Ce fac piloţii BMW din DTM pe timpul iernii

| 23 ianuarie 2018 | 0 Comments

Recuperare, pregătire fizică şi apariţii în curse de pe mapamond

Doar şase luni separă finala sezonului DTM 2017 de la Hockenheim (Germania), care a avut loc în luna octombrie, şi deschiderea stagiunii 2018, care are loc pe acelaşi circuit în luna mai. Ar putea părea o pauză lungă, dar cei şase piloţi BMW din DTM nu se plictisesc în această perioadă.

Ei au un program extins chiar şi în pauza DTM. Piloţii se pregătesc fizic şi mental pentru sezonul următor. Iar toţi cei şase piloţi care reprezintă BMW în DTM sunt la volanul maşinilor de cursă – chiar şi iarna – pe circuitele de pe mapamond.

Dublu campion DTM, Marco Wittmann (Germania / BMW Team RMG) a revenit pe circuit prima dată la Cupa Mondială FIA GT din Macao (China), la doar câteva săptămâni după finala sezonului DTM. Cu BMW M6 GT3, el a trecut cu bine de canoanele traseului urban cunoscut drept „Guia Circuit”.

În decembrie şi ianuarie, Wittmann a folosit pauza DTM pentru a-şi urma unul dintre hobbyuri: schi. Iar la domiciliul său din Fürth, el a lucrat constant în atelierul de caroserii al tatălui său. Iarna aceasta, provocarea majoră a lui Wittmann este obţinerea unui permis de conducere a camionului.

„Am început cu un curs de prim ajutor, iar acum este momentul pentru lecţiile practice de condus, pe care le aştept cu nerăbdare”, declară el, citat de autostiti.ro. O experienţă de condus la ritm mai alert îl aşteaptă pe Wittmann în primul week-end din februarie, când, ca şi anul trecut, va participa la prima sa cursă din acest an, 12 Hours of Bathurst (Australia), cu BMW M6 GT3. Apoi, după ce se întoarce acasă, urmează pregătiri intense pentru sezonul DTM 2018: o săptămână de fitness cu toţi piloţii BMW din DTM.

După finala sezonului DTM de la Hockenheim, Timo Glock (Germania / BMW Team RMG) a plecat direct în SUA. La cursele de Formula 1 de la Austin (SUA) şi Mexico City (Mexic), el a fost expert TV pentru postul RTL – un rol pe care îl va îndeplini mai des în acest an, alături de participările competiţionale pentru BMW Motorsport.

„Din moment ce în 2018 voi fi mult pe drum datorită participărilor pentru BMW şi apariţiilor TV, pe parcursul iernii încerc să petrec cât mai mult timp posibil alături de familia mea”, a declarat Glock., citat de autostiri.ro După ce în noiembrie a fost la Estoril (Portugalia), la prezentarea pentru presă a noului BMW M5, programul său din decembrie şi ianuarie a inclus schi alături de fiul său. Apoi, la finalul lunii ianuarie, Glock va zbura în Australia, unde el, asemenea lui Wittmann, va concura din nou la Bathurst, cu BMW M6 GT3.

Cel de-al treilea pilot BMW Team RMG driver, Augusto Farfus (Brazilia), experimentează una dintre cele mai intense ierni din cariera lui şi a strâns multe mile în zbor; el evoluează cu diferite modele de curse BMW în Asia, America şi Australia. El a revenit la volanul unui BMW M4 DTM atunci când DTM şi campionatul Super GT al Japoniei s-au întâlnit la Motegi (Japonia) în noiembrie, după care a avut onoarea de a pilota cel de-al 18-lea BMW Art Car la Macao. Aceasta a fost urmată de o apariţie specială în campionatul stock car al Braziliei şi de testele cu BMW M8 GTE în SUA, în decembrie.

După o scurtă vacanţă de Crăciun, petrecută cu familia, Farfus s-a reîntors în SUA la începutul lui ianuarie pentru pregătiri intense în vederea cursei de 24 de ore de la Daytona. El va fi în acţiune pentru BMW Team RLL în cursa de anduranţă ce va avea loc în week-end. Turneul său mondial va continua imediat: de la Daytona, el se va îndrepta spre Australia, unde va concura în cursa de 12 ore de la Bathurst.

Revenit în Europa, Farfus va intra direct în programul de pregătire pentru startul sezonului din Campionatul Mondial de Anduranţă (FIA WEC) şi a celui din DTM. „Întâi Daytona şi Bathurst, apoi DTM şi WEC – este un program foarte interesant”, spune Farfus, vizibil încântat.

