BMW câştigă pe circuitul stradal pentru prima dată după 25 de ani

| 3 iulie 2017 | 0 Comments

Week-endul DTM desfăşurat pe circuitul stradal din Nürnberg a fost unul istoric pentru BMW: pe lângă faptul că a reuşit primele victorii în 2017, constructorul german a bifat primul succes la Norisring după o pauză de 25 de ani – în 1992, Steve Soper (Marea Britanie) se impunea cu BMW M3.

Succesul lui Bruno Spengler (Canada) a fost prima reuşită a pilotului canadian după etapa de la Spielberg din 2013 – şi a 25-a pentru BMW de la revenirea în DTM în 2012 -, el fiind secondat pe podium de Maxime Martin (Belgia).

Duminică, la finalul unei curse plină de incidente – inclusiv o neutralizare cu Safety Car şi o oprire pentru jumătate de oră ca urmare a unui accident serios -, Maxime Martin a bifat a treia victorie personală în DTM. Succesul a fost al 75-lea pentru BMW de la fondarea campionatului german de turisme în 1984.

Cursa 1, calificări:

Sesiunea de 20 de minute de la Norisring s-a transformat într-o dispută pentru fiecare miime de secundă. Maxime Martin (Belgia, SAMSUNG BMW M4 DTM) a obţinut cel mai bun timp – 47,472 secunde – în chiar ultimul tur, obţinând pole position cu un avans de doar cinci miimi de secundă în faţa lui René Rast (Germania, Audi).

A fost al treilea pole position din cariera DTM a lui Martin şi primul după cursa de sâmbătă din finala DTM din 2015, desfăşurată la Hockenheim (Germania). De asemenea, a fost pentru a doua oară în acest sezon când BMW obţine prima poziţie pe grilă şi a 58-a oară pentru constructor în istoria DTM.

Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) a fost al treilea, cu timpul de 47,493 secunde, astfel că a obţinut un punct în clasamentul piloţilor. Pentru primul loc în calificări, Martin a fost recompensat cu trei puncte. Tom Blomqvist (Marea Britanie, BMW Driving Experience M4 DTM), Marco Wittmann (Germania, Red Bull BMW M4 DTM) şi Timo Glock (Germania, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) s-au calificat şi ei în Top 10 – locurile al patrulea, al şaptelea, respectiv al optulea. Astfel, ei au completat cel mai bun rezultat în calificări pentru BMW din această stagiune. Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) a fost al 16-lea.

Cursă:

Cu puţin timp înainte de start, Norisring a experimentat o aversă puternică, ceea ce a făcut ca circuitul să fie unul ud. Bruno Spengler a reuşit un start foarte bun cu pneurile de ploaie, urcând de pe locul al treilea până pe primul. Iniţial, Maxime Martin a coborât până pe locul al patrulea. Cu toate acestea, l-a depăşit pe René Rast în turul al doilea şi a urcat pe poziţia a treia.

În timp ce Spengler a putut să se distanţeze în frunte, Martin a trecut de Mattias Ekström (Suedia, Audi) şi a obţinut locul al doilea în turul al nouălea. După 20 de tururi, circuitul s-a uscat atât de mult încât toţi piloţii au trecut la anvelope slicks. Spengler şi Martin şi-au păstrat primele două poziţii după pit stopuri. Încă o dată, Spengler s-a distanţat de plutonul urmăritor.

Martin a reuşit să-i reziste lui Ekström în disputa atractivă pentru locul al doilea. Marco Wittmann, Timo Glock şi Tom Blomqvist şi-au făcut loc prin pluton odată cu trecerea la slickuri, încheind a şaptea manşă a stagiunii pe poziţiile a patra, a cincea, respectiv a şasea. Blomqvist a stabilit şi cel mai rapid tur al cursei – 48,345 secunde. Augusto Farfus a fost obligat să abandoneze după 11 tururi ca urmare a unei probleme tehnice.

Reacţii:

Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): Este minunat să câştigăm aici, la Norisring, cu Bruno Spengler. Este a 25-a victorie de când ne-am întors în DTM – şi încheie 25 de ani fără succes la Norisring. Mai mult, anul acesta este a 50-a aniversare a BMW în Bavaria Inferioară. Toate aceste au venit perfect. Băieţii au făcut o treabă excelentă.

Maxime a reuşit să se impună în disputa cu Mattias Ekström, în timp ce ceilalţi piloţi au avut evoluţii superbe. Astăzi s-a demonstrat din nou că cine greşeşte la Norisring se va afla în dificultate. Din fericire, nu a fost cazul nostru astăzi. Sunt foarte mândru de băieţi. A fost o evoluţie de-a dreptul impresionantă.

Noringring (GER), 1st July 2017, Bruno Spengler (CAN), BMW Bank M4 DTM, BMW Team RBM

Bruno Spengler (#7, BMW Bank BMW M4 DTM – loc pe grilă: 3, loc în cursă: 1): Sunt foarte încântat de victorie. Este al patrulea succes al meu la Norisring – şi primul după 25 de ani pe care BMW îl reuşeşte aici. Sunt foarte mândru de ceea ce am reuşit astăzi – şi sunt foarte mulţumit de întreaga echipă. Au muncit din greu pentru aceasta şi nu a fost o perioadă uşoară pentru noi. Dar, în cele din urmă, a dat roade. Acum ne putem bucura de acest succes.

Cursa 2, calificări:

Ca de obicei pe circuitul stradal îngust, poziţiile pe grilă au fost decise pentru miimi de secundă. La finalul sesiunii de 20 de minute, Blomqvist a fost cel care a obţinut pole position cu timpul de 47,252 secunde – a fost mai rapid cu doar patru miimi de secundă faţă de Robert Wickens (Canada, Mercedes). A fost cel de-al doilea pole position din cariera lui Blomqvist. De asemenea, a fost pentru a treia oară în acest an când un pilot BMW este în fruntea grilei de start – şi a 59-a oară în istoria DTM.

