BMW Team MTEK se clasează pe podium la Sebring

| 18 martie 2019 | 0 Comments

La finalul primei părţi a „BMW M Motorsport Super Weekend” – incluzând cursele din Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC) şi IMSA WeatherTech SportsCar Championship -, cea de-a şasea etapă din Supersezonul WEC a adus clasări pe locurile al doilea, respectiv al şaptelea pentru BMW Team MTEK, care a înscris două BMW M8 GTE în categoria LM GTE Pro. A fost prima clasare pe podium pentru echipă de la etapa WEC desfăşurată la Fuji (Japonia).

După 226 de tururi şi un final dramatic, cu ploaie abundentă, maşina #81 a trecut linia de sosire pe locul al doilea. Martin Tomczyk (Germania), Nick Catsburg (Olanda) şi Alexander Sims (Marea Britanie), care vineri şi-a serbat a 31-a aniversare, au format echipajul pe parcursul întrecerii. Coechipierii lor – Augusto Farfus (Brazilia), António Félix da Costa (Portugalia) şi Bruno Spengler (Canada) – au încheiat pe locul al şaptelea cu maşina #82. La Sebring, victoria a revenit echipajului #91 Porsche.

Într-o primă fază plină de evenimente a cursei, ambele BMW M8 GTE au reuşit să-şi îmbunătăţească rapid poziţiile. La finalul stintului său, Farfus era lider al categoriei, după ce a ocupat locul al patrulea pe grilă. Maşina #81 a preluat conducerea pentru prima dată când mai erau peste două ore din cursă. Doar un pit stop târziu, pe ploaie, l-a retrogradat pe Catsburg pe locul secund. Pe parcursul întrecerii, maşinile din categoria GTE au fost foarte apropiate, cu numeroase schimbări de poziţie care urmare a manevrelor spectaculoase sau a diferitelor strategii de pit stop.

Reacţii după cursa WEC de la Sebring.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Ce aventură. A fost o cursă surprinzătoare, cu un final dramatic, pe ploaie, în ultimele 20 de minute. În cele din urmă, am ratat victoria la limită, dar am reuşit să obţinem un loc secund mulţumitor după o luptă strânsă. Evident, vrei să ajungi pe primul loc după o astfel de parte finală dramatică şi, normal, este păcat că întrecerea s-a terminat în spatele Safety Car. Cu toate acestea, emoţiile pozitive domină astăzi datorită performanţelor foarte bune pe care le-am oferit.

Felicitări lui Martin Tomczyk, Nick Catsburg şi Alexander Sims – şi întregii echipe. Cea de-a doua maşină a fost foarte bună, deşi nu putea lupta pentru un podium. Fanii de la Sebring au fost trataţi cu dispute aprinse; cu siguranţă, clasa GTE Pro a dat cea mai multă acţiune în pluton. Aici, atmosfera este minunată; este un eveniment unic.”

Ernest Knoors (director de echipă, BMW Team MTEK): „A fost o plăcere să vin la Sebring. Este o pistă legendară şi ştii cât este de specială doar atunci când o experimentezi. A fost greu pentru echipajele noastre, dar băieţii au fost foarte buni. Testul a fost foarte aprins pentru toţi, dar au învăţat multe şi au folosit la maximum ceea ce ştiau.

Am avut un ritm puternic, dar ne-am confruntat cu degradarea pneurilor. Să fii în poziţia în care poţi să lupţi în ultima oră a fost exact ceea ce trebuia să facem şi am reuşit-o azi. Pur şi simplu, lucrurile nu au mers în favoarea noastră la final. Felicitări Porsche pentru victorie – a fost o luptă deosebită.”

Martin Tomczyk (#81 BMW M8 GTE, locul 2): „Evident, a fost o cursă foarte curată pentru noi trei, aşa că suntem mulţumiţi cu performanţa arătată. Maşina a fost în formă bună, în special când s-a lăsat întunericul. Ploaia ne-a ajutat, dar nu suficient. Am fost aproape de prima noastră victorie în WEC, dar este foarte bine să fim din nou pe podium – şi eu, şi echipa.”

Nick Catsburg (#81 BMW M8 GTE, locul 2): „Este frumos să fiu în cele din urmă pe podiumul WEC. A fost o cursă nebună – mi-aş fi dorit să-mi pot păstra primul loc. Echipa a făcut o treabă perfectă. Acum să sărbătorim.”

Alexander Sims (#81 BMW M8 GTE, locul 2): A fost o cursă distractivă! Maşina a avut un ritm bun pe toată lungimea cursei, iar echipa a făcut o treabă excelentă. Ploaia a fost interesantă, iar Nicky a făcut o treabă foarte bună şi a obţinut locul al doilea.”

António Félix da Costa (#82 BMW M8 GTE, locul 7): „Este prima mea participare la Sebring. Este un eveniment fantastic, dar o pistă foarte dură să o înveţi în doar câteva zile. Ca echipă, am performat mult mai bine decât oricând înainte. Am avut o şansă reală de a câştiga astăzi, dar am folosit pneurile pe două stinturi şi am pierdut ceva timp. Sunt foarte fericit pentru maşina #81 care a obţinut primul ei podium şi cel de-al doilea al echipei.”

Augusto Farfus (#82 BMW M8 GTE, locul 7): „Sincer, a fost o cursă grea. Am fost mulţumit cu stintul meu de deschidere, când echilibrul maşinii s-a simţit foarte bine. Cu toate acestea, am pierdut ritmul la jumătatea cursei. Am încercat să revenim, dar nu a fost posibil. Am adunat mulţi kilometri şi cunoştinţe pentru Spa şi Le Mans. Celălalt echipaj a făcut o treabă foarte bună şi suntem încântaţi să-l vedem pe podium.”

Bruno Spengler (#82 BMW M8 GTE, locul 7): „A fost o săptămână foarte bună şi sunt fericit că am încheiat prima mea cursă în WEC. A fost o provocare nouă pentru mine şi a fost frumos să fiu din nou cu echipa mea din DTM. M-am distrat mult, chiar dacă nu s-a terminat aşa cum ne-ar fi plăcut. Felicitări echipei pentru podium!”

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, WEC

Citește articolul precedent:
Cupa DACIA dă startul celei de-a 13 ediții, cu noi parteneri și 16 echipaje înscrise

Numărul mare de tineri care își încep chiar de la 16 ani o cariera “la Cupă”, pentru a-și continua apoi...

Închide