mine, cu binecuvântările de rigoare, mi-a adus aminte de sistemul ingenios adaptat pe Honda Civic 1,8 i-VTEC . La acţionarea bruscă a frânei porneşte sistemul de semnalizare pe avarii al autoturismului, dar şi de sistemul CMBS care la declanşarea frânării de urgenţă activează funcţia de reduce a vitezei (brake assist) concomitent cu activarea centurii de siguranţă. Fără sa-şi dea seama de pericolul la care s-a expus, copilul mi-a mulţumit că nu i-am călcat mingea şi s-a reîntors fericit la joacă.

Ştim că a trecut ceva timp de când aşteptaţi impresiile noastre despre Honda CR-V. La prima vedere, maşina pare mare şi parcă nu ţi-ar surâde ideea să ieşi la plimbare cu ea. O idee preconcepută combătută de spaţiul şi confortul din interior şi de manevrabilitatea CR-V-ului.

Honda CR-V – ţinuta de drum şi tehnologii

Prezenţa acestui model pe şosele impresionează prin formele accentuate de grila ce îţi zâmbeşte îndrăzneţ şi de farurile integrate, luminile de zi cu LED si ornamentele inteligente din aliaj. Silueta somptuoasă se strecoară fără greutate în traficul de zi cu zi al cetăţii iar confortul acestui SUV poate fi un dezavantaj pentru un şofer obişnuit cu un comportament sportiv.

Motorul diesel i-DTEC 2,0L este puternic şi extrem de rafinat. Susţinut de transmisia automată, călătoria la bordul acestui SUV nu poate fi decât plăcută, deşi mie mi-a lipsit schimbarea manuală a vitezelor. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) poate regla viteza față de vehiculul din față, menținând aceeași distanță, vă permite să selectați viteza și distanța dintre dumneavoastră și vehiculul din față. Un radar poziționat în spatele grilei frontale monitorizează în permanență distanța din față și controlează distanța prin acționarea automată a accelerației sau a frânelor în cazul în care distanța se micșorează. Dacă vehiculul din față mărește din nou distanța, sistemul ACC vă aduce la viteza presetată.

Iar dotările SUV-ului Honda nu se opresc aici, deşi nu ar trebui să vă bazaţi în exclusivitate pe ele. Dornici de a verifica sistemul de menţinere al benzii de circulaţie, CR-V are o cameră montată în spatele oglinzii retrovizoare, ce „simte” marcajele benzii de circulație, am uitat că l-am activat, nefiind obişnuiţi cu aşa ceva. O greşeală în trafic, privitul telefonului mobil ne-a readus „cauciucurile pe pământ”. Avertizarea sonoră şi corectarea direcţiei de deplasare ne-a ajutat să rămânem pe sensul de mers, însă vă recomandăm să nu mizaţi doar pe acest sistem ingenios, iar folosirea telefonului să o faceţi doar cu un sistem handsfree. Şi acest model are sistemul de prevenire şi frânare în caz de coliziune cu un vehicul din faţa dumneavoastră.

Siguranţa este prioritară şi pentru constructorul japonez. Honda a implementat sisteme care să vă asigure dumneavoastră şi pasagerilor siguranţă, majoritatea acestora regăsindu-se în dotările standard. Sistem 4WD electronic: Real Time All Wheel Drive (AWD – tracțiune integrală în timp real) cu Intelligent Control System oferă modelului CR-V abilități complet automate de tracțiune integrală pe ploaie, suprafețe cu noroi sau macadam.Hill Descent Control (HDC) permite coborârea unei pante în mod lin și controlat la apăsarea unui buton, fără a fi necesar ca șoferul să atingă pedala de frână. Sistemul monitorizează viteza vehiculului pe măsură ce coboară și dacă vehiculul accelerează fără acțiunea șoferului, sistemul va acționa automat frânele pentru a încetini autovehiculul. Active Cornering Lights, Cu cât vedeți mai repede schimbările de pe carosabil, cu atât mai repede puteți reacționa, în special pe drumurile întunecate sau cu lumină slabă. Funcția Active Cornering Light luminează virajul pe care urmează să îl luați, din momentul în care semnalizați sau rotiți volanul. Mai avem sistemul de temporizare a luminilor, rămân aprinse 60 de secunde după ce aţi coborât din SUV, aprinderea rapidă şi inermitentă a stopurilr de frână în caz de urgenţă şi nu numai.