Pentru pole, Blomqvist a fost recompensat cu trei puncte în clasamentul piloţilor. Spengler a încheiat calificările pe poziţia a patra, cu timpul de 47,305 secunde. Martin şi Glock au intrat şi ei în Top 10 – pe locurile al şaptelea, respectiv al nouălea. Wittmann a fost al 12-lea, iar Farfus s-a calificat al 15-lea.

Cursă:

Spengler a reuşit un start bun, care l-a propulsat pe locul al doilea. Prin contrast, Blomqvist a coborât până pe locul al şaselea. Cinci piloţi au intrat la standuri pentru pit stopul obligatoriu la finalul primului tur, inclusiv Blomqvist şi Farfus. Cei mai mulţi piloţi au optat pentru un pit stop timpuriu. La finalul turului al optulea, toţi cei şase piloţi BMW efectuaseră deja schimbarea anvelopelor. Strategia şi rapiditatea mecanicilor BMW Team RBM i-au permis lui Martin, intrat la standuri în turul al şaptelea, să urce în pluton şi să fie implicat în disputa pentru poziţia de lider.

După 25 de tururi s-a impus intrarea Safety Car ca urmare a coliziunii dintre Robert Wickens (Mercedes) şi René Rast (Audi). Martin şi Spengler au urcat pe primele două locuri după restart. Totuşi, contactul cu maşina unui alt pilot l-a obligat pe Spengler să mai facă un pit stop ca urmare a penei suferite. Imediat după aceasta, cursa a fost suspendată după accidentul în care au fost implicaţi Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes) şi Mike Rockenfeller (Germania, Audi).

După o întrerupere de aproximativ jumătate de oră, maşinile au fost retrimise pe circuit pentru cele 25 de minute de cursă rămase. Maxime Martin a condus la restart, cu Wittmann ajuns al treilea după ce recuperase mai multe locuri la finalul neutralizării cu Safety Car. Foarte atractivă, partea a doua a cursei a fost marcată de modul în care Martin i-a rezistat lui Auer în bătălia pentru primul loc.

Belgianul a reuşit să obţină a doua victorie a week-endului pentru BMW. Wittmann a încheiat al cincilea, la doar 0,027 secunde de ocupantul poziţiei a treia, Edoardo Mortara (Italia, Mercedes), ca urmare a unei treceri dramatice a liniei de sosire – trei maşini au fost despărţite de doar câţiva milimetri una de cealaltă.

Farfus a terminat pe poziţia a şaptea şi a bifat primele sale puncte din acest an. Blomqvist şi Glock, care a efectuat un al doilea pit stop timpuriu ca urmare a unei pene de cauciuc, s-au clasat al nouălea, respectiv al zecelea. Spengler a revenit în pluton de pe ultimul loc până pe al 12-lea.

Reacţii:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): A fost un week-end epic pentru noi la Norisring. După ce a fost al doilea ieri (n.a. sâmbătă), Maxime a obţinut o victorie mare astăzi la capătul unei curse atractive, plină de evenimente şi pe alocuri haotică. Sunt foarte mândru de echipa noastră. Avem cinci BMW M4 DTM în Top 10 şi încă o dată am marcat puncte importante. Un week-end de succes, cu dubla de ieri, un succes astăzi şi a 75-a victorie a noastră în DTM. Fără îndoială, avem motive pentru a sărbători acum. Sperăm ca Rocky să-şi revină cât mai curând.

Maxime Martin (#36, SAMSUNG BMW M4 DTM – loc pe grilă: 7, loc în cursă: 1): A fost o cursă incredibilă. Am reuşit un start bun de pe locul al şaptelea la grilei şi eram deja al patrulea la finalul primului tur. Un tur mai târziu urcasem pe poziţia a treia, după ce unele maşini au intrat deja la pit stop. După aceea am forţat la maximum şi am reuşit să preiau conducerea după neutralizarea cu Safety Car. Acest lucru nu a fost uşor după întreruperea cursei şi restartul ce a urmat, dar am reuşit să rezist. Am fost al treilea la Budapesta, al doilea ieri şi învingător astăzi (n.a. duminică) – este fantastic.

Clasamente:

Piloţi: 1. Mattias Ekström 89p; 2. Lucas Auer 87p; 3. Maxime Martin 78p; 4. Jamie Green 75p; 5. René Rast 72p; 6. Timo Glock 60p; 7. Gary Paffett 55p; 8. Mike Rockenfeller 54p; 9. Paul di Resta 53p; 10. Marco Wittmann 46p; 11. Robert Wickens 44p; 12. Bruno Spengler 43p; 13. Edoardo Mortara 40p; 14. Nico Müller 36p; 15. Tom Blomqvist 15p; 16. Augusto Farfus 6p; 17. Maro Engel 3p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 147p; 2. Mercedes-AMG Motorsport BWT 127p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 125p; 4. BMW Team RBM 121p; 5. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 99p; 6. BMW Team RMR 75p; 7. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 56p; 8. Audi Sport Team Phoenix 54p; 9. BMW Team RMG 52p.

Constructori: 1. Audi 326p; 2. Mercedes 282p; 3. BMW 248p.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , , ,

Category: DTM, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul Sibiului Unicredit Leasing, 6-7 octombrie 2017

Traseul ales pentru anul acesta pentru probele speciale cuprinde zone în care, în trecut, se desfășura Raliul Dunării. Proba cea...

Închide