Claudiu Barbu, destainuiri din culisele pregatirii unei curse de rally raid in Dubai

| 12 martie 2018 | 0 Comments

Claudiu Barbu – Paul Spiridon adaugă fila cu fila în cartea de onoare a rally raid-ul mondial. Drapelul României, purtat de echipajul Claudiu Barbu – Paul Spiridon, a strălucit in anul 2017 in 7 competiții internaționale desfășurate în Grecia, Bulgaria, Polonia, Maroc, Turcia și în Ungaria de doua ori. In 2017, de Ziua Naționala a României, TRANSCARPATIC a dus drapelul tricolor pe podium, la Budapesta – Festivitate „International Open Bajas Championship for Buggies„! După un an dificil cu participări la etape interne și internaționale, romanii sunt Trice-Campioni SSV 2017.

In anul 2018, echipajul Transcarpatic Rally Team a participat la doua etape în competițiile de rally raid:

– Africa Eco Race 2018, unde s-au clasat pe locul 8 la Clasa T3/SSV și locul 39 la General Auto (T1, T2, T3/SSV, Camioane);

– iar la Baja Northern Forest 2018, echipajul romanesc s-a clasat pe locul IV la Clasa T2.2.

Peste doua săptămânii romanii vor lua startul în Abu Dhabi Desert Challenge.

Până aici totul este foarte frumos. Însă puțini dintre noi știu ce înseamnă să te pregătești pentru a participa la o cursa aflată la peste 5000 de km.

Claudiu Barbu, pilotul echipei Transcarpatic Rally Team, ne împărtășește durerile și bucuriile parcurgerii acestui traseu:

„Cum ajungi din Romania in Dubai, cand nu beneficiezi de bugetul unei echipe de fabrica?
Raspuns: Pe roti, conducand 5 zile si inarmat cu multa vointa.

Un traseu de 5.250 km care, desi strabate Turcia si Iranul, tari aflate la granita cu Siria si Iraq, este destul de sigur, mai ales atunci cand te informezi de la MAE.

Planificasem minutios deplasarea din timp, insa un eveniment neplacut a facut ca Paul sa nu ne mai poata insoti in urmatoarele etape, situatie in care a trebuit sa refacem, pe ultima suta de metri, toate actele internationale de tranzit. Evident, am intarziat plecarea.

O a doua surpriza a venit de la FIA, chiar in saptamana plecarii. Eram anuntati ca Iranul nu mai permite intrarea in tara a vehiculelor mai mari de 2.500 cm, mai vechi de un an sau cu o valoarea mai mare de 40.000 dolari. Prin implicarea ACR-ului, reusim sa beneficiem de sprijin atat in ce priveste actele, cat si costurile necesare pentru acoperirea garantiilor de tranzit.

Lovitura o primim la granita dintre Turcia si Iran, unde aflam ca aplicatiile pentru viza de tranzit fusesera respinse. Ne solicitau vize pentru turism, desi nu ne aflam in dispozitia necesara pentru a vizita vreun obiectiv persan. In acel moment am activat celula de criza. Am apelat la Ambasada Romaniei de la Teheran, care ne-a indrumat catre un Consulat al Iranului din Turcia, mai apropiat de granita, pentru care a trebuit sa facem un ocol de 700 km. Problema era ca noile vize s-ar fi eliberat in 3-5 zile lucratoare. Se pare ca si romanii sunt respectati in-afara, atunci cand intervin: le-am obtinut in 20 de minute.

Datorita abaterii de la traseu, am pierdut o zi, fapt ce ne obliga sa parcurgem 2.200 km in mai putin de 24 de ore, pentru a prinde ultimul feribot-cargo ce ne mai putea trece saptamana aceasta in Dubai. Un drum ce a trecut de la ninsori viscolite la temperaturi de +30 grade. Oricata apa ne-am turnat in cap pentru a ne mentine vigilenta, in cele din urma oboseala si-a spus cuvantul, si am pierdut feribotul pentru o diferenta de patru ore.

Situatia nu ne avantaja. Am activat o noua celula de criza in cadrul Reinvent Consulting pentru a ne scoate din Iran. L-au gasit pe Mohseni M., care ne-a obtinut bilete doar de pasager la un feribot unde nu aveam vreo garantie ca ne putem urca si masinile. Pana in ultimele ore, emotii. Touaregul si Navara au fost singurele autoturisme de pe vas (mai degraba un bac, de genul celui care traverseaza Dunarea la Galati) cu care am navigat vreo 13 ore.

Ajunsi in Dubai, ne asteptam la o alta surpriza, avand in vedere ca pentru Cristi obtinusem doar un pasaport temporar. Aici norocul ne-a suras, deoarece aveam o adresa de la „Goverment of Dubai for Dubai Customs”. Nu prea am inteles ce scrie in ea, ca era doar cu virgule, dar era de bine. Ni s-a alocat o masina de politie cu girofar, ce ne-a dus peste tot pentru a face importul temporar. Nu prea vazusera masini de Romania ajunse in Dubai; ce e drept nici noi.

Acum avem logistica necesara pentru a lua startul in Abu Dhabi Desert Challenge, ce va avea loc peste doua saptamani.

Sponsorii aventurii:

Reinvent Consulting
BestRide.ro

Claudiu Barbu

Imagini preluate de pe pagina pilotului


Tags: , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Totul despre anvelopele de iarnă: beneficii, reguli și când trebuie acestea schimbate

Producătorul de anvelope premiat Goodyear amintește tuturor șoferilor că nu ar trebui să aștepte apariția zăpezii sau venirea lui Moș...

Închide