Plictisiţi de traficul citadin, ne-am aventurat pe drumul de munte. Privind spre piscul mângâiat de soare ai senzaţia că noroiul te va purta în hău. Toate bune şi frumoase, Honda CR-V s-a simţit bine şi a reacţionat prompt şi pe cărările de munte. CR-V a avut un comportament adecvat, plăcut şi sigur. Propulsorul poate părea uşor zgomotos la turaţii mai mari dar nu a părut să obosească pe traseele parcurse.

Deşi noi ne-am fi dorit ceva mai multă adrenalină, sistemul de asistenţă a stabilităţii ne-a plăcut şi ne-a temperat. Monitorizarea independentă a fiecărei roţi, calcularea puterii de frânare necesare pentru redobândirea tracţiunii pierdute, gestionarea cuplului motor şi frânarea pe fiecare roată concomitent cu reducerea vitezei îţi fac deplasarea sigură (privind în gol îţi vine să foloseşti frâna mai mult decât este nevoie).

Interior

Vă aduceţi aminte de episodul nefericit al folosirii telefonului mobil? Ei, totul a plecat şi de la spaţiul generos al acestui model în care mi-am rătăcit telefonul, cheile şi actele.

Spaţiile de depozitare ale Honda CR-V sunt suficiente, buzunarele aplicate pe uşi sunt mari, iar cotiera dispune de loc suficient. Cinci pasageri adulţi au loc bun în acest model. Tapiţeria este plăcută la atingere iar textura butoanelor, comenzilor, este agreabilă.

Deşi ecranul de bord este clasic, informaţiile oferite sunt generoase şi utile pentru orice şofer. Sistemul de navigaţie poate să vă fie extrem de util, sistemul audio vă va răsfăţa cu sunete plăcute, clare iar conectivitatea sistemului handsfree sau a altor gadgeturi poate fi urmărită pe display.

Printr-o simplă apăsare a butonului de pe telecomandă sau din interiorul vehiculului, aveți acces imediat la portbagajul noului CR-V, cel mai mare spațiu oferit în categoria sa, 589 litri. O altă apăsare a butonului și hayonul se va închide în siguranță.

Pentru a vă ajuta la deplasarea în marșarier, o cameră retrovizoare este poziționată în partea superioară a hayonului, ceea ce vă oferă o imagine clară, mărind zona pe care o puteți vedea. Sistemul oferă trei posibilități de vizualizare pentru a oferi manevre sigure și meticuloase chiar și în cele mai delicate spaţii. Nu aveţi nevoie decât de un pic de exerciţiu şi de acomodare cu gabaritul Honda CR-V. Pentru moment, doar preţul acestui SUV ne ţine departe de el.

Fără a avea pretenţia că v-am împărtăşit totul despre HONDA CR-V, vă invităm să vizitaţi cel mai apropiat dealer. Acesta vă poate sugera care este cea mai bună variantă pentru a achiziţiona Honda CR-V, care sunt dotările care vi se potrivesc conform cerinţelor dumneavoastră în timp ce veţi efectua un test-drive.

Autostiri.ro mulţumeşte dealer-ului Rădăcini Motors Braşov pentru disponibilitatea efectuării acestei incursiuni în fascinanta lume a tehnologiei Honda.

Vă aşteptăm impresiile! Noi ne punem de „Accord” cu dealerul Rădăcini Motors Braşov.

Drumuri line!

Credit foto: Dan STRĂUŢI


Tags: , , , , , , ,

Category: Drive-Test, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noul BMW M5

Noul BMW M5 duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou cu sistemul de tracţiune integrală M xDrive care debutează...

Închide