Bruno Spengler (Canada / BMW Team RBM) a plecat, după finala sezonului 2017, direct în Spania, unde a petrecut o săptămână la golf, alături de prietenii săi. Apoi, canadianul a revenit la volan: la Estoril, asemenea lui Glock, el a fost invitat la prezentarea noului BMW M5, modelul de înaltă performanţă fiind explicat în detaliu reprezentanţilor din presa internaţională. Ulterior, la jumătatea lunii decembrie, Shanghai (China) a fost următoarea etapă pentru Spengler.

„Acolo am avut o misiune specială: stabilirea cu BMW M5 a unui nou record pentru automobile de serie pe circuitul de Formula 1. Am reuşit, am doborât precedentul record cu şase secunde”, a declarat Spengler, citat de autostiti.ro. De Crăciun şi Anul Nou, campionul DTM din 2012 s-a răsfăţat cu câteva zile libere, alături de familie. Apoi, la jumătatea lui ianuarie, a urmat o nouă premieră sportivă pentru el: la Marrakech (Maroc), Bruno a luat parte la testul oficial al debutanţilor pentru Campionatul ABB FIA Formula E, alături de echipa MS&AD Andretti Formula E.

După doar câteva zile, este la mare depărtare de deşertul marocan. În week-end, el a ţinut cursuri de pilotaj cu BMW M5 în cadrul unui eveniment BMW găzduit de staţiunea elveţiană de schi Gstaad. Ulterior, la începutul lunii februarie, el va merge la Mechelen (Belgia), unde se va alătura BMW Team RBM în vederea pregătirii noului sezon. Această perioadă va fi urmată de săptămâna de fitness alături de toţi piloţii BMW din DTM.

Nou în DTM şi în cadrul BMW Team RBM în acest sezon, Philipp Eng (Austria) a început decembrie cu un program specific pentru creșterea masei musculare, pregătirea perfectă pentru noul său rol. Obiectivul a fost îmbunătățirea pregătirii fizice.

„Cred că stresul este mai mare în DTM decât în competiţiile GT, din moment ce maşina are o forţă aerodinamică mai mare şi accelerează mult mai repede”, a declarat el, citat de autostiri.ro. Austriacul a petrecut Crăciunul acasă, alături de familia lui, la Salzburg (Austria), iar Anul Nou l-a sărbătorit la Londra (Marea Britanie).

La 3 ianuarie, Eng s-a îmbarcat într-un zbor spre SUA – la „Roar”, evenimentul dinaintea cursei de 24 de ore de la Daytona. La clasica de anduranţă din Florida, el va fi unul dintre piloţii ce vor urca în cockpitul noului BMW M8 GTE la prima cursă a modelului.

Apoi, el şi Farfus vor zbura direct la celălalt capăt al planetei, pentru cursa de 12 ore de la Bathurst. După aceasta, el îşi va continua pregătirile pentru sezonul său de debut în DTM.

O altă noutate în formula de piloţi BMW în DTM şi în cadrul BMW Team RBM este fostul junior BMW Motorsport Joel Eriksson (Suedia). După finala sezonului din Campionatul European FIA Formula 3, pauza de iarnă a început cu DTM Young Driver Test. Apoi s-a îndreptat spre Macao, unde a obţinut pole position şi locul al doilea în cursa de calificare a prestigioasei competiţii de Formula 3.

Asemenea lui Spengler, el a luat parte în ianuarie la testul debutanţilor pentru Campionatul ABB FIA Formula E, găzduit de Marrakech. Cu toate acestea, Eriksson şi-a petrecut cea mai mare parte din iarnă într-o pregătire intensă pentru debutul în DTM.

„Specialiştii de la Formula Medicine au realizat un plan de antrenament pentru mine, care îmi oferă pregătirea perfectă pentru prima cursă”, a declarat Eriksson, ca va vizita BMW Team RBM, în Belgia, pentru prima dată în această săptămână. Când nu este implicat în curse, el mai lucrează şi ca şofer de camion în Suedia natală, iar în timpul liber restaurează automobile clasice.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

 


Tags: , , , , ,

Category: DTM, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Premiera la Salonul Auto de la Paris: Noul BMW Z4, roadster pentru o experienţă pură la volan

BMW are o istorie bogată a roadsterelor, modele care s-au remarcat ca o expresie pură a plăcerii de a conduce....

Închide