spot_img

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015, opere de artă pe roţi

P90176282-concorso-d-eleganza-villa-d-este-2015-03-2015-600pxAstăzi, Concorso d’Eleganza Villa d’Este se regăseşte printre cele mai exclusiviste şi cu o bogată tradiţie evenimente pentru automobile şi motociclete de epocă. Organizat pentru prima dată la Cernobbio (oraş din nordul Italiei) în 1929, Coppa d’Oro Villa d’Este – aşa cum este cunoscut – a fost o expoziţie de produse noi din domeniul auto. Acum, exclusivistul Classic Weekend se poate mândri cu o istorie bogată ce numără 86 de ani. În 1999, BMW Group a preluat patronajul acestui eveniment şi, din 2005, BMW Group Classic găzduieşte această expoziţie de înaltă împreună cu hotelul de lux Villa d’Este.

Fascinaţia unui deceniu excepţional

Motto-ul sub care se desfăşoară cele trei zile ale evenimentului din nordul Italiei este „Seventies Style – The Jet Set is back”. Se derulează continuu de-a lungul week-endului, cu clase de automobile ce sunt dedicate temei şi o expoziţie pe domeniul Villa Erba, precum şi un eveniment sâmbătă seară în pavilionul de la Villa Erba, şi el găzduit sub acelaşi motto. Pe lângă primele superbikes din anii ’70, care includ modele de serie din Japonia şi rarităţi din Europa, numeroase exemple neobişnuite ale clasicului Mini din deceniul opt vor fi şi ele expuse. Suplimentar, o întreagă expoziţie în spiritul acelor vremuri va prezenta cinci modele unice din colecţia BMW Art Cars.

Vizitatorii Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015 vor experimenta trei zile marcate de un deceniu al transformărilor sociale, dar care a însemnat şi începutul epocii moderne a BMW – anii 1970. Restructurarea companiei şi a portofoliului său de produse în anii ’70 a propulsat constructorul de automobile şi motociclete BMW în era modernă şi a deschis drumul spre un succes internaţional de durată. La început a fost gama de modele BMW Seria 5, care a debutat în 1972, urmată după trei ani de BMW Seria 3. Un an mai târziu avea să fie lansată BMW Seria 6, iar BMW Seria 7 avea să-şi facă simţită prezenţa în 1977. Multe inovaţii din acea perioadă continuă să definească imaginea BMW şi în prezent, de la denumirile modelelor, până la elementele emblematice de design care sunt specifice mărcii.

Tradiţie glorioasă, viitor fascinant

Conform tradiţiei, atenţia principală a evenimentului de pe Lacul Como o reprezintă concursul de frumuseţe în care automobile de epocă selecte cu o istorie interesantă concurează în diferite categorii, Concorso di Motociclette pentru motociclete clasice, dar şi conceptele şi prototipurile orientate spre viitor. Această combinaţie neobişnuită expusă pe un fundal elegant constituie atracţia specială a evenimentului, subliniind totodată fascinaţia continuă a modelelor de epocă pe două şi pe patru roţi. Sub motto-din acest an, „Seventies Style – The Jet Set is back”, fanii automobilelor de pretutindeni se vor reuni la Cernobbio în perioada 22-24 mai 2015 şi, pe domeniile spectaculoase ale hotelului de lux Villa d’Este luxury şi ale vecinei Villa Erba, vor fi impresionaţi de trecutul fabulos, dar şi de viitorul mobilităţii. Alături de numeroase modele de epocă, BMW Group va fi reprezentat de două exponate senzaţionale din domeniul conceptelor.

Printre punctele de atracţie ale automobilelor de epocă din acest an:

Pegaso Z-102 Berlineta Cupula

În anii ’50, coupé-ul cu două locuri primise supranumele de „Spanish Ferrari”. Sub capota prelungă se afla un motor V8 de 2,5 litri, care genera 165 CP şi care oferea o viteză maximă de 201 km/h. Neobişnuit în cazul acestui automobil a fost producţia foarte mică: Enesa, producător de vehicule comerciale, a construit doar 90 de unităţi. Modelul expus la Cernobbio a fost prezentat la Salonul Mondial Auto din 1953, ce a avut loc la Madison Square Garden din New York, după care a intrat în posesia preşedintelui Republicii Dominicane, Hector Bienvenido Trujilio Molina. Din 1975, automobilul face parte din colecţia Black Hawk Collection din California.

