BMW Motorrad X2City

| 17 iulie 2017 | 0 Comments

Noul BMW Motorrad X2City reprezintă o nouă abordare a BMW Group în segmentul mobilităţii cu emisii zero pe două roţi. Trotineta cu propulsie electrică este uşoară şi compactă şi duce conducătorul acolo unde aceasta îşi doreşte, indiferent de blocajele din trafic, lipsa spaţiilor de parcare şi orarul transportului public.

Cu o viteză maximă de până la 25 km/h şi o autonomie electrică între 25 şi 35 de kilometri, BMW Motorrad X2City este predestinată unor condiţii de trafic urban congestionat. Cu această tricicletă, BMW Motorrad îşi arată angajamentul în dezvoltarea de soluţii inovatoare şi sustenabile pentru mobilitatea urbană. X2City este clasificată în Germania ca fiind „Pedelec25”, care nu necesită casă de protecţie sau permis de conducere pentru persoanele cu vârsta de minimum 14 ani.

BMW Motorrad X2City este rezultatul cooperării între BMW Motorrad şi ZEG, cu mărcile sale Kettler, Bulls, Pegasus, Hercules şi altele. În mod corespunzător, trotineta electrică nu este distribuită prin reţeaua de dealeri BMW Motorrad, ci prin anumite magazine de biciclete şi prin magazinul online al KETTLER Alu-Rad GmbH. Procesul de service şi garanţie este gestionat tot de comercianţii de biciclete.

Acest canal de vânzări permite ca BMW Motorrad să aibă acces şa un nou public-ţintă dincolo de segmentele de motociclete convenţionale. Este de aşteptat ca BMW Motorrad X2City să fie disponibil în magazine de la finalul anului 2017. Preţul final nu a fost stabilit, dar nu va depăşi 2.500 de euro.

Uşoară şi compactă

BMW Motorrad X2City este ideal pentru toate situaţiile în care mobilitatea individuală a automobilului sau a transportului public îşi atinge limitele. Poate fi folosită ca mijloc independent de transport pe distanţe scurte sau sub poate transporta deplasările cu automobilul sau transportul public – orice combinaţie este posibilă.

Datorită masei reduse de numai 20 de kilograme şi a unităţii de comandă pliabile, BMW Motorrad X2City poate fi depozitat uşor în portbagajul unei maşini de clasă mică. Poate fi folosită imediat şi îşi poate duce conducătorul de la locul de parcare la destinaţia finală în interiorul zonei centrale congestionate. Dimensiunile compacte ale BMW Motorrad X2City o fac să fie uşor de transportat în autobuz sau metrou – soluţia ideală pentru mobilitate spontană şi confortabilă în zone la care nu se poate ajunge prin modalităţi motorizate de transport.

Distractiv şi confortabil de condus datorită propulsiei electrice auxiliare

Datorită dimensiunilor sale compacte, BMW Motorrad X2City este chiar mai mică decât o bicicletă pliabilă. Cu toate acestea, spre deosebire de acestea, dispune şi de propulsie electrică auxiliară pe roata spate ceea ce o face să fie mai confortabilă şi mai distractivă de condus. Motorul fără perii al butucului oferă susţinere eficientă pentru conducător şi accelerează BMW Motorrad X2City până la 25 km/h.

Unitatea de operare de pe ghidon oferă cinci viteze (8, 12, 16, 20 şi 25 km/h). Din motive de siguranţă, puterea de susţinere a motorului electric este activată doar când este atinsă o viteză de 6 km/h. Propulsia electrică poate fi dezactivată în orice moment prin utilizarea comutatorului de pe pârghia de frână, întrerupându-se astfel orice susţinere electrică.

Gestiune inteligentă a energiei

O baterie litiu-ion de 408 Wh furnizează energiei motorului electric. Aceasta este dispusă într-o carcasă rezistentă la ploaie şi stropit de sub platforma de rulare şi este integrată într-un cadru de unde se poate îndepărta cu uşurinţă. Un sistem de gestiune a bateriei cu electronică de putere integrată asigură o autonomie ce variază între 25 şi 35 km în regim de utilizare cotidiană.

O unitate specifică de încărcare, cu conector magnetic, permite o încărcare uşoară prin utilizarea prizei exterioare de încărcare de pe tricicletă sau direct a bateriei în sine. Bateria este încărcată de la o priză convenţională de uz casnic şi sunt necesare aproximativ 2,5 ore pentru încărcarea de la zero.

Proprietăţi de condus perfect armonioase

Roţile mari şi late sunt echipate cu anvelope pneumatice robuste, ele oferind aderenţă excelentă şi asigurând un condus sigur şi confortabil chiar şi pe drumuri neasfaltate, ceea ce este foarte util când se traversează drumuri denivelate, pavaje sau trasee cu macadam. De asemenea, cadrul rigid asigură o manevrabilitate. Pentru o frânare sigură, roţile faţă şi spate sunt echipate cu discuri de frână puternice.

Pârghiile de frână faţă şi spate pot fi ajustate individual. Pilotul poate creşte dinamica şi intensitatea reacţiei frânei prin schimbarea centrului său de greutate. O lumină de frână, care este integrată în stop, informează traficului urmăritor când se frânează.

Componentele de calitate au fost utilizate în conformitate cu cerinţele BMW Motorrad privind calitatea premium. Trenul de rulare, care include bateria litiu-ion, are o garanţie de 48 de luni şi este furnizat de Marquardt. Luminile provin de la Supernova, iar frânele de la Magura. Desigur, toate sistemele de siguranţă şi iluminare îndeplinesc Regulamentul de Autorizare a Circulaţiei Rutiere (StVZO) pentru utilizare în scopuri legale.

Practică de folosit zi de zi şi foarte versatilă

Datorită poziţiei verticale de condus, BMW Motorrad X2City oferă pilotului o vizibilitate de jur-împrejur excelentă a situaţiei din trafic. De asemenea, şi ceilalţi participanţi la trafic pot vedea pilotul foarte bine. Platforma de rulare foarte joasă şi funcţia telescopică a tijei ghidonului trotinetei asigură o ergonomie perfectă, oferind persoanelor cu înălţimea între 1,60 şi 1,90 metri posibilitatea de a utiliza BMW Motorrad X2City într-un mod sigur şi confortabil.

Echiparea generoasă şi protecţiile pentru roţi (faţă şi spate) opresc murdăria şi stropii ceea ce face posibilă utilizarea BMW Motorrad X2City şi când drumurile sunt ude, fără vreun echipament de protecţie special. O conexiune micro-USB integrată în unitatea de afişare/operare încarcă smartphone-ul de la bateria litiu-ion în timpul călătoriei.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags:

Category: Diverse, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Record de timp pe Poiana pentru o masina de grupa F2

După ce Gabriel ENE reuşea să obtină titlul de campion național al grupei F2 încă de la penultima etapă a...

Închide