China 2006 – Ultimul triumf al lui Schumi

| 8 aprilie 2017 | 0 Comments

Înaintea întrecerii de mâine, ne reamintim de o cursă clasică din trecut. În 2006, pe acest traseu din China, Michael Schumacher cea de-a 91-a victorie din carieră. Acest triumf avea să fie ultimul din prodigioasa sa carieră.

Marele Premiu al Chinei din sezonul 2006 a avut o poveste aparte. Înaintea startului, duelul pentru titlul mondial se mai rezuma la doar două personaje: Fernando Alonso și Michael Schumacher.

Cu două săptămâni înainte, la Monza, în fața tifosilor, Schumacher a profitat de motorul buclucaș al celor de la Renault și a triumfat în fața suporterilor atât de pătimași. Pentru Fernando Alonso, weekend-ul italian s-a încheiat din cauza motorului. Brusc, campionatul se relansa.

podium monza 2006

Jean Todt înconjurat de podiumul format din Michael Schumacher, Kimi Raikkonen și Robert Kubica

Înaintea etapei din China, situația arăta în felul următor. Alonso, conducea cu 108 puncte. La doar două lungimi de undă, Schumacher îl seconda, în timp ce Felipe Massa, Giancarlo Fisichella și Kimi Raikkonen erau scoși din cărțile unui prim titlu mondial, dar puteau juca un rol important în arbitrarea duelului celor doi titani, Alonso și Schumacher.

În săptămâna premergătoare întrecerii de la Shanghai, din partea echipei McLaren venea un zvon puternic. Mai multe voci din interiorul echipei îl dădeau pe Lewis Hamilton ca înlocuitor pentru Pedro de la Rosa la gruparea britanică. Pentru moment, toate gossip-urile au fost infirmate, iar noul campion din GP2 mai avea de așteptat până să debuteze oficial în Formula 1.

hamilton 2006

Lewis Hamilton, campionul din GP2

Prima zi a desfășurărilor din China a fost dominată de incertitudine. În fruntea ierarhiilor celor două sesiuni antrenamente libere s-au instaurat Alexander Wurz și Sebastian Vettel, ultimul fiind deja la al treilea grand prix în care primea monopostul BMW Sauber pe mână în ziua de vineri.

În vârstă de doar 19 ani la acel moment, tânara senzație din Heppenheim a surprins concurența atât la Istanbul, dar mai ales la Monza, acolo unde a dominat cele două ședințe de antrenamente libere de vineri.

vettel 2006

Sebastian Vettel, un debutant promițător

Sâmbata calificărilor a semnalat revenirea la normalitate. Alonso a fost cel mai rapid în FP3, iar în calificări a demolat competiția. Pentru spaniol nu era important neapărat pole-ul, cât numărul de monoposturi care se intercalau între el și Schumacher. Spre norocul său, Schumi a încheiat doar pe locul al șaselea, în una dintre cele mai modeste sesiuni de calificări din întreaga sa carieră.

Duminică la ora startului, pista era inundată, după o ploaie zdravănă. Prin urmare, întregul pluton a optat să ia startul cu pneurile de ploaie. Din fericire nu s-au înregistrat incidente în debutul întrecerii, iar Alonso sprinta în față către o nouă victorie sublimă.

Planurile i-au fost încurcate de condițiile meteo mereu schimbătoare. La jumătatea întrecerii, pista aproape că se uscase, iar necesitatea unei intrări la boxe devenise aproape imperativă. Fisichella și Schumacher schimbaseră deja pe pneurile intermediare, dar Alonso a așteptat să vadă cum se descurcă rivalii săi.

Într-o mutare total neașteptate, el a schimbat doar pneurile față. O decizie care ulterior avea să-l coste victoria, dar care la acel moment reprezenta un risc uriaș. În aceste condiții mixte, Bridgestone-urile care încălțau Ferrariul lui Schumacher își intrau în mână. Rând pe rând, germanul a trecut atât de Alonso, cât și de Fisichella. Ordinea era acum dictată de Baronul Roșu, într-o răsturnare de situație total neașteptată.

Monza, imaginea deznădejdii lui Fernando Alonso

 

După câteva tururi pe pneurile intermediare, pista se uscase complet, iar acum, avantajul celor de la Ferrari dispăruse complet. Cu un avans substanțial, Schumacher încerca să nu piardă o victorie ce părea deja sigură. În spatele său, doar Fernando Alonso mai putea emite pretenții solide la victorie.

Asturianul a pilotat nebunește în ultimele tururi ale întrecerii, dar tot efortul său s-a dovedit a fi zadarnic. Michael Schumacher obținea ceea ce urma să se dovedească a fi ultima sa victorie din carieră. Cu acest al 91-lea succes din carieră, teutonul urca și în fruntea clasamentului general, dar, era la egalitate de puncte cu noua senzație a Formulei 1, campionul mondial en titre, Fernando Alonso.

Podiumul zilei a fost ocupat de către Giancarlo Fisichella. Prin această dublă clasare pe podium a celor de la Renault, gruparea franceză își recupera locul pe fotoliul de lider al clasamentului general la constructori. Scorul era 179 la 178, iar orice se putea întâmpla în ultimele două etape.

Jenson Button a încheiat pe patru, în timp ce Pedro de la Rosa, Rubens Barrichello, Nick Heidfeld și Mark Webber au fost ceilalți piloți care și-au acontat puncte în China.

schumi victorie

Ultimul salt pentru Schumi.

Triumful lui Schumi avea să fie istoric. Așa cum am reiterat și mai sus, această victorie avea să fie ultima dintr-o carieră ilustră. Statistic, Michael Schumacher era deja în istorie, dar cu un al optulea titlu mondial, ducea totul la un alt nivel.

Din păcate pentru el, în finalul sezonului, a fost lovit de ghinionul motorului mort la Suzuka și de alte probleme de natură tehnică în calificările de la Interlagos. Cu toate acestea, Schumi s-a retras în glorie, până în 2010 când a revenit și și-a distrus complet mitul propriei invincibilități.


Tags: , , , , , , , ,

Category: Formula 1, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raport de cursă Rotax MAX Challenge Grand Finals 2017 – Portimao

Finala internațională Rotax s-a încheiat weekendul trecut cu deja consacrata competiție MAX Challenge Grand Finals. Kartodromul Algarve din Portugalia a...

Închide