Maserati 60/61 „Birdcage”

Între 1959 şi 1961 au fost produse doar 22 de unităţi ale acestui model spectaculos de curse – exclusiv pentru clienţi. Maserati nu l-a utilizat niciodată pe circuite ca maşină oficială. Dezvoltat ca prototip de curse, Maserati a dominat scena la începutul anilor ’60, mai ales în SUA. Maserati Tipo 61 a triumfat de două ori în cursa de 1.000 de kilometri de la Nürburgring. Supranumele „Birdcage” provine de la şasiul tubular, neobişnuit şi cu construcţie complicată, ce a fost conceput de Giulio Alfieri. Cu o masă de doar 30 de kilograme, acesta consta din peste 200 de tuburi subţiri de oţel, dar rigiditatea era aceeaşi, deşi o monococă era mult mai scumpă. Maserati Tipo 61 „Birdcage” cântărea 600 de kilograme şi era propulsat de un motor cu patru cilindri, care era amplasat sub capota foarte plată şi care furniza 250 CP pentru o viteză maximă de 300 km/h.

Panther Six

Doar două unităţi Panther 6 au văzut lumina zilei. Aproape de unul singur, Robert Jankel – patronul micuţei companii britanice Panther – a construit automobilul în 1976. Cabrioletul cu două locuri dispunea de şase roţi. Cele două punţi faţă controlate aveau patru roţi mici, cu anvelope 205/40 VR13, în timp ce puntea spate avea roţi considerabil mai mari. Un automobil neobişnuit sub toate aspectele, al cărui design se baza pe principiul folosit de Tyrrell P34, monopostul care a creat senzaţie la debutul său în Campionatul Mondial de Formula 1 din 1976, şi aplicat la modelul de stradă. Panther 6 era propulsat de un motor Cadillac de 8,2 litri, cu opt cilindri, care era echipat cu două turbocompresoare şi care era dispus pe puntea spate. Datele oficiale: putere maximă 600 CP, viteză maximă aprox. 320 km/h.

Rolls-Royce Phantom IV

Pentru a marca aniversarea „90 de ani Rolls-Royce Phantom”, ediţia din acest an a Concorso d’Eleganza Villa d’Este are o clasă Rolls-Royce Phantom I – VI, aşa-numita „Phantom Story”. Una dintre nestematele absolute ale acestei clase este Rolls-Royce Phantom IV – fără îndoială, cel mai exclusivist automobil pe care Rolls-Royce l-a construit vreodată. Între 1950 şi 1956, 18 exemplare au fost produse pentru o listă de clienţi ce cuprindea familii regale şi şefi de state. Dintre acestea, 16 automobile au supravieţuit în timp. În evenimentul de pe lacul Como este modelul comandat de Regina Elisabeta II în 1954 pentru sora ei, Margaret, care nu ezita să conducă automobilul. Modelul avea caroserie landaulet şi, neobişnuit, dispunea de transmisie automată. De peste 30 de ani, automobilul apariţine familiei regale a marii Britanii.

Categorii

Modelele de epocă nominalizate pentru premii la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015 sunt repartizate în nouă clase la automobile şi în cinci categorii la motociclete. Aceste categorii oferă o imagine de ansamblu a diversităţii extraordinare a rarităţilor pe patru şi pe două roţi prezente la Lake Como. Automobilele de epocă sunt împărţite în următoarele categorii:

Clasa A: “Flamboyance in Motion” – Pre-war coach built luxury

Clasa B: “Antidepressants” – Pre-war sports cars which defied the Great Depression

Clasa C: “Phantom Story” – The Rolls-Royce Phantom through the ages

Clasa D: “Made to Measure” – The final flowering of the coach built coupe

Clasa E: “Gentleman’s Racers” – Speed meets post-war style

Clasa F: “Hollywood on the Lake” – Convertibles for a grand entrance at Villa d’Este

Clasa G: “GT Man Has Arrived” – Interpretations of opulence

Clasa H: “How Fast is Fast Enough” – Mid and rear-engined supercars from the disco era

Clasa I: “Two seats against the stopwatch” – Classic sports racers

Concorso di Motociclette – mai mutl decât o simplă competiţie pentru modele pe două roţi

Din 2011, în programul Concorso d’Eleganza Villa d’Este a fost inclus şi Concorso di Motociclette. O expoziţie specială în parcarea de la Villa Erba este dedicată Isle of Man Tourist Trophy. Cea mai veche cursă de motociclete din lume are loc pe traseul Snaefell Mountain. Cu o lungime de 60,708 kilometri, acest circuit este inegalabil în privinţa provocărilor pe care le ridică pentru om şi maşină. Traseul utilizează drumuri publice de pe insulă, care sunt închise în perioada antrenamentelor şi a cursei. Cele mai rapide motociclete din TT înregistrează viteze medii de peste 210 km/h – aproximativ 50 km/h peste cele reuşite pe circuitele moderne de Grand Prix. La Cernobbio vor putea fi admirate motocicletele originale care au câştigat în 1939, 1954, 1964 şi 2014 – din Germania, Marea Britanie şi Japonia.

Alte două motociclete istorice care merită o atenţie deosebită:

Motobécane SSC Gran Sport

Această motocicletă cu motor de 500 cmc, cu un singur cilindru şi tehnologie cu patru supape, provine din şi este opera renumitului designer grafic francez Geo Ham. Stilul său art deco este pe cât de interesant, pe atât de neobişnuit. Georges Hamel, pentru a-i da numele complet, este privit ca fiind unul dintre cei mai renumiţi artişti francezi din domeniu automobilelor, motocicletelor şi motorsportului. Designurile lui includ o caroserie art deco pentru Figoni & Falaschi, care a fost montată pe un Delahaye 135. Automobilul a fost prezentat în 1936, la Salonul Auto de la Paris, şi a fost cumpărat de Aga Khan.

Puch Typ N

Doar câteva exemplare au mai rezistat din anii de început ai Puch-Werke (biciclete, motoare, motociclete, automobile), care a fost fondată în 1899 şi avea sediul la Graz (Austria). Modelul expus la Cernobbio este o motocicletă din 1912, care are numeroase detalii speciale în vopsea şi dotări. Fondatorul companiei, Johann Puch, s-a retras în 1912 şi a fost numit preşedinte de onoare. În 1914, uzina a angajat 100 de persoane şi avea o producţie anuală de 16.000 de biciclete, 300 de motociclete şi 300 de automobile. În 1928, a fuzionat cu Österreichische Daimler-Motoren AG şi a devenit Austro-Daimler-Puchwerke AG. O fuziune mai recentă cu Steyr-Werke AG a rezultat în Steyr-Daimler-Puch AG. În anii ’90, diferite sectoare de producţie au fost închise sau vândute. Ceea ce a rămas din companie a fost preluat de Magna Holding AG în 1998.

Motocicletele de epocă de la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015 sunt prezentat în următoarele categorii:

Clasa A: “The establishment” – The first two decades

Clasa B: “Gentleman’s ride” – The luxury of the thirties

Clasa C: “Experiments in the Fifties” – Beyond the mainstream

Clasa D: “Connoisseur’s choice” – Extravagance on two wheels

Clasa E: “The heroes” – The big bike boom of the seventies

Indiferent că sunt modele clasice de epocă, studii de design sau prototipuri din diferite decade – sunt descrise deseori ca fiind „opere de artă pe roţi”. Anul acesta, epitetul va avea un dublu înţeles la Cernobbio. Fidelă motto-ului sub care se desfăşoară Classic Weekend, atmosfera glamour a anilor ’70 este reînviată la Lake Como şi de o expoziţie specială ce va avea loc în rotonda de la Villa Erba. Vor fi prezentate patru BMW Art Car din anii ’70, alături de cel mai recent exemplar al colecţiei. Aceste modele poartă semnătura Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein şi Andy Warhol, devenind opere de artă auto. În 2010, Jeff Koons a realizat cel mai recent model al seriei. Limitată iniţial doar la modele BMW de curse, acest proiect a fost extinsă ulterior şi la modele de serie. Tehnologia de ultimă oră a fost transformată de puterea creatoare a artiştilor faimoşi în lume. BMW Art Cars reflectă arta şi cultura din timpul lor.

Programul evenimentelor

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015 începe vineri, 22 mai 2015, cu sosirea participanţilor. Sâmbătă şi duminică, zilele pentru public oferă tuturor pasionaţilor de automobile şi motociclete şansa de a vedea modele rare şi excepţionale în decorul impozant al hotelului de lux Villa d’Este. Concorso di Motociclette are loc duminică, la amiază, pe domeniul Villa Erba.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,302FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri